Inlägg från: emilsmamma |Visa alla inlägg
  • emilsmamma

Stig Björne: Vilka barnvagnar gäller 2012-2013?

Hej!
    Kul tråd, läste igenom den på jakt efter den perfekta vagnen.. (Finns den??)
    Har en 2,5 åring, han åker numera MacLaren techno xt - funkar fint till och från dagis och parken, bra resvagn. Rymlig för lång kille och fullt liggläge, grym suflett. (Rekommenderas varmt, dock med två minus, köpte den begagnad och handtagen smular sönder i en kladdig gegga (löst med supertejp) och varukorgen har tappat all form dvs risk att det som ligger där faller ut)
    Men, det är inte därför jag skriver - jag vill ha en ny vagn. En grym vagn som funkar från nyfödd till iaf 3 år.
    Har haft såna skitvagnar tidigare och jag är galet trött på det! Började med en teutonia spirit s3, efter ändlösa reparationer och ett chassi-byte fick vi till slut reklamera den helt. En Mountain Buggy Swift var hemma hos oss och vände, fin vagn men ingen vidare idé med ett rätt långt barn. Sen en iCandy apple jogger, trodde det skulle vara den perfekta vagnen men h-vete vad jag hatar den. Ser så fram emot att få totalkrascha den innan vi slänger den på tippen (skulle aldrig med gott samvete kunna sälja vidare en sån mardröm att köra.) Om jag skulle drömma fram en vagn hade det varit en vändbar Urban Jungle. Det här är vad jag letar efter:
    Krav:
    Nyfödd - 3 år (inte bara viktmässigt, inga trånga korta sitsar eller fasta fotstöd på hög höjd)
    Vändbar sits
    Smidig att köra i stan och i terräng, i grus, i löv, i snö. Lätt att vända och svänga
    Max 63 cm bred
    Stor bra suflett också i liggläge
    Ordentligt liggläge i sittdelen
    Helt handtag, dvs inte paraplystil - ska gå lätt att manövrera vagnen med en hand i tex mataffären
    Hög kvalité (slittålig och inga plastiga detaljer som lätt går sönder)
    Stort bonus:
    3 hjul
    Punkteringsfria hjul
    Ordentlig varukorg 
    Runt handtag
    Ingen höjdjustering mitt i handtaget 
    Bygel som går att ta av / öppna på ena sidan 
    13 kg eller mindre 

Så vad säger ni, finns den? Flört
    Tar tacksamt emot förslag Glad

Svar på tråden Stig Björne: Vilka barnvagnar gäller 2012-2013?