Bonusbarn - hjälp!
Hej alla!
Jag hade behövt lite råd om en situation jag är i just nu...
För bara två månader sedan började jag träffa en man som har tre barn och för ca tre veckor sedan träffade jag hans barn för första gången. Jag är 25 år och har ingen erfarenhet av barn innan och förstod att detta skulle bli en utmaning men jag tyckte även att det skulle bli roligt eftersom jag tycker om barn. Barnen är 4,7 och 9 år gamla och det är två flickor och en pojke. Vad jag tycker så är barnen otroligt bortskämda och de får allt de pekar på och får man inte det man vill ha så skriker man bara lite och då får man det. Att han väljer att uppfostra dem på detta sättet är egentligen inte problemet för det är hans barn och jag respekterar det,men problemet är att jag känner att jag har blivit alldeles involverad på denna korta tid och det är inget jag har valt själv utan känt mig tvingad till.
Jag leker gärna med barnen och hjälper dem med saker men på tre veckor så gör jag helt plötsligt allt med dem - allt från att gå på toaletten med dem till att ha dem sovande brevid mig på natten. Barnen behandlar mig som en ägodel och gör jag inte som de säger så skriker de och gråter tills deras pappa nästan säger till mig att jag ska göra som de säger. Jag inser att det inte är barnen som är problemet utan det är att deras far går med på att de gör så här...
Jag skulle mest vilja ha lite input från andra som är i liknande situationer och antingen har barn och tagit in en ny person i familjen eller fran någon som är ny i en familj. Är det normalt att man blir så här involverad direkt i barns liv och blir deras extramamma efter så här kort tid eller är det så här det fungerar när man träffar någon med barn?
Tacksam för svar
Katija, 25 år