• Cice

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Poussin skrev 2012-08-13 19:15:18 följande:
    Hjärte - Men usch vad jobbigt med droppet. :( Hur känns det nu?

Lully - Stackars lille Erik. :( Hoppas ni hittar något/någon som hjälper honom snart, förstår att det måste vara jobbigt att se honom ha ont. Stor kram till er

Cice - Hur går det för dig att få IL nu, du fick ju en sån jobbig reaktion i Aten?

Tack snälla Poussin{#emotions_dlg.flower}  
      Min kropp har börjat  att slå sig ner med Dropp IL. Jag tycker fortfarande att mina byster växer lite, min mans till glädje {#emotions_dlg.djavulsk}   . Resultatet börjar synas i blodet resultatet. Förra veckan jag cik ingen  feber efter IL, låt oss se vad som kommer att hända idag efter IL Dropp.

Jag sitter väntar ILdropp och min och min svärmor leker med injektionerna, hoppas jag att ha tålamod den här gången, sista gången jag  sätta mig i IL  själv, min mamma är den mest tålmodiga personen i världen.Jag vet inte hur detta är möjligt, men när  min mamma ska göra ngt det brukar  tar för lång tid, och hon är alltid glad och aldrig slutar sjunga får inte sluta sjunga de barnvisor hon sjöng när jag var liten .. Jag kan aldrig vara arg på henne.
    Hur är det med dig ? Jag hoppas att allt är bra med er !
    Hur var det på semester ?  
    Varma kramar till er !   

• Cice

Nu ska vi få testa insemination  Skrattande!  Var på vul  i mån, dag 14 och hade 3 fina äggblåsor, en på 18 mm, 20 mm och en på 21 mm. Allt såg bra ut sa gyn. Inför försök 2 efter hysterokospi  funderar vi på en dubbelinsemination  Rynkar på näsanTungan ute
    .Dr.d vill jag vi skulle testa minst 3 mån på naturliga sätt.  Jag har precis börjat med min första  pergo kur denna månad.. finns det ngn som har gjört insemination i CFC ?Obestämd

Och efter insemination  är det bara 9 månaders härlig graviditet och sen äntligen möts vi, jag och mitt barn.
    Det gäller att visualisera tjejer - visualisera .. ! :-P.. och jag är en otroligt drömmare, hahahaDrömmer {#emotions_dlg.flower}.

Jag hoppas att vi alla blir gravida för jag kan tänka mig att ni också trötta på att vänta på denna gosiga lilla bebis
    Baby... 

Zinfandel skrev 2012-08-16 13:03:56 följande:
    Önskar det vore så Hjärte men det var Lully :)) (som jag vet att du menade egentligen;))

Zin   Ni kommer lyckas så småningom och då kommer det va värt allt...det tror jagDrömmer .

Skönt och kunna stötta varandra i detta! Prata ut, gråta ut, gnälla, oroas, stötta, uppmuntra! Glad

Vill bara skicka en kram till er alla kämpande vänner! Håller tummarna hårt för er alla var i processen ni än är! Kämpa på vänner!

KramSolig
  • Cice
    TWH skrev 2012-08-22 18:52:09 följande:

Criss: jag vet inte än, har testat negativt men inte förrän på lör är det bim. Dock fick jag hög feber i helgen, vilket jag fått samtliga graviditeter, och efter det känner jag ingenting längre. Jag har ju varit säker varje gång jag varit gravid och just nu känner jag inget, men en liten del hoppas ju Dr D säger ju att jag får feber när implantationen sker, vilket passar i tiden, och denna gången kanske det stöttes bort -har inte så mkt hopp utan siktar på nästa månad. Svårt att veta när vi ska ta il bara....tackar som frågar
    Hej T

Man ska tag IL vid CD 10 ( tionde dag efter mens ), om man har lite   reaktiv immunoförsvar ..

Hej alla fina här!
     grattis till de som fått + på stickan, och lycka till till alla kämpare   Solig,

Jag är inte inne och skriver så ofta pga mkt annat som tar min energi, men jag följer era inlägg och håller tummarna för er ska ni veta. Själv  väntar jag på BIM om en dryg vecka efter min  första enkelkur pergo Rynkar på näsan.

Men fy hur jag mådde igår, aldrig haft så  konstig dag,  och svettades å hade vallningar..som en klimakterietant..

Jag är otroligt varm idag, inte svettig utan mera het och mår liiite illa till och från samt en massa andra skengravida symptom, hahahaSkäms .....

Alla dessa mediciner vi proppar i oss ställer till det med både sömn och humör  SkrikandesFlört{#emotions_dlg.flower}

Men tror det är viktigt att hitta det man blir peppad av!

Snart ska det vara våran tur att få våra efterlängtade bebisar  Solig!

