Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Jag brukar dra det måndag kl 16, går med flyget vid 20 och har som tidigast levererats onsdag lokal tid kl 11 och som senast torsdag 11 lokal tid och det har funkat
Jag brukar dra det måndag kl 16, går med flyget vid 20 och har som tidigast levererats onsdag lokal tid kl 11 och som senast torsdag 11 lokal tid och det har funkat
Lully: ja, hade en aning om att även Sthlmsflygen ändrats.
Che: vad bra, låter som ett lyckat besök! Då är det bara räkmacka nu
Kanske nåt av intresse för er gravida!
www.vetenskaphalsa.se/lundaforskare-svarade-pa-fragor-om-havandeskaps-forgiftning/
Angels: tror? I min värld är det lika väsentligt som progesteron. Om man har hög bortsstötningsfaktor, som vi immunare eller de med många MF har så är det samma funktion som vid transplantationer.
Emmaoper: tack snälla Det är alltid lika roligt att höra att sidan uppskattas! Jag undrar om det inte snarare så att det är din hypothyreos snarare än Levaxinet som gör dig förstoppad..?! Sen är det tyvärr vanligt att hypo & IBS går hand i hand, kan det vara så att du har det?
Angels: det är en bra iakttagelse du gjort med mensvärken. Något annat, influensasymtom några dagar senare, svettningar, tempskillnader, kliar under fötterna, huvudvärk, förstoppad osv? Vad är det som känns bättre i kroppen med kortison? Det är DU som bestämmer när ni ska göra försök, inte kliniken. Vilken antibiotika har du fått?
S Lycklig: puuuuhhhh jag blir matt bara av att läsa det Men du fixar det!!
Maxad: När det gäller just detta så är det nog det enda som jag känner att Dr D inte är helt med på. Han var helt tveksam till Humira på mig väldigt länge men vi borde såklart ha satt in det från början som jag önskade. Han trodde också att det var tillfälligt och kortsiktigt men ju mer jag läste på desto mer fattade jag att så inte var fallet och mycket riktigt. Så högt får man inte tillfälligt, då finns det en orsak som kan vara värd att ta reda på och den orsaken går inte över av sig själv. Det är inte helt ovanligt att drabbas av en flare så det är bäst att ha med i beräkningarna. Problemet är att ett högt TNF försämrar äggen så därför valde vi att avbryta ett försök i augusti, jag vill inte ha taskiga ägg att arbeta med även om Dr D tyckte att vi skulle ta ut dem och frysa dem. Jag vet inte om jag mått så värst dåligt men för första gången drabbades jag av sådant som alla andra drabbas av , t ex mitt livs första kräksjuka, en ordentlig influensa i julas och återkommande halsont. Ovanpå det har jag förvisso också fått ledvärk i särskilt höger arm och det är den tradigaste biverkningen. Dr B gör inga försök på så högt TNF.
Blingbling: nja, det kan bromsa NK-cellerna och på så vis minska bortstötningsrisken.
Che: om läkaren skriver i din journal att patienten själv hämtar sina provsvar så går det bra men det krävs kanske att man är stamkund som jag
Maxad: nejnej, långt efter att jag slutat med Humiran, det tar ett tag innan den kickar in. Har aldrig haft ledvärk heller tidigare. Mina värden har varit 39,5 i jan 2012, 52,3 aug 2012 - 4 Humira okt-nov sen 19 i jan 2013. Du tar Humiran med 2 veckors mellanrum. Om du vill så testar du om då eller går på 4 direkt. Min anledning är troligen en kombo av alla immunologiska åkommor jag har.