Inlägg från: VeronicaH |Visa alla inlägg
  • VeronicaH

Vår innergård stans fyllekissoar

Lenora skrev 2012-01-27 16:53:29 följande:
    Går det inte att kissa innan ni lämnar krogen?

Jag skulle också kissa någonstans ute om det handlade om valet att kissa i byxan eller inte men redan som barn lärde jag mig att planera mina toalettbesök. Har ni jätteproblem med det kanske ni kan sätta ett alarm i telefonen innan stängningsdags för att påminna er.

Eller handlar det om grava inkontinensproblem? 
    Ibland kanske köerna till toaletterna är så långa att man väljer att kissa ute av den anledningen. 
  • VeronicaH
    brittaw skrev 2012-01-27 20:33:34 följande:
    Om det varit en sådan kris  "att du verkligen måste pinka" varför inte då bara sätta dig och pinka mitt på stan varför utstuderat pinka på en innergård där man vet att folk bor och att många andra pinkar??
    Ingen tjej vill väl sätta sig och pinka så att folk ser en, därför kan ju en innergård som dessutom är känd bli en "lämplig plats" om folk känner till den går de väl helt enkelt dit.
  • VeronicaH
    Lenora skrev 2012-01-28 01:04:26 följande:
    Jag förstår att Veronica här måste göra dig irriterad TS men även om de flesta människor inte skulle få för sig att göra något sådant runt någon annans hem så är hon ärlig och ger en insikt i hur dessa människor tänker.

Det ni behöver göra är att se till att ert hem inte längre är pissoaren. Klaga till kommunen, försök att gå ihop flera grannar för att anlita väktare eller fota och polisanmäl själva, eller lägg upp filmer på youtube...kämpa på. Det är ert hem det handlar om.

Det behövs inte många åtgärder tillsammans med kontakt med pressen för att förändra situationen. Hoppas att du har nog ilska och drivkraft för att göra något åt det.
    Om man pratar om vad som är lagligt eller inte så är det mer olagligt förargelseväckande att bara kissa så att folk kan se en. Det är inte själva kissandet (piss på marken) som är olagligt utan att man drar ner byxorna offentligt. Därför om de som kissar på innergården gömmer sig mellan några bilar tex så är det nog inte olagligt om ingen ser det.
  • VeronicaH
    Lenora skrev 2012-01-28 02:00:27 följande:
    Jag är helt och hållet säker på att du kan sätta dig in i en familj, kanske till och med med barn, som går ut nästa dag och känner kisslukt och ser kiss och kisspapper överallt och man måste passa barnen för att de inte ska gå i kisspölarna från fyllekissarna från dagen därpå.

Nu pratar vi inte om att kissa på någon neutral gräsplätt bakom någons bil utan rakt utanför flera människors hem.

Som jag förstår det är det olagligt att urinera runt andra människors hem, även om det står en bil där, men naturligtvis kan du komma undan på ett helt annat sätt om du inte har några som helst empatiska känslor för de som bor där. 
    Det är givetvis synd om de som bor där inget snack om det och djupt omoraliskt att göra det. Men det är ändå 45 % av de som röstat som säger att de skulle göra det i nöden.

Om du själv varit akut kissnödig utan att hitta någon toa hade du haft 3 alternativ 1. kissa på dig, 2 kissa ute utan att kunna gömma dig eller 3 kissa undanskymt på innergården. Jag tror de flesta akut nödiga valt alternativ 3 vad tror du? 
  • VeronicaH
    Lenora skrev 2012-01-28 02:25:34 följande:
    Det är så svårt för mig att avgöra då jag, trots ett inte alltför sunt leverne, lyckas kunna planera mina toalettbesök på ett annat sätt än 45% i den här tråden. 

Till och men då jag hade kryptosporidiosis  på en semester lyckades jag hitta toaletter innan det var för sent.

Självklart skulle jag välja att kissa lite undanskymt, gärna på en gräsplätt om det var akut, men hur kommer det sig att det så sällan, vi pratar många år emellan, är akut för mig medan så många ganska regelbundet verkar kissa där andra och andras barn kan tänkas gå nästa dag?
    PÅ fyllan kan det bli ganska akut ibland för mig i alla fall tex om köerna till toaletterna är långa eller om det är lång kö in till något ställe. Är man kissig då kanske man måste kissa ute. Så det händer att man måste göra det ibland.

