• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Skalmann skrev 2013-03-22 21:04:29 följande:
    Skrev ett låångt inlägg som bara försvann men gör ett nytt försök...
    Hej, Tack för denna fina, viktiga  tråd  och Zinfandel för din fantastiska sida!!. Har läst tråden en del men valt att inte skriva tidigare då jag inte  har några medicinska kunskaper jag kan dela med mig av. Hoppas, hoppas alla kämpar lyckas! Inte trodde jag att det skulle vara en sån kamp att få barn när man väl bestämt sig... Har nu fått negativt besked efter mitt 5 ivfförsök och ska nu besluta om jag har råd och ork att göra fler försök. Skulle verkligen uppskatta och vara sååå tacksam om ngn kan hjälpa mig att tolka mina usaprover. Det skulle hjälpa mig gå vidare och fatta beslut. Har resultatlöst tagit intralipid, kortison, trombyl och fragmin enligt Dr D:s instruktioner men inte fått guldägget än.Ska jag fortsätta försöka måste det ske nu då åldern springer iväg. Undrar om intralipidet och kortisonet hjälper mig eller om jag i så fall ska skippa det?. Bara intralipidet kostar 9000 kr att ta inför varje ivfförsök innan jag vet om jag testar positivt eller ej. Tappar jättemycket hår, fått kortisonansikte och gått upp flera kg i vikt. Danske ivfläkaren tror det mesta beror på korisonet men även ivfmedicinen. Kram alla!. Jag hade följande resultat.
    TH 1: TH2 Intracellular cytokine ratios 
    TNF-a:10 (CD3+CD4+) 31,4
    IFN-a:10 (CD3+CD4+) 18,3
    NK Cell inhibition Panel 
     50:1 31,6
     25:1 18,3
    12 5:1 10,3 
    IgG 12,5mg/ml 50:1 18 
     Ig/G 12,5 mg/ml 25:1 17,3
    Intralipid 1,5 mg/ml 50:1 22,7 
     Intralipid 1,5 mg/ml 25:1 19,9
    CD 3 83,9  
    CD 19 8,1
    CD 56 10,0 
     CD 19+cells CD5+ 12,3
    Vet inte om du fått nåt svar än så jag skriver lite, beklagar dina misslyckanden! Jag känner inte till din historia men antar det finns autoimmuna sjukdomar, om inte hos dig så i närmsta familjen. När tog du dessa prover? Du måste tagit dem innan du började med immunterapi så jag antar att de inte är nytagna. TNF/IFN är lite högt och kan ha ändrats till idag. Tyvärr så svarar du inte jättebra varken på IL eller Ivig och antagligen därför har ni heller inte lyckats. En annan läkare skulle troligen sätta in Neupogen just därför. CD3 är inte för högt men i över kanten av refvärdet vilket det ofta är med fertility issues. CD19/CD5 är lite högt och betyder att kroppen producerar antikroppar mot hormoner, tex serotonin, östrogen, progesteron och sköldkörtelhormon. Hur mycket Prez har du tagit? Dina NK-celler är överaktiva och måste dämpas ordentligt. Tar du levaxin? Ska du ta om proverna? Hur gammal är du? Var gör du IVFen?

• Zinfandel

Trombyl & Baby aspirin är båda acetylsalicylsyra. A Beer ordinerar alltid 100 mg.

Klart ni ska få era provsvar, vare sig ni är gravida eller inte, ni har ju betalat för det.. Drömmer Det säger ju rätt mycket!! 

• Zinfandel
    che71 skrev 2013-03-23 17:33:46 följande:
    Det låter ju inte alls bra, att han inte kollar alla prover först innan behandlingsplan!

Men jag har väl ingen riktig behandlingsplan, för det vi pratade om i Aten var ju innan vi visste att jag var gravid.
    Nu har han bara skrivit att starta med prezolone, men jag började ju direkt med det o Fragmin o babyaspirin  för det sa han i Aten.
    Jag borde väl få ett samtal innan Påsk?! Hoppas att han svarar på alla mina mail snart, börjar bli lite orolig, vi har ju redan betalt ALLT o sen kanske han inte bryr sig så mycket.
    Men jag har skickat bägge FBC o hcg provsvaren ovanligt snabbt...men inget svar!!

