• cosinus

Feber i 5 dagar!

Precis så var min son av en influensa som vi alla hade under julen. Har var sämst dag 4-6 tror jag (feber fri efter 7 dygn).

Vi kollade inte upp det eftersom vi alla haft flunsan och gjort minst 5 dagar var men jag hade kollat det på måndagen om han inte blivit feberfri söndagkväll. Jag antar att han liksom inte orkade pigga på sig ens på alvedon/Ipren efter att ha varit dålig så länge.

Men jag tycker nog ändå det är läge att ringa VC imorgon igen för att kolla så det inte är något som behöver behandlas innan helgen. Mina barn har vid några tillfällen haft ÖI som inte gett andra symtom än feber som inte velat ge med sig.

• cosinus
    Novis mamma skrev 2012-01-26 17:15:54 följande:
    Det är hemskt.. Kollade tempen när jag bytte blöja, 39.3. Den är på väg uppåt igen.. Jag blir så trött på det här, varför går det inte över?! :(
    Alla sjukor går helt enkelt inte över så fort, tyvärr. Men när hon är kollad så sent som i natt så är det nog ingen fara alls utan det är bara att ha tålamod och ge febernedsättande för att hålla febern på plats. Men har det inte gett sig till måndag hade jag ringt VC.
Svar på tråden Feber i 5 dagar!