• Zinfandel
    Ninninn skrev 2013-02-18 08:53:08 följande:
    Någon som vet ifall man kan ta pred och il samtidigt som man går på Antibiotika kur för hidden c???
    Ja!
  • Zinfandel
    Lully Hill skrev 2013-02-18 09:41:12 följande:
    Ni som Omega 3 boostar. Jag behöver lite hjälp o råd.
    På min burk står det daglig dos 2-3 kapslar  ger 2-3 g fiskolja. Omega 3 komplex 740-1110 mg.
    För att komma upp i en ordentlig dos behöver jag då ta typ 9-12 kapslar? Jag fattar inte?
    Zin hur många kapslar tar du? 
    Mina kapslar är totalt 1000 mg/st och jag tar 2 på morgonen (på fastande mage) och 2 på kvällen, totalt 4000 mg. Dr D föreskrev 2 x 1500 men jag slog till med 2 x 2000 Flört
  • Zinfandel
    Lully Hill skrev 2013-02-18 09:44:51 följande:
    Googla på Magnesiumbrist så hittar ni intressanta grejer. 
    Kan även rekommendera bad eller fotbad med Epsomsalt, rekommenderas av Randine Lewis.
  • Zinfandel
    HRE skrev 2013-02-18 18:32:05 följande:
    Det där med Omega-3 och alla andra fettsyror är ju bra. Men jag har så svårt för fisksmaken, urk, överhuvudtaget allt som är berikat med Omega tycker jag smakar hemskt. Vet ni om det är sämre att äta helt vegetabiliska oljor/kapslar, ex Udos Choice?

Min vanliga läkare sa åt mig att äta Selen, Q10 och e-vitamin, något ni känner till?
    Ja, jag tar även Q10, vilket det finns mycket forskning på och amerikanskorna tar det inför IVF! Omega 3 sväljer man ju snabbt så jag har aldrig hunnit smaka nåt Tungan ute
  • Zinfandel
    che71 skrev 2013-02-18 18:50:05 följande:
    Nu har vi skickat formuläret till Life clinic o sagt boka 11 Mars.
    Då vågar man väl boka flyg o hotell?
    Det händer väl aldrig att han efter telefonkonsultation inte vill ha en som patient?????
    Du kan vara lugn, boka!!
  • Zinfandel
    Maxad skrev 2013-02-18 20:17:03 följande:
    Imorgon bitti ska jag till min gynekolog för att ta lite nya prover på sköldkörtel osv inför mitt besök i Aten.
    Rekommenderar ni mig att ta några fler prover innan Grekland så kan ni väl tipsa mig om dessa här?
    MIn läkare är toppen och jag kan be honom om det mesta kring våra försök att bli föräldrar.
    Om du kan få till detta så är det bra

FBC:
    B Leukocyter B Lymfocyter (type-differentiation) B Erythrocyter Hemoglobin B Trombocyter MCV MCH MCHC
    och
    P-Kardiolipin antikroppar, IgG Immunglobulin M (IgM) Anti Fospholid (APS) Anti nuclear antibody (ANA) S Tpo-AK C-reaktivt protein, CRP CCP antibody  
  • Zinfandel

Snart lycklig: tack för strålande info! Ska be Poussin lägga det i trådstarten, det är info som är väldigt användbar för kommande resenärer!! Underbar kommentar från taxichaffisen {#emotions_dlg.flower}Solig

• Zinfandel
    Maxad skrev 2013-02-19 13:48:06 följande:
    SL. Vilket fantastisk utfall och bra info för oss som är på väg ner. Håller tummarna för dig nu!

Har precis varit hos min gynläkare och lyckats ta alla prover Zinfandel rekommenderade mig (såg även på din hemsida). Nu tror jag att jag också hittar en vårdcentral som jan hjälpa mig med IL när det behövs. Puh, det är en del jobb och övetalnungsförmåga som krävs. Och kul när det går igenom.
    Braaaa jobbat tjejen!! KyssSolig
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!