• Kermit

Äkta Marc by Marc Jacobs-väska???? Bilder

Köpte en Marc by marc jacobs-väska på tradera och allt verkade lugnt, bra omdömen på säljaren och så. Jag funderade inte mer över det. Igår kom fick jag paketet och till en början var det en helt annan färg på den än den jag budade på men sen kom nästa stora fråga: Är den ens äkta? Bilderna i annonsen är väl på en riktig?

Har surfat runt och konstaterat att den med största sannorlikhet är fejk men är det någon kunnig därute som kan bekräfta eller dementera det.

Till väskan kom det med tags med en skinnbit och väskan har på magnetknappen också ett nr vilken jag läst mig fram till att det har inte dom som är äkta. Stämmer det ockå? Det jag tycker är mest skumt är dock att alla öljetter är blanka, ingen har marc by mark jacobs "ingraverat". Sen är "Plåten" i nån konstig mörkrosa färg. Inte snyggt! Har skickat mejl till säljaren och påpekat att det inte är samma väska som på bilderna i annonsen så jag får se vad hon svarar, om hon svarar. Hon skev ingenstans i annonsen att väskan jag budade hade en annan färg.

Tänker hursom inte vilja betala 2000 för en SKITFUL kopiaväska.

Lägger upp bilderna både från annonsen och som jag tagit själv så får ni själva jämföra

Kunde inte ta bilderna från tradera, men den hon påstod att sålde såg ut så här. Identisk i spännena och haken och så.

Bilderna nedan är på vad jag har fått.

Det finns ett nr på andra sidan magnetknappen.

Tacksam för hjälp Kram
  • Svar på tråden Äkta Marc by Marc Jacobs-väska???? Bilder
  • principessan

Den ser inte äkta ut...

• ojsanoj

Ser otroligt oäkta ut, på Hobo ska märket vara i guld. Eller snarare på alla MJ-väskor är emblemet i guld.
    Ser du om det står Made in Italy nånstans? Det ska det göra på alla MJ väskor. Fodret ska vara sytt inuti och aldrig limmat.
    Sen är fodret i en märklig färgställning med, jag har aldrig sett en Hobo med det fodret. Men det kan jag ju ha fel på.
    Sen ska dragkedjan aldrig ha nån märkning, det ser det ju ut som den har på bilden. Den enda det ska stå är Riri. Gör det det?

• ojsanoj

O just det! Taggen! Papperslappen där det står modell och färg, den är avlång på din bild, det är den ALDRIG på en äkta väska.  

• Kermit
    ojsanoj skrev 2012-01-18 14:23:40 följande:
    Ser otroligt oäkta ut, på Hobo ska märket vara i guld. Eller snarare på alla MJ-väskor är emblemet i guld.
    Ser du om det står Made in Italy nånstans? Det ska det göra på alla MJ väskor. Fodret ska vara sytt inuti och aldrig limmat.
    Sen är fodret i en märklig färgställning med, jag har aldrig sett en Hobo med det fodret. Men det kan jag ju ha fel på.
    Sen ska dragkedjan aldrig ha nån märkning, det ser det ju ut som den har på bilden. Den enda det ska stå är Riri. Gör det det?

Ja, den ser fruktansvärt oäkta ut... Även för mig som är noll kunnig, det var därför jag ville fråga. Inget "made in italy" eller "riri". Det enda positiva är att foret är sytt, jippi. Sen har jag lärt mig massor om fejkväslor när jag har surfat runt och läst om det... Säljaren har dock svarat på mailet och skrivit att hon vill lösa det. Det är ju alltid en början! Har dock inte nämnt nåt till henne att jag tycker den är fejk, bara skrivit att bilden i annonsen och väskan jag fick inte är likadana.
  • Caliin

Om det är den annonsen på tradera som jag tror att det är så är det ju helt fel färg som du säger, och på din bild så sitter den där "läder-tagen" och på hennes bild finns det ingen sådan.

• Kermit

lädertaggen är lös... men grejen är ju att är helt olika väskor!

Caliin skrev 2012-01-18 14:49:02 följande:
    Om det är den annonsen på tradera som jag tror att det är så är det ju helt fel färg som du säger, och på din bild så sitter den där "läder-tagen" och på hennes bild finns det ingen sådan.
  • ojsanoj
    Kermit skrev 2012-01-18 14:46:46 följande:
    Ja, den ser fruktansvärt oäkta ut... Även för mig som är noll kunnig, det var därför jag ville fråga. Inget "made in italy" eller "riri". Det enda positiva är att foret är sytt, jippi. Sen har jag lärt mig massor om fejkväslor när jag har surfat runt och läst om det... Säljaren har dock svarat på mailet och skrivit att hon vill lösa det. Det är ju alltid en början! Har dock inte nämnt nåt till henne att jag tycker den är fejk, bara skrivit att bilden i annonsen och väskan jag fick inte är likadana.
    Då är den helt klart fejk. Trist för dig. 
    Har hon skrivit i annonsen att den var äkta? Du får gärna lägga upp den om du vill. 
    Kan ju vara bra så andra aktar sig... Tycker du ska säga till henne att den inte är äkta o kräva alla pengarna tillbaka.

• Kermit
    ojsanoj skrev 2012-01-18 14:54:02 följande:
    Då är den helt klart fejk. Trist för dig. 
    Har hon skrivit i annonsen att den var äkta? Du får gärna lägga upp den om du vill. 
    Kan ju vara bra så andra aktar sig... Tycker du ska säga till henne att den inte är äkta o kräva alla pengarna tillbaka.
    Först och främst vill jag ju ha en snygg väska men pengarna tillbaka annars! Hon kommer att få stå för frakt och så på denna också. Kommer inte att använda den, skitful är den. Skulle inte ens köpt den ur hm´s realåda för en billig peng. Hänger inte ut henne förens detta är avslutat. Vill inte att hon blir sur på mig, än.
Svar på tråden Äkta Marc by Marc Jacobs-väska???? Bilder