Josse112 skrev 2012-02-06 10:01:46 följande:
Jag har inga visioner om att ALLA i tråden ska kunna sätta sig in i att människor kan vara så olika och leva så vitt skilda liv. Men jag tycker att det är viktigt att informera om att dessa olikhetes finna, då det oftast är de som är annorlunda som bäst behöver höra att det finns sådana som är lika dem själva. De stora massorna av folk som tycker precis samma och klappar varandra om rygger klarar sig nog.
Har ni läst "Pricken"? Den där barnboken om den lilla kaninen som föddes prickig bland vita släktingar? Han hade inte valt att växa upp i en vitpälsad kaninfamilj och kunde inte heller rå för sina fläckar. I slutet av boken hittar han fram till en plats där alla är prickiga som han,..
Vad jag vill säga med det är inte att det finns en plats där alla tycker att det är fel att runka i ett förhållande, utan att vad som anses annorlunda beror på vilka normer som gäller där man befinner sig... och hittar man en Pricken i sin vardag behöver man inte överfalla och gnugga dennes huvud hårt mot asfalten för att tvätta bort prickarna.
vist har alla rätt att tycka vad dom vill men man maste fa ifragasätta oavsett om den man ifragasätter är rutig randig elleren prick