• mfe

stor, BILLIG, tavla sökes!

Söker en stor, billig tavla att ha i sovrummet.
    Den behöver inte vara jättesnygg men se bra ut om man säger så.
    Vill inte betala flera tusen för den.. Någon som vet vart dessa billiga tavlor finns?

• Svar på tråden stor, BILLIG, tavla sökes!
  • Kimona
    Red Velvet skrev 2012-01-21 01:06:06 följande:
    Va?! Har dom? Har aldrig sett det där jag bor. :-/
    Min syster köpte en jättefin tavla på ÖoB, nästan en meter lång föreställande London i svartvitt för 79 kr :)
  • mfe
    Kimona skrev 2012-01-21 01:08:58 följande:
    Min syster köpte en jättefin tavla på ÖoB, nästan en meter lång föreställande London i svartvitt för 79 kr :)
    då SKA jag dit imorgon :) tack!
  • Micalela

Ett tips är att köpa en cool tapet och tapetsera på en skiva. Det har vi gjort, iofs blev just den ganska dyr, men finns ju billigare tapeter=)

micalela.blogg.se

• mfe
    Micalela skrev 2012-01-21 01:11:22 följande:
    Ett tips är att köpa en cool tapet och tapetsera på en skiva. Det har vi gjort, iofs blev just den ganska dyr, men finns ju billigare tapeter=)

micalela.blogg.se
    riktigt coolt!
    Ska fråga sambon, han är nog på när han får se bilden :D
  • mfe
    Micalela skrev 2012-01-21 02:06:33 följande:
    Ascool, speciellt om man gillar england/london - och såklart gör man det;)
    fick inge svar av han:
    - gör som du vill, jag har inte tid!

så får fråga igen idag innan jag gör någonting drastiskt :P
  • icelolly

Spänna ett tyg över en ram eller skiva kan bli både snyggt och billigt. Eller lägga ett tyg i en ram man redan har om det bara är motivet som saknas.

Vi fick lite panik kvällen för julafton, hade satt upp tavellister på väggarna i vardagsrummet, hade också några ramar som passade men inget i dem. Letade igenom mina lådor och hittade några stuvbitar med mönstrat svartvitt tyg som jag klippte till och satte i ramarna. ALLA  som var här på julafton kommenterade att det blev snyggt så det kändes som en bra ide. Väldigt billigt att byta också om man tröttnar på motivet.

Har man ingen tavelram kan man ju göra en ram billigt av tunna lister eller liknande och spänna tyget runt. Normalt sett är ju tyger minst 1,5 meter breda och på längden kan det ju vara hur långt som helst så storleksmässigt bör det ju räcka till.

• Nufsan

Inredningsbutiken Chilli har stora billiga tavlor för 499 kr och supersnygga. :)

♥ღ♥ 4-barns mamma till tre prinsessor och en prins ♥ღ♥
  • mfe
    Nufsan skrev 2012-01-23 18:33:25 följande:
    Inredningsbutiken Chilli har stora billiga tavlor för 499 kr och supersnygga. :)
    Går ju inte beställa därifrån :/
  • Exoplanet

En ganska billig och vacker lösning är ju att köpa ett fint tyg och använda som gobeläng med t.ex. en dekorativ gardinstång eller 'pinne' av något slag upptill. Köp ett par meter av ett fint tyg, (välsorterade tygaffärer men även vanliga affärer som Åhléns kan ha dekorativa, billiga tyger),  trä på en stång/pinne och häng upp t.ex. över sängen. Matchande kuddfodral behöver inte kosta mycket heller så har du ett litet set som ser betydligt dyrare ut än det är.

• mfe
    Exoplanet skrev 2012-01-23 19:29:28 följande:
    En ganska billig och vacker lösning är ju att köpa ett fint tyg och använda som gobeläng med t.ex. en dekorativ gardinstång eller 'pinne' av något slag upptill. Köp ett par meter av ett fint tyg, (välsorterade tygaffärer men även vanliga affärer som Åhléns kan ha dekorativa, billiga tyger),  trä på en stång/pinne och häng upp t.ex. över sängen. Matchande kuddfodral behöver inte kosta mycket heller så har du ett litet set som ser betydligt dyrare ut än det är.
    smart, tack :)
Svar på tråden stor, BILLIG, tavla sökes!