Inlägg från: VeronicaH |Visa alla inlägg
  • VeronicaH

Vår innergård stans fyllekissoar

TS. Bor du bakom stortorget i Linköping.? I så fall vet jag var det är Skrattande

• VeronicaH
    och skrev 2012-01-22 00:32:34 följande:
    Det kan ju vara så att TS bara tänder på att klaga över urinlukt, helt rätt. *nickar*

För de råd hon får varje gång hon skriver här om hur hon kan förhindra att det sker verkar hon ju inte ta till sig av iaf. Solig
    Om det e så så borde har hon ju hittat rätt boendemiljö.

Annars, flytta inhägna området om det går, folks attityder kan nog inte ändras 
  • VeronicaH
    brittaw skrev 2012-01-22 22:17:47 följande:
    Jo det stämmer. Är du en bland stans fyllepinkare eller? I så all tycker jag att du ska tänka efter och se det hela lie från vår synvinkel. 

För övrigt att omkring 40% av de som svarat  " Sorry synd om er, men med fylld blåsa och utan tillgång en toalett hade jag absolut kunnat kissa där i smyg" tycker jag vittnar om en skrämmande egoism hos många. 

Om jag pissat där eller inte behåller jag för mig självSkrattande. Tråkigt för dig att bo där andra går och kissar ute, jag vet det stinker som satan.

Men den nödige tänker ju inte så berusad och akut kissig. Då är man ju glad att ha ett ställe att gå till om man inte kan vänta. Inte vackert jag vet men sant.
  • VeronicaH
    Lenora skrev 2012-01-24 01:15:45 följande:
    Äckligt, jag förstår att du är irriterad.

Jag skulle nog bli så förbannad till slut att jag skulle gå ut med kamera och fota studen...jag menar människorna som gör det och anmäla till polisen.
    Äckligt jovisst, men de som gör det har kanske ingen annan utväg.
  • VeronicaH
    brittaw skrev 2012-01-24 16:49:27 följande:
    Så det hade känt bra för dig att göra det och vetat att vi som bor där ska behöva bo där du kissar och ska behöva stå ut med stanken.

Det är vanhedrande att folk inte har respekt för vår boendemiljö utan använder den som ett ställe att kissa på.
    Har du aldrig själv behövt kissa ute på något sånt ställe?
  • VeronicaH
    Arcitect skrev 2012-01-24 21:34:17 följande:
    Jag håller med du.. Vad är det för vits och sporadiskt stritta när man kan minutiöst planlägga sitt territoriala behov av att pissa på tu man hand.

Jag fick en oerhörd lust att trycka T-shirt´s bara för ändamålets skull. Vad sägs om "Doubble Troubble" som motiv..

Helt lysande sickan... 
    haha
  • VeronicaH
    brittaw skrev 2012-01-24 22:45:45 följande:
    Så du tar dig rätten att använda andra innergård där vi har vår balkong som en pissoar. Och lämna en stinkande pöl på marken. Kasta servetter på marken gör de också.
    Förstår att du är förtvivlad det hade jag nog också varit i dina kläder.

MEN med sprängfylld blåsa, berusad och utan toalett tror jag de flesta handen på hjärtat hade smygit in där, knäppt ner, kissat och bara känt lättnaden 
  • VeronicaH
    Lenora skrev 2012-01-25 00:25:11 följande:
    I centrala Linköping borde man väl ändå kunna hålla sig till man kommer till nästa bar/pub/restaurang?

Istället för att äckla ner det för andra. 
    om klockan är 02 på natten är det nog inte så lätt när allt är stängt. ror inte folk gör det för att vara taskiga men för att de inte har något annat ställe att gå till.
  • VeronicaH
    Ebbas mamma01 skrev 2012-01-25 13:13:39 följande:
    Vad tråkigt att innergården blivit ett sånt ställe där folk kissar. kan inte vara trevligt att bo där.

Vad hade jag gjort då om jag varit i närheten med fylld blåsa och inte hittat någon ledig toa??

Om din innergård varit stället där jag visste att man kunde gå och pissa ute i smyg hade jag gått dit och pissat.

Det låter hemskt! men är ärligt jo det hade jag. Har alltid servetter med i väskan om sådana situationer skulle uppkomma. 
    Ja servetter är bra att ha med sig iblandSkrattande. Har man bara servetter så man kan torka sig känns det faktiskt mer hygieniskt (för en själv) att kissa ute än att använda en skabbig offentlig toalett.
  • VeronicaH
    brittaw skrev 2012-01-25 17:03:26 följande:
    800 kronor i böter åt svinen!!
    Äh nu får du väl ge dig. Polisen har väl viktigare saker att göra än att bötfälla kissare. 

Det kan ju vara farligt att vara jättekissig utan att kunna kissa. Din innergård kanske har räddat livet på folk, haha det kan väl vara värt stanken. 
Svar på tråden Vår innergård stans fyllekissoar