• Mumin80

Nån mer som efter avslag fått blödningar pga torra/sköra/tunna slemhinnor??

Du är inte ensam om problemet, även om det hade andra orsaker för mig. Jag fick väldigt torra och spröda slemhinnor av p-pillren jag åt för några år sedan. Jag blödde inte, men hade väldigt ont vid samlag. Dom konstaterade först en långvarig svampinfektion (antagligen orsakad av att slemhinnorna var i så dåligt skick). När den var åtgärdad så kunde dom se att slemhinnorna var väldigt torra och sköra. Då fick jag östrogenvagitorier, utöver p-pillren. Det hjälpte i den meningen att slemhinnorna blev (synbart) bra. Däremot  försvann inte samlagssmärtorna eftersom det tydligen var nåt som handlade om nerverna. Fick då tipset att sluta med p-piller (och östrogenet också då...), vilket hjälpte. Däremot så återkommer problemen med samlagssmärtor vid graviditet för mig  

Men torra slemhinnor är ju uppenbarligen hormonellt, så det är ju kanske inte konstigt att man kan få problem i samband med hormonella förändringar som p-piller, graviditet och amning.... 

• Mumin80

Jag kanske ska tillägga att jag "borde" ha blött, även om jag inte gjorde det. D.v.s. bm som undersökte mig var extremt förvånad över att jag INTE blödde när hon undersökte mig, för det borde jag ha gjort, i det skick som mina slemhinnor var. 

Svar på tråden Nån mer som efter avslag fått blödningar pga torra/sköra/tunna slemhinnor??