• Binta

Sn-lista från Litauen

Jag och min man har våra papper i Litauen för att adoptera frn deras SN-lista. Litauens SN-lista har ju lite annorlunda tillvägagångssätt än andra och jag undrar om det är några andra som har erfarenhet av detta? Vi har nyligen fått ett erbjudande om att ansöka om ett barn men gör ju det i konkurrens med andra så risken är att vi får ett nej och snällt får börja vänta igen. Det hade varit skönt att byta erfarenheter men några som gått via samma lista. Eftersom det ärlättare sagt än gjort att sammanställa denna ansökan... Finns det några såna?

• Svar på tråden Sn-lista från Litauen
  • Binta

Nican: Ja, det är ingen enkel match att få ihop dessa ansökningar.. Det är tufft att se bild och läsa på om ett litet frö och sen försöka hålla distans till det när man så gärna vill att det ska gå vägen. Tänkte just tanken att vi kanske ansöker om samma frö? Vet du om frågan går till fler i samma land?

• Binta

Det känns som att detta kan gå precis hur som helst och med tanke på att vi fick en förfrågan några dagar efter att våra papper landade i Litauen så lutar det kanske åt att vi inte väljs.. Men å andra sidan har vi en nedrans bra ansökan och bra intyg... Hur som så börjar väntan och osäkerheten att kännas som vardagsmat nu tyvärr..

• Binta

Åh!, Ninnii, vad skönt att höra att det faktiskt kan gå bra fast det går snabbt! SKickade in papperen igår så nästa vecka är de säkert på plats i Litauen.. Bara väntan kvar.. Hur lång tid tog det från att ansökningarna skulle vara inne och ni fick besked? Tack!!!!!

• Binta

Oj, ja då gick det snabbt! När vi fick förfrågan så hade vi 4 veckor på oss att fixa intyg och skriva ansökan. Sen tillkommer väntan på beslut...

Svar på tråden Sn-lista från Litauen