• cosinus

När kan jag börja gymma?

Börja lungt och lyssna på kroppen så tycker jag du kan smita iväg när du vill.

Jag har aldrig slutat träna när jag varit gravid. Haft ett ungefär 7-10 dagars uppehåll runt förlossningen bara. Kört spinningcykel och lösa vikter hemma. Cyklingen har funkat jättebra direkt efter förlossningen (så fort man är sugen på att sätta underlivet på en sadel :) ) och vikterna har jag tagit det väldigt lungt med i början men ändå börjat. För mig har det funkat alla 4 gångerna.

• cosinus

Ja just ja, vad bra att du frågar. Ja man ska som jag förstått det undvika magövningar tills magmusklerna gått ihop igen. Är du osäker så avvakta. Typ plankan kan man göra direkt men inte sit-ups och sånt.

• cosinus

Man lägger sig på rygg och så gör man en mini-situp och sticker ner fingrarna mellan magmusklerna och känner efter. Jag tycker det är lättast att känna en bit ovanför naveln. Jag har hört att man inte ska få in mer än max 2 fingrar i bredd mellan magmusklerna för att det ska vara ok att träna sit-ups och liknande så det har jag kört på. Men jag är ingen medicinsk expertis på något sätt.

Svar på tråden När kan jag börja gymma?