• Kasihi

Feber i 5 dagar!

Vi har en 17 mån son som först hade feber i 8 dagar, febern låg mellan 38-39 och vi var i den vevan på barnklinik och tog en del prover. Man hittade inget och iom gott allmäntillstånd fick vi åka hem. Så var det nästintill feberfritt i 3-4 dagar för att i söndagskväll bli nästan 40. På måndagen fick vi komma in igen. Snabbsänka togs igen den visade inget varken nu eller första ggn. Nu tog man urinprover med men det visade inget. Vi fick gå hem och läkaren sade att det var "okej" om han hade 40 graders feber i 4 dygn om det blev mer skulle vi komma in igen. Febern var som högst 40.7 i förrigårkväll och då blev det samtal till 1177. Vi fick ner febern med hjälp av kombination Alvedon och Ipren. Barn ville ha in oss idag igen om sonen haft feber under natten. Dock inatt var tempen på 37.6 och på morg 36.1 så dom och vi ansåg att vi kunde vara hemma. Men nu på dagen ökade det till 38.2 och jag ber till Gudarna att det inte ska bli mer. Vi vill få hans hals kollad igen imorg då han låter "snorklig" i halsen sen igår och är lite vit på tungan och snarkar när han sover. Plus att han inte vill äta utan smärtstillande i kroppen. Så vi har tid imorg kl 11.00. Men till oss sade barnläkare iallaf att man skulle söka igen om han hade 40 graders feber mer än 4 dygn. Kram till Er!

• Kasihi

Jag hade ringt 1177 om råd. Har du fått i henne tillräckligt med vätska? Dom behöver mer när dom går med feber dessutom. Dom ska kissa minst var 6:e timma då har dom fått i sig ok med vätska. Här kör vi nu med allt sonen kan tänkas vilja dricka på egen hand så vi slipper tvinga, saft, juice, läsk, vatten, bubbelvatten, smoothie osv igår fick vi dock tvinga i honom vätska på kvällen via pipett i munnen. Då piggade han på sig och kom också igång att äta bättre.

• Kasihi

Usch så jobbigt. Förstår dig så väl. Våran son är ju också sjuk. Sover sen snart 3h. Jag var så glad när tempen var låg imorse. Men orolig igen när den ökade på dagen och skraj för vad den ska vara när han vaknar.

• Kasihi
    Novis mamma skrev 2012-01-26 20:03:33 följande:
    Hon har varit vaken totalt 30 min idag.. Hon vaknade för en stund sen och var brännhet, 40.3 i feber. Gav henne massa vatten och försökte med välling, men det ville hon inte ha. Det är 24 timmar sen hon åt nu. Hon fick komma upp en liten stund och mysa i soffan med oss, men efter 10 min blev hon trött och ledsen igen och somnade så fort vi la ner henne..

Men du, ska du inte ringa 1177 och berätta hela läget, jag tycker att det låter som hon är vääldigt loj. Det är ju inte bra!
  • Kasihi

BRA att du ringer!!!!! Berätta gärna hur det går! Jag tänker på Er!!

• Kasihi

Vad säger dom om att hon sover så extremt mkt? Och att hon är så loj när hon är uppe?

• Kasihi

Åh så GLAD jag blir för Er skull härligt!!!! Har du testat nässprayen för barn från 1års ålder? Själva var vi förresten och kollade hals och öron idag igen och nu blev det penicillin. Tre ggr dagligen i 5 dagar. Hoppas sonen ska bli helt frisk nu!

Svar på tråden Feber i 5 dagar!