• TWH

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hej! Under spraytiden fick jag rådet att inte ta baby aspirin, vet inte varför - men börja på ET!

• TWH

Grattis Che, bra jobbat!! Jag har också en glad nyhet, sös skriver nu ut il till mig, de har ju hjälpt med administrationen tidigare men tar nu steget och skriver ut😃 problemet är att de inte vet hur man ska ordinera så det krävs ordinering från dr D - men eftersom il är helt ofarligt så är de ok att skriva ut säger de.

• TWH

Eller hur! Hur känns det för dig😉 det måste vara nära nu!

• TWH

Vet inte men det finns en annan salva på apoteket, Ac3 som du kan ta skulle jag tro!

• TWH

Vilaa, tyvärr åär det som Che skriver, att Sös ordinerar inte il utan de följer dr Ds ordination vilket gör att de är beroende av att vi har varit i Aten. Däremot så håller läkaren på att läsa in sig på området så det bådar kort för framtiden! Vilaa, jag undrar om inte du kan ta ett telefonsamtal med dr D, ta blodprover i Sverige och sedan få ordinering.

• TWH

Snacka om att tsh kan svänga, var tvungen att ta om blodprov idag då de använt fel provrör till fbc (!), idag hade jag 0.7 i värde och i förrgår 1.5, så det behöver övervakas😉

• TWH

Vilaa, jag förstår din frustration och uppgivenhet - skillnaden med Aten är att där tas det prover som kan förklara dina missfall - till skillnad mot alla de "ad hoc" medicineringar du har fått innan - vilket är bra att det chansas med istället för att inte göra något! Då får du en behandling utifrån ditt problem. Ge inte upp🌺 ninnin, när du tog il prover i aten, responderade ditt blod inte på il? Kram tjejer💝

• TWH

Förväntansfull, jag förstår vad du menar. Saken är den att om han inte svarar så behöver man inte göra något - vilket jag inte tycker är ok, han borde skickaett tomt mail tillbaka el nåt. Har han missat att ge dig ordinering när du hade behövt det? Då tycker jag verkligen inte det är ok. Mig har han alltid svarat snabbt om jag behöver ändra medicinering el ta il men väntat några dagar om läget har varit stabilt.

• TWH

Maxad, immune support medical fee är supporten innan och under graviditet, dvs om du ska göra en ivf så följer han dig m medicineringen och fortsatt under hela graviditeten. Vi provade en ivf, han supportade under tiden, den gick inget bra (det var inte dr Dsom styrde hormonerna utan det var en standardbehandling). Efteråt ville han ha en telefonkonsultation där han ville veta hur hormonbehandlingen hade gått till o lägga planen framåt. Månaden efter blev vi spontant gravida och sedan dess supportar han, dag o natt när det har varit kritiskt i början, och fortsatt hela vägen igenom. Mycket arbete för lite pengar kan man tycka😃

• TWH

Jag kan bara prata för mig själv men för mig var det en stor lättnad att äntligen få en förklaring på varför vi fick missfall efter missfall, något jag inte fick förklarat av svenska sjukvården. Steg två var att "lyckas" genom behandling mot just vår åkomma, vi bestämde oss för att prova tre graviditeter innan vi gav upp, det kan ju smyga sig n kromosomfel el annat vilket inte har med saken att göra - plus att behandlingen inte alltid sänker immunförsvaret som önskat just då. Nu hade vi, eller har än så länge, turen att det går bra redan första försöket, men jag vill verkligen skicka tålamod och energi till er som håller på att tappa hoppet - gör inte det!!

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!