move skrev 2012-04-07 22:53:53 följande:
1) Men hur förklarar du att jag har varit nykter och betraktat människor som rökt weed och sett då folk druckit och då sett den skillnaden?
2) Ja, men om du är modig känner du ingen rädsla :P... Nej men även då du inte röker blir du inte rädd osv, eftersom att du bara mår bra och har lärt dig att majoriteten av människorna bara kommer med skitsnack, så du bryr dig inte. Du har blivit snäppet intelligentare, så att du förstår allting, även då du inte rökt på månader...
3) Ok, då kan jag förklara på ett ställe stod det att frontal loben styrde känslor som irritation,ilska,rädsla, depression. På det där programmet om weed sa dom att normala stoppsignaler i frontalloben blev stoppades. Jag vet att man inte känner sig irriterad, arg, rädd eller ledsen då du rökt, så jag plussade ihop ett+ett och fick två.
4) Om du träffar någon på vägen i Jamaica gör dom allt för att hjälpa dig. Dom frågar om vad du vill etc,
5) i Sverige skiter familjen och vänner i varandra, dom tjafsar och är egoistiska, Jaf har hört många som hatar att betala skatt, dom skulle aldrig ge någon annan något. Visst en present på dens födelse dag så att den själv får en present. Här är människor så falska. Dom ler och är trevliga, men då dom kommit hem snackar dom skit. Här är man helt självisk, man skiter i sina bästa vänner om det gynnar en själv....osv
1) Om någon säger något obegripligt kan man tolka det som djupt och filosofiskt utan att för den sakens skull ha rätt.
2) Hur definierar du intelligens i det här fallet? Tror du att om man skulle testa någons IQ när de röker på jämfört med tidigare så skulle de få bättre resultat när de är höga?
3) Men i så fall handlar det om att blockera känslor, tycker du själv att det är sunt?
4) Givet antalet mor och olika typer av hatbrott i Jamaica så verkar det inte vara ett så generellt beteende.
5) Det där säger väldigt mycket om den miljö du växte upp i men du kan inte generalisera den till hela befolkningen.