Då skyndar man ju iväg för att kissa och tyvärr tänker man ju inte på att det är andra som blir lidande av stanken. 
  • VeronicaH
    Insatt skrev 2012-01-28 02:28:05 följande:
    Det finns ju för det mesta någonannanstans man kan pinka undanskymd än just på 1 innergård. I staden där jag bor hade en innergård i centrum samma problem. Den har nu en låst grind så man inte kan ta sig in. Fy fan vad det luktat piss där! Urk! Aldrig i livet att jag hade hukat i den pissoaren.
    I Linköping finns faktiskt bara den platsen i centrum som man kan pissa ute undanskymt(vilket tjejer ju vill göra).

Därför har det blivit ett sådant piss-ställe.

Hur kan du veta att där stank så på innergården i din stad och du inte själv varit där i nöden? 
  • VeronicaH
    Lenora skrev 2012-01-28 02:49:18 följande:
    Jag tror att du nu att just du kan förstå och klara av att kissa någon annanstans än invid någons hem nästa gång. Även om det är lite extra nödigt.

Vad skulle du tipsa TS om för att lösa situationen? Jag antar att du inte skulle vilja ha ditt egen hem nedpissat av främlingar och antar också att du som är insatt i kissarnas situation har de bästa tipsen här. Glad
    En satsning på fler offentliga toaletter som är gratis och fräscha i centrum. Och att de sätter upp grindar så att kissarna inte kommer in där och då bryts ryktet om platsen som pissplatsen. Svårare än så behöver det inte vara.
  • VeronicaH
    emmakk skrev 2012-01-29 01:28:41 följande:
    hahahahahahahhahahaha, rolig tråd. Hörde om den av en kompis. Tjej från Linköping här som bara säger rör inte vår fyllekissoar!!!! Tjejerna måste ju också ha någonstans att kissa ute. Man tycker ju egentligen inte det är okej att kissa där men när man själv måste ja då måste man ju. Nöden har igen lag för mig.

Har lite fyllebilder från den platsen när man varit där och pissat. 

SkrattandeSkrattandeSkrattande lol
  • VeronicaH
    Thaleya1 skrev 2012-01-31 08:09:12 följande:

Gå ihop en större grupp som bor i området och be om grindar TS. Så där ska ni ju inte behöva bo. Det får hyresvärd elelr liknande hjälpa till med!!

Sen är det inte ditt problem att ordna med fler toaletter, utan de kan de kissnödiga be kommunen om isåfall.

Visst är det tråkigt för de som bor där med stanken, men ändå skriver du att du själv kunnat kissa där.

Är inte detta en väldig dubbelmoral? 
  • VeronicaH
    Thaleya1 skrev 2012-01-31 13:48:14 följande:
    Inte alls.

Jag tycker det är tråkig för de som bor i skiten och jag är djupt ledsen för om jag hade kissat där. Men är man kissnödig så måste man ju kissa. Och då gör man ju helldre det på en innergård än i byxan och det skäms jag inte alls för attt erkänna. Tycker att de som kissar på sig istället är konstiga.

Finns det ingen innegård att kissa på så får man visa röven för gänget man ska på krogen med och kissa mitt framför alla på närmsta gräsplätt, rabbat. eller tjata på kommunen för fler toaletter innan krogrundan.

Det finns ju inget att göra om man är kissnödig? förutom att kissa.
    Jo, jag håller med dig. Fast det är ju inte så att det egentligen står mellan att kissa i byxan och kissa på innergården. Man kan ju kissa någon annanstans också fast då riskera att visa rumpan offentligt. 

Men är man pissig och inte hittar en toa och vet att det finns ett sånt ställe att gå till slipper man ju leta och det är mindre pinsamt att göra det där då man vet att många gör det.

Sen är det ju egentligen grymt att prioritera sin egen bekvämlighet  på bekostnad av att det ska lukta piss där andra bor. Men det bryr sig inte folk om.
  • VeronicaH

Var ute i helgen och blev enormt kissnödig efter för många öl på krogens uteservering med långa köer till toaletterna gick hela gänget och pissade ute i stans kissgränd. Vi hade inte kissat på hela kvällen så gissa om det var skönt. 

Nej det kan inte vara kul att bo där....men vem bryr sig när man är besusad och kissnödig..då skattar man ju bara åt det .....vi satt där hukade och såg vem som kissade störst pöl ....jag vannSkrattande.

oh vad skönt det var..... 

Svar på tråden Vår innergård stans fyllekissoar