• Mimmi74

Nån mer som efter avslag fått blödningar pga torra/sköra/tunna slemhinnor??

Rubriken fyller hela min fråga. 

Hade avslag i 3-4 veckor. Började åter blöda tio dagar efter att det upphört, ljusrött i några dagar. Sen uppehåll i kanske fem dagar och därefter ljusrött igen. Sen kom det rostfärgat, som spottings och sen ljusrött igen.

Har varit på KK och där sa de att jag blöder pga att jag har tunna slemhinnor i såväl slidväggen som livmoderväggens insida. Och det har jag för att jag helammar. Då kan man få östrogenbrist. Har inte läst om nån som har samma här. Finns det nån?? Däremot finns det en massa klimakteriedamer som har östrogenbrist, men det står inget om nån som blöder pga torra slemhinnor. De sa att jag  skulle behandla slidväggen med Ovesterin, som finns receptfritt på Apoteket. I bipacksedeln står det att Ovesterin inte får tas av ammande!!! Tokigt, eller hur? Jag måste ringa KK i dag igen. SUCK!

• Svar på tråden Nån mer som efter avslag fått blödningar pga torra/sköra/tunna slemhinnor??
  • Mimmi74

SNÄLLA, snälla! Jag önskar så att ni svarar. Eller får jag konstatera att jag är ett unikum.

• Mimmi74

... eller att jag har livmoderhalscancer eftersom det är ett starkt symtom på blödningar. HJÄLP!

• Mimmi74

Jag vägrar ge upp. Av flera tusen måste nån ha något att säga om det här.

• Mimmi74

Matitsse85: Tack för ditt svar! MEN, blöder du alltså, eller har gjort, pga detta??

• Mimmi74

Tack för era svar, men fortfarande inte en enda som har blött pga torra, tunna slemhinnor. Jag blir faktiskt orolig över att det verkar vara så sällsynt. Ska kanske gå till en privat gynekolog och få en ordentlig undersökning gjord.

• Mimmi74

Jag har inte haft ont under sex, som de flesta med tunna slemhinnor har. Har inte haft ont alls. Men blöder nu varje dag. Om det nu är de tunna slemhinnorna som är orsaken.

Jag fortsätter skriva och ser om nån får upp ögonen för min fråga. 

Svar på tråden Nån mer som efter avslag fått blödningar pga torra/sköra/tunna slemhinnor??