Hall ut .....SoligHjärta
  • Cice

Holly {#emotions_dlg.flower}   

Stor  grattis till sprattlisarna    Skål   Hjärta!

• Cice
    {#emotions_dlg.flower}  Hjärtefröjd skrev 2012-08-23 21:08:01 följande:
    Apropå att våga glädjas, så har jag och min man först de senaste veckorna vågat börjar prata om att det kanske kommer en liten bebis i vår. Innan dess har vi räknar dagar och veckor...

Tror det kommer dröja tills efter RUL innan vi vågar glädjas på riktigt och berätta om vårt glädje... just nu vet bara bästa vännerna och så mina föräldrar om att vi väntar smått.

HjärtaHåller tummarna att dig  Hjärta

Lycka till er andra som fortfarande kämpar {#emotions_dlg.flower}!!!

Plussen kommer!!!!
  • Cice
    AaFT skrev 2012-08-24 13:11:36 följande:
    Knepigt... allt blir ju fel när jag skriver... se inlägget ovan... Cice skrev 2012-06-12 23:58:26 följande: Hej HollyG, Enligt TCm diet ska man drar ner på allt vit mjöl samt komjölk och nötkött. I den boken " The fertility cure ", finns det en mkt bra beskrivning om vad är det som man bör äta, dvs en lista till varje specifikt område . Jag har även sammanfattat den sista studien om DHEA på svenska ( dos, hur den verkar,mm). . .Om du vill jag kan inboxa den till dig Cice, gör jättegärna det! Tack snälla!

Hej AaFT,

Den sammanfattning är många sidor, du  maila mig till

happiness_simplicity@hotmail.com

Jag skickar det till dig,

kram{#emotions_dlg.flower}

• Cice
    HollyGolightly skrev 2012-08-22 21:48:10 följande:
    TWH och Cice: Håller alla tummar jag har för er!
    Tusen tack Holly  {#emotions_dlg.flower},

Det skulle blir roligt om det blir ett pluss denna månaden.....Drömmer....

Kram{#emotions_dlg.flower}   

• Cice
    myran6801 skrev 2012-08-16 13:46:37 följande:
    Cice, vi gjorde en insemination på Cfc vid ett tillfälle när vi avbröt en ivf då bara en äggblåsa bildades. Är det ngn särskilt du undrar kring detta?

Hej Myrra, Ledsen att jag inte har svarat tidigare.

Du gjorde insemination med stimulering eller utan stimulering? Om jag   gör insemination, blir dubbla insemination.

Jag pratade med Dr.Svend, och  han att  tycker att jag ska göra en IFV, medan Dr.d säger att jag ska vänta ungefär tre månader minst innan du försöker göra en  IVF e... De  har två olika så olika åsikter, det gör mig osäker ...

Jag skickade Svend förslag på  vilka mediciner och åtgärder, som ska jag använda om jag kommer att göra IVF i Danmark, för Dr.d.       Och Dr D gav en annan helt annan åsikt ... Det verkar som Dr.d inte gillar Dr. Svend  idéer .   

Ibland tror jag att det är bättre att göra IVF med Dr.d , som han känner till mina problem, men det är lättare att resa till Danmark än Athen...   och mitt i allt,  jag vill inte vara  bort från mina studier, mitt arbete många dagar...

Åh hur jag känner förvirrad i detta fall....
    Kram
  • Cice
    TWH skrev 2012-08-22 21:17:41 följande:

Cice: det låter som om du är gravid - jag brukar också bli så där varm när jag är gravid. Har du haft ngn febertopp för en vecka sedan ungefär? ❤❤ hoppas, hoppas för din skull✊ Singha: håller med Holly, ha hellre lite extra tid. Även om dr D är mkt trevlig och bra så är det ju Grekland, dvs han kommer till dig när förra besöket är klart. Vi fick vänta ett tag. Han akutförlöste en kvinna innan...så stanna till tis

TWH{#emotions_dlg.flower}  Hur har det gått med dina gravidkänningar ?

Det skulle vara  häftigt om jag var gravid, men jag tror att min kropp leker med mig... Jag vill inte tänka på Plus, ngn sorts försvarsmekanism,   Rynkar på näsan.
    Här händer inte mycket på bebisbakarfronten... har haft en "kanoncykel" tror jag, hormonmässigt menar jag då, men jag tror inte  jag är  gravid Gråter.

Kram

• Cice
    {#emotions_dlg.flower}criss00 skrev 2012-08-22 21:30:36 följande:
    Cice: Jag tycker oxå att det låter som om du är gravid. Håller tummen att det stämmer. :)

Tack tack Criss00.

Hur är det med dig ? 

huuua... håll tummarna för migHjärta

... Hoppet lever vidare då  Solig !!! 

Kram 

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!