stor, BILLIG, tavla sökes!
Söker en stor, billig tavla att ha i sovrummet.
Den behöver inte vara jättesnygg men se bra ut om man säger så.
Vill inte betala flera tusen för den.. Någon som vet vart dessa billiga tavlor finns?
Söker en stor, billig tavla att ha i sovrummet.
Den behöver inte vara jättesnygg men se bra ut om man säger så.
Vill inte betala flera tusen för den.. Någon som vet vart dessa billiga tavlor finns?
Ett tips är att köpa en cool tapet och tapetsera på en skiva. Det har vi gjort, iofs blev just den ganska dyr, men finns ju billigare tapeter=)
micalela.blogg.se
Nu är jag sämst på heminredning men vad skulle ni tro om denna idé (ni är nog tusen gånger bättre än jag!):
vi har gråa tapeter och tänkte om man kunde sätta upp den här
www.rusta.se/fototapet_london_698_1_del_p20951084.html
som tavla? :)
Ascool, speciellt om man gillar england/london - och såklart gör man det;)
Secondhand och loppis.
Spänna ett tyg över en ram eller skiva kan bli både snyggt och billigt. Eller lägga ett tyg i en ram man redan har om det bara är motivet som saknas.
Vi fick lite panik kvällen för julafton, hade satt upp tavellister på väggarna i vardagsrummet, hade också några ramar som passade men inget i dem. Letade igenom mina lådor och hittade några stuvbitar med mönstrat svartvitt tyg som jag klippte till och satte i ramarna. ALLA som var här på julafton kommenterade att det blev snyggt så det kändes som en bra ide. Väldigt billigt att byta också om man tröttnar på motivet.
Har man ingen tavelram kan man ju göra en ram billigt av tunna lister eller liknande och spänna tyget runt. Normalt sett är ju tyger minst 1,5 meter breda och på längden kan det ju vara hur långt som helst så storleksmässigt bör det ju räcka till.
Inredningsbutiken Chilli har stora billiga tavlor för 499 kr och supersnygga. :)
En ganska billig och vacker lösning är ju att köpa ett fint tyg och använda som gobeläng med t.ex. en dekorativ gardinstång eller 'pinne' av något slag upptill. Köp ett par meter av ett fint tyg, (välsorterade tygaffärer men även vanliga affärer som Åhléns kan ha dekorativa, billiga tyger), trä på en stång/pinne och häng upp t.ex. över sängen. Matchande kuddfodral behöver inte kosta mycket heller så har du ett litet set som ser betydligt dyrare ut än det är.
Jag har köpt kilram från Kreatima och spänt upp ett fint tyg på. Finns i längder upp till 1,5 meter, du väljer själv hur bred och hög ramen skall vara; www.kreatima.se/web/Produkter/Malarduk__pannaer_och_kilramar/Kilramsdelar/Kilramsdelar_mellan-15505.aspx
Lycka till!
Har köpt två stycken 120x80 hos www.wallstars.se som blev riktigt bra i vårt vardagsrum. Fick halva priset pga rabattkod.