Inlägg från: Hannathu |Visa alla inlägg
  • Hannathu

Men varken UJ eller City Elite är vändbara.
    Vilket både Novelli och jag är ute efter...

• Hannathu
    annakristina22 skrev 2012-03-31 21:29:06 följande:
    ok Crescent är vändbar, vill du inte ha en sådan?
    Nej tack
    Har klämt lite på den och det är inte riktigt vad jag vill ha, även om den har många fördelar.
    Den är ganska tung jämfört med den vi har och till och med större än den ihopfälld om man bara kollar måtten. Vill ha en nättare vagn framförallt när den är ihopfälld.
    Sen kändes sitsen väldigt liten, eller snarare ryggen kort. Min 15månaders såg jättestor ut i den, även om det var en bit kvar till sufletten så kändes den kort i ryggen.
  • Hannathu
    Novelli skrev 2012-04-01 10:43:07 följande:
    För min del så måste man kunna gå i terräng också eftersom jag promenerar en mil åt gången.
    ja precis - stora eller förhållandevis stora hjul är ett plus. Grusvägar och pyttehjul funkar inte...
  • Hannathu
    Novelli skrev 2012-04-20 23:22:26 följande:
    Ja, City Versa... ska kolla på den också men jag tror inte att den slår Eliten i komfort. Skrattande Ska bli spännande att se den i alla fall. *Dreglar, jag med*

Var och kollade på GT:n som kom härom dagen men den är inte heller så bra som Eliten...
    Jo city versa skrev jag om förut här i tråden. Verkar väldigt intressant men den ska vara mest lik Selecten
    Vi har en FIT som löp och gåvagn som är kanon, men den går ju inte att vända heller...
  • Hannathu
    Stig Björne skrev 2012-06-04 14:13:14 följande:
    Ok, här har vi kandidaterna till årets bästa vagn 2012:

2ME San Fransisco joggervagn
    Babyjogger City Mini GT (ny i kandidatligan, jag la fräckt in den)
    BabyJogger City Elite (ny i kandidatligan, jag la fräckt in den)
    Baby travel Amsterdam Basic
    Brio Go
    Bugaboo Cameleon
    Crescent Diva
    Emmaljunga city cross
    Emmaljunga Ozone
    Emmaljunga Nitro
    Fiddler Harmony
    Urban Jungle Single
    Urban Jungle Single Swift '

Någon jag missat? 
    Baby jogger city versa ska ju komma i juli - men det kanske är för sent?

Tycker egentligen inte att det går att kora 2012 års bästa vagn förrän året är slut.
    Ska vi kora något nu är det väl 2011 års bästa.
    Emeliiiee skrev 2012-06-04 14:48:47 följande:
    Jag vill rekommendera Mutsy, riktigt bra vagn och även Concord Neo och Concord Fusion. Dem kostar i snitt lika mycket som en Bugaboo men är så mycket mer prisvärda jämfört med en bugaboo!
    Mutsy har många varianter som verkar trevliga - har tyvärr inte sett några i verkligheten
  • Hannathu

35kg är egentligen den totala lastvikten på chassit, så anges de flesta vikter.

så ett barn på 15kg och packning på 18 plus sitsen som ett exempel (eller tvärtom) så är du uppe i maxvikt

Svar på tråden Stig Björne: Vilka barnvagnar gäller 2012-2013?