• Zebra76

Äl efter missfall

Har en fråga.....
    Är det skadligt för kroppen att bli gravid direkt efter ett missfall?
    Vid skrapningen i december frågade vi läkaren om vad som skulle hända om jag blev gravid under utredning som börjar om tre veckor och svaret vi fick av honom var att de skulle ha extra kontroll på min gravidtet då och att det är ingen fara.(har haft 3 missfall, 2 under förra året)
    Har äl idag......hur ska jag göra?
    tacksam för snabbt svar ;)

Kram

• Svar på tråden Äl efter missfall
  • Lady Lizard

Jag har hört att det är bra att vänta åtminstone en eller två mensar innan man kör på igen, så att livmodern återhämtar sig, det finns tydligen en liten risk för upprepat missfall då. Men jag kan ha fel...

• ankan

Skit i det och ta vara på alla chanser! Du kommer vara ledsen att ni inte ens försökte när mensen dyker upp... Det är inte alls farligt att försöka på en gång. Det enda negativa är att det tyvärr finns risk för ett till mf då ni inte kollat om det är något som är fel. Om ni kollar det först har ni vid en ev. avvikelse chans att behandla och undvika mf, som är väldigt påfrestande både fysiskt och psykiskt som du redan vet. Nu låter jag kluven, men min poäng är att risken för mf inte ökar bara för att man inte väntar en cykel. Jag tycker att du ska go for it! Lycka till/Ankan

• Zebra76

Ringde gyn idag för att få ett svar på detta.
    Svaret var att det är ingen fara att bli gravid igen direkt efter ett missfall bara man orkar det själv pskykiskt.

Svar på tråden Äl efter missfall