• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Jag brukar dra det måndag kl 16, går med flyget vid 20 och har som tidigast levererats onsdag lokal tid kl 11 och som senast torsdag 11 lokal tid och det har funkat Glad

• Zinfandel
    Lully Hill skrev 2013-03-13 13:22:05 följande:
    Aha! Tack för tipset! Det ska jag kolla upp om det kan funka från Sth också! 
    Det här med att dra det på morgonen och lunchflyg till Paris fick jag tips om från en tjej som gjort detta och det har funkat för henne. Men som sagt det kanske finns effektivare sätt.  
    Jag menar inte vilket flyg det går med utan den totala tidsåtgången och hur länge blodet håller sig FlörtSkrattande
  • Zinfandel

Lully: ja, hade en aning om att även Sthlmsflygen ändrats.

Che: vad bra, låter som ett lyckat besök! Då är det bara räkmacka nu FlörtSkrattande 

• Zinfandel

Kanske nåt av intresse för er gravida!

www.vetenskaphalsa.se/lundaforskare-svarade-pa-fragor-om-havandeskaps-forgiftning/

Strumpan81 skrev 2013-03-14 11:38:15 följande:
    Nu skriver jag här igen :)

Jag har inte skrivit så mkt i tråden så jag förstår om det inte är mån som vill hjälpa mig. Men jag frågar iaf :)

Alla här vill hjälpa, kanske har vi bara missat din fråga, det har iaf jag! Jag kan skicka men då har du inte det imorrn så hoppas att det löser sig med Hjärtes hjälp.

Hjärte, Hjärte, nu är du 1 vecka över tiden!!! 
  • Zinfandel

Angels: tror? I min värld är det lika väsentligt som progesteron. Om man har hög bortsstötningsfaktor, som vi immunare eller de med många MF har så är det samma funktion som vid transplantationer.

Emmaoper: tack snälla Skäms Det är alltid lika roligt att höra att sidan uppskattas! Jag undrar om det inte snarare så att det är din hypothyreos snarare än Levaxinet som gör dig förstoppad..?! Sen är det tyvärr vanligt att hypo & IBS går hand i hand, kan det vara så att du har det?

• Zinfandel

Angels: det är en bra iakttagelse du gjort med mensvärken. Något annat, influensasymtom några dagar senare, svettningar, tempskillnader, kliar under fötterna, huvudvärk, förstoppad osv? Vad är det som känns bättre i kroppen med kortison? Det är DU som bestämmer när ni ska göra försök, inte kliniken. Vilken antibiotika har du fått?

• Zinfandel
    Emmaoper: precis, det "bästa" med tsh är att man själv känner när läget är bra, jag kan ofta gissa mig till hur värdet ligger och rättar min dos därefter. Inboxa mig om du behöver hjälp med provsvaren.

Maxad: beklagar TNFet Skrikandes Jag har kämpat med samma i snart ett år. Humira är inget man skojar bort och jag föreslår att du läser på rätt bra innan. Det är en kraftfull TNF-dämpare som pressar immunförsvaret rejält och medför därför en del tradiga följder, som influensa, ledvärk, kräksjuka, halsbesvär osv. En annan nackdel är att man ofta drabbas av en flare efter 2 sprutor, dvs värdet stiger istället för att sjunka, vilket hände för mig. Då behövs ytterligare 2 sprutor och efter ett par månader började mitt äntligen sjunka. 3 månader efter första sprutan var mitt värde perfekt (19)  Solig Dessvärre håller Humiran endast i sig i ca 6 månader. Fördelen är att är ett väldigt effektivt och kanske det enda sättet att trycka ner TNFet ordentligt. Har man ett så högt TNF så finns tyvärr inga andra sätt och det omöjligör i stort sett implantation.

S Lyckllig: å nej, förbannat också Gråter Måste ställa en fråga i all okunskap - trots att tiden går (läs rusar..), vore det inte fördelaktigt att låta kroppen vila en cykel eller två just av den anledningen att varje cykel sällan är bra? Och våra behandlingar är ju inte direkt skonsamma för kroppen...?

che: Dr D kommenterar oftast bara om det är nåt att ändra så förvänta dig inget svar oavsett. Kolla med labbet om du kan hämta provsvaren direkt där, det brukar funka så slipper du vänta på posten. Rutiner är till för att brytas Flört, min vc körde med samma tills jag fick reda på att provsvaren kommer samma dag så nuförtiden får jag svaren kl 14 om jag drar blodet kl 8.... Ja, samma dag och utan att passera min läkare Glad

mumwanna: vänta helgen ut, de hör säkert av sig inom det närmsta. 

Hjärte....?! Hjärta 
  • Zinfandel

S Lycklig: puuuuhhhh jag blir matt bara av att läsa det Förvånad Men du fixar det!! Solig

Maxad: När det gäller just detta så är det nog det enda som jag känner att Dr D inte är helt med på. Han var helt tveksam till Humira på mig väldigt länge men vi borde såklart ha satt in det från början som jag önskade. Han trodde också att det var tillfälligt och kortsiktigt men ju mer jag läste på desto mer fattade jag att så inte var fallet och mycket riktigt. Så högt får man inte tillfälligt, då finns det en orsak som kan vara värd att ta reda på och den orsaken går inte över av sig själv. Det är inte helt ovanligt att drabbas av en flare så det är bäst att ha med i beräkningarna. Problemet är att ett högt TNF försämrar äggen så därför valde vi att avbryta ett försök i augusti, jag vill inte ha taskiga ägg att arbeta med även om Dr D tyckte att vi skulle ta ut dem och frysa dem. Jag vet inte om jag mått så värst dåligt men för första gången drabbades jag av sådant som alla andra drabbas av Flört, t ex mitt livs första kräksjuka, en ordentlig influensa i julas och återkommande halsont. Ovanpå det har jag förvisso också fått ledvärk i särskilt höger arm och det är den tradigaste biverkningen. Dr B gör inga försök på så högt TNF.

• Zinfandel

Blingbling: nja, det kan bromsa NK-cellerna och på så vis minska bortstötningsrisken.

Che: om läkaren skriver i din journal att patienten själv hämtar sina provsvar så går det bra men det krävs kanske att man är stamkund som jag Flört

Maxad: nejnej, långt efter att jag slutat med Humiran, det tar ett tag innan den kickar in. Har aldrig haft ledvärk heller tidigare. Mina värden har varit 39,5 i jan 2012, 52,3 aug 2012 - 4 Humira okt-nov sen 19 i jan 2013. Du tar Humiran med 2 veckors mellanrum. Om du vill så testar du om då eller går på 4 direkt. Min anledning är troligen en kombo av alla immunologiska åkommor jag har. 

• Zinfandel
    Katt12 skrev 2013-03-15 18:20:05 följande:
    Dessutom svettas jag alltid på nätterna under ruvningen och blev därför nyfiken när jag läste ditt inlägg, Zin. Jag trodde att svettningarna berodde på att östrogenet sjunker efter sprutbehandlingen, men det kanske har andra orsaker?
    Tyvärr kan det bero på olika saker, både immunreaktion och graviditet så det är svårt att veta vilket Skrikandes Det kan även bero på kortison och progesteron.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!