Inlägg från: Novis mamma |Visa alla inlägg
  • Novis mamma

Feber i 5 dagar!

Min lilla tjej på 13 månader är inne på sin femte dag med feber, hon har nu 40.3. Dom två första dagarna hade hon bara 38.3 som mest men nu har den legat över 40 alla dagar! Ipren hjälper några timmar, sen kommer den höga febern tillbaka. Varit inne med henne 2 gånger och dom säger bara att vi ska fortsätta med Ipren var sjätte timme. Hur länge kan hon egentligen gå såhär? Hon dricker, men vill inte längre äta.. Jag är så orolig!!

♥ Nova 101219 ♥
  • Svar på tråden Feber i 5 dagar!
  • Novis mamma

Ingen?

♥ Nova 101219 ♥
  • Novis mamma

Halsprov har dom tagit, men inget urinprov. Sänkan var något förhöjd, låg på 22 i förrgår..

♥ Nova 101219 ♥
  • Novis mamma

Hur länge är det okej att ha så hög feber?

♥ Nova 101219 ♥
  • Novis mamma

Idag är hon inte sig själv.. Tidigare har Ipren fått henne att bli pigg, hon har gått runt här hemma och varit sig själv till febern kom igen. Idag fick hon Ipren vid 12 och en timme senare hade febern gått ner till 38. Tog upp henne för att få i henne lite yoghurt, fick i ytterst lite. Hon var jättegnällig, ingenting dög. La henne igen och hon somnade på en gång. Nyss vaknade hon och var ledsen, tröstade henne och så somnade hon om igen :(

♥ Nova 101219 ♥
  • Novis mamma

Dom har kollat öronen, dom såg bra ut. Jag har gett henne vatten så fort hon vaknat och då har hon druckit utan problem. Bytte blöja nyss och den var halvfull, så kissar gör hon ju. Känner mig så hjälplös när min lilla älskling mår såhär..

♥ Nova 101219 ♥
  • Novis mamma

Inatt kollade dom den, då vi var på akuten. Dom sa då att det troligtvis är en halsinfektion, men att det inte behandlas.

♥ Nova 101219 ♥
  • Novis mamma

Det är hemskt.. Kollade tempen när jag bytte blöja, 39.3. Den är på väg uppåt igen.. Jag blir så trött på det här, varför går det inte över?! :(

♥ Nova 101219 ♥
  • Novis mamma

Hon har varit vaken totalt 30 min idag.. Hon vaknade för en stund sen och var brännhet, 40.3 i feber. Gav henne massa vatten och försökte med välling, men det ville hon inte ha. Det är 24 timmar sen hon åt nu. Hon fick komma upp en liten stund och mysa i soffan med oss, men efter 10 min blev hon trött och ledsen igen och somnade så fort vi la ner henne..

♥ Nova 101219 ♥
  • Novis mamma

Sambon tycker inte att jag ska ringa eftersom vi varit inne med henne 2 nätter i rad.. Han tycker att jag ska slappna av, men det går ju inte!

♥ Nova 101219 ♥
  • Novis mamma

Nu har hon förresten vaknat i panik och bara skriker..

♥ Nova 101219 ♥
  • Novis mamma

Sitter i kö till 1177 nu

♥ Nova 101219 ♥
  • Novis mamma

Vi ska ge det en timme till.. Just nu är hon lugn, hon sitter i mitt knä och tittar på favoritklippet på youtube, det var det enda som funkade.. Får se om detta funkar tills hon somnar igen. Annars får vi åka in IGEN, tredje natten i rad..

♥ Nova 101219 ♥
  • Novis mamma

Dom sa typ bara "oj då, men lilla gumman då.. Så ska det ju inte vara", var så stressad att jag inte tänkte på att fråga om hon verkligen ska sova så mycket. Nu börjar hon bli otålig igen.. Vet inte vad jag ska göra :( testa lite välling kanske. Saft eller liknande har vi inte hemma typiskt nog :(

♥ Nova 101219 ♥
  • Novis mamma

Idag är hon mycket piggare. Endast 38.5 i feber, äntligen är den på väg bort! Hon lugnade ner sig igår kväll och fick vara uppe med oss några timmar. Vi fick i henne lite yoghurt och en halv smörgås, hon åt även nästan en helt flaska välling inatt. Dock är hon jättetäppt i näsan, det e det som gör att hon inte kan äta all välling. Inga näsdroppar funkar, inte heller nässugen hjälper. Har ni några tips på hur man kan göra för att underlätta andningen för henne?

♥ Nova 101219 ♥
  • Novis mamma
    Kasihi skrev 2012-01-27 13:10:06 följande:
    Åh så GLAD jag blir för Er skull härligt!!!! Har du testat nässprayen för barn från 1års ålder? Själva var vi förresten och kollade hals och öron idag igen och nu blev det penicillin. Tre ggr dagligen i 5 dagar. Hoppas sonen ska bli helt frisk nu!
    Köpte nässpray idag, verkar som det hjälper faktiskt! Även fast hon hatar det Usch, stackare. Skönt att få behandling iaf!

Dottern har varit feberfri hela dagen, dock sov hon till 11:30 då sambon ringde och väckte oss. Vi gav oss ut för lite friskluft senare på dagen. Skönt. Mötte sambon och åt ute idag. Dottern blev extremt trött och blek, fick i henne 3 skedar mat. SEN, från ingenstans, kom värsta kaskadspyan. Förhoppningsvis var det pga all slem hon haft i halsen och att hon nu blev av med det. Hon tvärslocknade vid 19 när vi kom hem och sover fortfarande (hon brukar vakna vid 23 för välling).

Inge mer kräk har kommit iaf, så jag hoppas det var en engångsgrej! Skulle vara så typiskt om hon åkte på magsjuka nu också..
    ♥ Nova 101219 ♥
Svar på tråden Feber i 5 dagar!