Jag förberedde dig!! Maila igen och påminn.
  • Zinfandel
    Strumpan81 skrev 2013-03-23 14:12:09 följande:
    Jag blir lite fundersam över min mens.
    Är det nån annan som har en mycket kort mens. Sen jag började med IVF har min mens blivit jättekort. Jag blöder i ca 1 dag. 
    Samma här Rynkar på näsan Ja, inte är det då bra Skrikandes
  • Zinfandel
    Angla skrev 2013-03-24 00:33:50 följande:

Urk, våndas ... jag får tom kväljningar av Rosenrot tabletter och bokstavligen hulkar mig igenom dem. Kanske går det att blanda med Proviva?
    Varför i hela världen tar du det då?! Inget man mår dåligt av kan ha nån bra effekt... Flört
  • Zinfandel
    Snart lycklig skrev 2013-03-24 09:18:16 följande:
    Zinfandel, hur går dt f dig? Var är du i behandling? Tar du Neupogen? Intressant o veta vad du boostar dig med.
    Nä men vi har gått över till Dr B så jag inväntar behandlingsförslag och ja, jag tror att det blir Neupogen. Åker du imorrn? 
  • Zinfandel

Holly: vill du vara med på hemsidan mer er historia?

SL: håller med, alla som tagit del av all info här (och som kanske blivit gravida tack vare den...!!) får gäärna höra av sig! Det vore roligt att få höra fler framgångssagor!

Jag förstår dina funderingar kring vul imorrn men eftersom du ändå har betalt och inte kan påverka resa & behandling och det kanske inte ger ett korrekt resultat så kanske det är lika bra att avstå...?

Ja, Dr D är absolut bra (det har vi bevis på här i tråden!) men kanske inte för oss svåra fall. Än så länge har Dr B och hans team varit mycket proffsigare trots tidsskillnaden men även han har fått rejält med spott & spe i det amerikanska forumet. Det är något med dessa män som "leker Gud" och tar sig an sköra par i en utsatt situation och fixar till det.... Men jag ser fram emot en annan behandling än tidigare Glad 

• Zinfandel
    Skalmann skrev 2013-03-24 10:51:52 följande:
    Tack för svaret Zinfandel. Är 44 år och har inga sjukdomar själv förutom svår migrän. Har 2 systrar som är reumatiker men de har båda barn. Inga fertilitetsproblem i släkten och jag har inte innan inseminationer och 5 ivf försökt få barn. Är singel. Testerna tog jag i somras och gjorde därefter 4 ivf med immunterapi.Började med  10 mg prez per dag från cykeldag 1 och  ytterligare 5 från transfer. Då jag gjort täta ivfer har jag inte hunnit trappa ner prez mkt  mellan varven så intaget av kortison har blivit mkt. Tagit 75 mg Levaxin och brukar ligga på TSh 0,6.Håller nu på att trappa ner kortisonen enligt en trappa från sv läkare. Känner inte  för att ta om usaproverna då jag inte tycker uppföljningen från Dr D varit bra. Vad ska jag göra med testresultaten om jag inte kan följa upp dem ordentligt. Tittar han ens på dem?Har tyvärr inte råd med Dr B.Gjort ivf på storkkliniken i köpenhamn. Angående mina testresultat sa Dr D endast att han inte kunde se ngt obvious problem och att mina NK celler var "slightly high" så jag trodde inte jag hade så stora problem. Har alltid fått bra antal ägg med bra kvalte och hög befruktningsandel vid ivfer. Hur får man ner sina NKceller? En vän tyckte jag skulle testa ivf enl "japanese protocoll" men det är kanske inte alls lönt om jag har för höga NKceller. Eller? Det är inte lätt det här. Storkkliniken tror inte alls på Dr D och de tycker att jag ska sluta ta kortison helt. 
    Jlsses, har du hunnit 4 IVFer sen i somras Förvånad Även migrän kan vara immunologiskt, så där har du kanske ett svar och sen då reumatism i familjen. Inga fertilitetsproblem (men de har med all säkerhet varit yngre) men väl immunologiska åkommor. Jag skulle tro att du behöver upp i 30-40 mg Prez. Se till att bli kortisonfri ett tag nu. Oj, har du pratat med Stork om Dr D...! Har du något i frysen nu? Har du haft olika donatorer varje gång? Kan du tänka dig att byta till CFC? Kan du tänka dig EA? Det är ju mycket billigare än ÄD. Du behöver såklart inte svara på allt detta om det känns för privat Skäms 
  • Zinfandel
    Ninninn skrev 2013-03-24 13:45:43 följande:
    Är D- vitamin bra för immunförsvaret eller ej?? Ska man knapra de eller inte?
    Jajaja!
  • Zinfandel

Che: som svar på ovan så tar man inte FBC hos Dr B och jag tror inte att Prickig har fått IL alls.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!