• nevermind

Hur går äggplock till? Rädd!!

Vill väldigt gärna donera ägg! Men häromdagen såg jag en dokumentär om det... Och donatorn blev sövd (hjälp!) och det var en jäkla massa folk i rummet!

Det gör visserligen inget om det är flera läkare där inne, jag har inget emot det fast man är så utlämnad. Men den stackars kvinnan i dokumentären hade de spänt fast benen på med remmar och sen sövt.

Jag har läst att man får en lugnande tablett och sen en smärtstillande och så är man vaken. Hur går det till egentligen???

En fråga till: gör det ont?

Tacksam för svar, och framförallt uppmuntrande ord.  

• Svar på tråden Hur går äggplock till? Rädd!!
  • nevermind

Nål i armen?? Alltså dropp?? Nej fy...

Nu låter jag väl väldigt egoistisk, förlåt... Skäms 

• nevermind

Det som gör det värt det är när man får besked att det blivit en bebis. Kommer grina om/när jag får besked om att det gett resultat.

Om det inte är alldeles för smärtsamt och jobbigt så är det absolut värt det. Men jag har en väldigt lång och krånglig resväg till Sthlm... Och jag måste antingen ta ur p-staven 2 år för tidigt och sen sätta i den igen (aj!) eller vänta till 2014.

• nevermind

När får man åka hem efter? Måste man stanna länge innan man vågar resa hem? Jag kommer förmodligen vara helt ensam där, och på resan hem.

• nevermind

Bara en timme? Skönt. Måste ju ta mig hem också, vilket tar typ 5 timmar...

Svar på tråden Hur går äggplock till? Rädd!!