• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

che71 skrev 2013-02-15 17:57:46 följande:
    Zinfandel
    Ska jag fortsätta ta Fragmin också pga min APC resistens (som jag fått de senaste 2 ggr)?
    Jag menar nästa gång jag blir gravid även om jag får immunobehandling från Dr D?

Men i vilken del av menscykeln ska resan till Aten vara eller spelar det ingen roll?
    Kan man själv styra lite vilket datum, vilken måndag som man bokar i Aten om man är ute i god tid?

Är telefonkonsultationen alltid dagtid vardag eller kan man boka en kvällstid eller helgtid?

Ska man köra med preventivmedel tills testerna är tagna så att man inte "råkar" bli gravid "för tidigt" ?
    Innan man fått behandling alltså. Måste man få droppet innan man blir gravid?

Besa - ska du också testa Aten?Drömmer
    Det avgör Dr D!!

Du har ingen tid att vänta, ta första bästa tid du får av honom, oberoende av när det är i cykeln. Du kan få teletid även på kvällarna.

Nej, du ska inte göra nåt under tiden, här missar vi knappast några chanser...... Drömmer 
  • Zinfandel

Härligt att det spirar hopp här inne!! Och vad roligt att ni uppskattar hemsidan, tack!

Drar lite svar här i den mån jag kan, fler får gärna fylla i:

Nej, varför skydda sig?! Vi behöver alla chanser!! Skulle man ha turen att råka bli gravid under den korta tid som utredningen pågår så lovar jag att Dr D sätter in nåt snabbt Flört 

I Sverige testas APC som Faktor V Leiden. APS är antkroppar, vanligt vid MF. 

CD-markörer & DG tas inte (än) i Sverige. Tveksam till om HLA tas på samma sätt som på RFU. Å andra sidan måste man inte diagnosticeras med allt för att behandlas....

Jo, det funkar faktiskt bra att skicka mensblodet per post. Rören är hållbara och inlindat i ett madrasserat kuvert funkar det bra. Däremot skickar jag blod till USA med Fedex. När ni mailat Peny så får ni formulär att fylla i och bruksanvisning. Man kan välja på ett enklare test för 100€ eller ett avancerat Hidden C mm för 170€. I detta ingår även BV, urea- & mycoplasma.

Jag lovar att ni är tillräckligt duktiga på engelska!! Solig

• Zinfandel
    che71 skrev 2013-02-15 20:34:17 följande:
    Jag undrar med hur man får Prednisolon?
    Skulle vilja testa med det också, men RMC läkaren ville inte skriva ut det.
    Det köper ni ju i Aten..... Glad
  • Zinfandel
    che71 skrev 2013-02-15 21:29:38 följande:
    Va bra!!!
    Inga problem i tullen på flygplatsen hoppas jag, väskan kommer ju vara proppfull med mediciner?
    Bläddra tillbaks ett par sidor i tråden så finns det ett bra svar på det... Tillbehören tillhandahåller den som sätter droppet på dig.

Besa skrev 2013-02-15 22:21:18 följande:

Men vad bra då kan man köpa en massa när man väll är där nere...
    Läs tråden, läs tråden, läs tråden... Skrattande
  • Zinfandel

Lite reflektioner från dagens läsning!

Vad är immunproblem egentligen? Är det när värdena är utanför ref mellan behandlingar? Är det när man misslyckas med många försök? Ja, det kan vara både och. Så om man svarar bra på testerna så innebär det inte att man inte har immunologiska problem och får en immunattack innan TD. Vi tar ju RFU-testerna när kroppen är lugn och opåverkad. Om man har försökt länge, är det inte då bättre att behandla än att inte behandla? Eftersom många just har försökt länge och misslyckats så har såklart de flesta som åker dit immunproblem och även om man inte visat några avvikelser på testerna är det väl bättre att hålla nolltolerans och behandla, eller hur..?! Dessutom har IL visat sig inte bara stabilisera immunförsvaret utan även tillsätta den näring som kan saknas i kroppen men framförallt även förbättra äggkvalitén så det är alla fördelar att ta det. Det hade ju varit tråkigt om Dr D bara meddelat "tyvärr, jag kan inte göra nåt för dig....". Bättre att försöka!!

Dr D arbetar inte med LIT, vad jag vet. de mediciner han mest använder är IL, Clexane, Trombyl & Prezolon sen varierar naturligtvis ordinationer och därför är det vettigt att fylla lagret i Aten.

Jag har inte och skulle absolut inte berätta om immunbehandlingen för vare sig svenska eller danska IVF-kliniker. Jag låter min klinik sköta embryona så sköter jag medicineringen med Dr D!

Tillbehören till IL har den som sätter det, det är en vanlig enkel ingång och en slang som alla ssk tillhandahåller.

Suprefact kan förvaras med dry ice.

Dr D har en kontakt som man kan köpa IL av , kolla med honom ni som åker ner nu närmast.

• Zinfandel

Peny gör LIT (Lymphocyte Immune Therapy), kan även vara från donor och kostar ca 500€/gång.

TWH: jag vet inte exakt till vilken nytta man bör kolla DQ, för vad är alternativet? Vi byter ju inte ut mannen ändå... Och medicineringen är ungefär densamma som den vi redan får, om man inte väljer LIT/Neupogen/Ivig som många redan slutat med. Så jag väljer att inte veta men behandla utifrån den teorin Drömmer

• Zinfandel

Nej, Ivig är immunglobulinbehandling men framställs också från blodplasma. Genom reningsprocesser får man ett koncentrat som till största delen består av IgG.

• Zinfandel
    Snart lycklig skrev 2013-02-16 13:57:52 följande:
    Är det någon som vet hur känslig Suprefact injektionsvätska är? Den ska ju vara i kylskåp, men under en resa till Aten och sedan på hotellrummet? Det går ju hålla den kall i ganska många timmar med en kylklamp. Hoppas ingen reagerar i säkerhetskollen bara. Jag brukar ta upp en liten Gonal-väska där jag har Ovitrelle och några sprutor. Jag lägger den väl synlig i lådan på bandet och det brukar inte vara några problem.

Efter mina missöden de senaste månderna är jag ju av förklarliga skäl jätteorolig att Suprefacten ska bli förstörd. Är det okej att ha den i en minibar? Den är ju den som denna gång ska motverka för tidig ägglossning.

Snälla, någon som vet?
    Började fundera på detta inatt Flört Suprecur är ju ingen kylvara?! Förvaras vid högst 25°C. Får ej frysas.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!