Den jäveln runkade!
Detta är ett sådant fall.
Onani kan ALDRIG jämföras med sex mellan två (eller fler) människor. Det kan såklart, om man känner för det, ingå i själva akten om man (som flera här sagt att de blir) upphetsad av det och då fyller onanin en funktion i en sexuell gemensam kontext.
Men onani är ett uttryck för ens egna sexualitet, och alla har en sådan. Du kan aldrig påtvinga din sexualitet på någon annan utan att, i vissa fall, begå ett lagbrott och du kan inte heller kontrollera en annans sexualitet utan att faktiskt nedvärdera och förakta den människan. Alla har rätt till onani, det är ditt egna, ditt privata, din stund och ingen har rätt att inkräkta på det om man inte själv vill.
Alla som säger "men han/hon kan väl ha sex med mig då istället för att runka/pulla!". Till er vill jag vänligt men bestämt säga; Dra åt helvete. Den primära anledningen, som jag ser det, är att man har sex med varandra för att man är tända på varandra, man vill vara nära varandra, njuta av varandra och få varandra att må bra. I vissa fall finns det ju barnönskan bakom det hela och andra anledningar men jag vill ändå tro att detta är vad alla vill att ett sexuellt förhållande ska vara.
Onani är något helt annat, som sagt. Det är ens egna sexualitet och anledningarna till att man gör det kan vara otroligt många och skiftande. Allt från att man har tråkigt till att man behöver koppla av och släppa stress eller att man helt enkelt bara är kåt och sugen på att komma. Att få fokusera enbart på sig själv i sin egna stund. Ska man verkligen behöva höra "med du runkar/pullar ju, då vill du ju ha sex!"? Förstår ni vilken känsla av skam som tillslut kan uppstå hon er parner när han/hon upprepat får höra detta, framför allt inför sin egen sexualitet? "...jag måste vara konstig som vill runka/pulla men inte vill ha sex". Herregud vilket människoförakt.
Jag tänkte dock att har man i ett förhållande gått så långt att partnern staterar att "men du runkar/pullar ju, då vill du ju ha sex?!?" isåfall så har det oftast gått riktigt länge sedan personen haft sex. Detta ger då en ordentlig törn till personen, eftersom suget finns men vaginan inte duger, eller kanske är det hon som inteduger osv... Tankarna svindlar ju runt.
För när man ingår i ett förhållande så antar man (om inget annat sägs) att regelbundet sex mer eller mindre ingår. Får man inget sex av en partner, men får samtidigt inte vara otrogen elelr vara med någon annan. Så ligger ens egen sexualitet i den andres händer.
Så vad tycker du att denna kvinnan ska göra i den situationen? Ska hon bara tiga och må dåligt. Känna sig mer och mer värdelös för varje gång som går, tills hon antingen bryter ihop, försöker stå upp för sig själv i förhållandet och ta reda på vad som är fel (exakt de du sa att man inte ska göra) eller göra slut.