• Snart lycklig

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

TWH, oh bra att du inte gav dig, för GBS måste ju tas på allvar. Även om du är tacksam för graviditeten, kan krämpor vara jobbiga. Men du måste ju sova oxå, du skriver mitt i natten...... Följer D dig?

• Snart lycklig
    snartgravid skrev 2013-07-22 21:39:07 följande:
    Grattis! Vad kul. Lycka till imorgon!

Tack !! Hur gick det för dig?
  • Snart lycklig
    TWH skrev 2013-07-23 08:43:04 följande:
    Jag sover i intervall😊 det är inte så lätt att sova nu när magen är överallt men jag får ändå sömn, vissa kan ju inte sova alls på slutet😳 D har följt mig fram till för tre v sedan då vi var tvugna att välja läkare att lyssna på. Då kom de med olika ordinering, spec mödravården och D. Eftersom det är spec mödravården som ska snitta mig så känns det viktigt att de ansvarar fullt ut. De satte t o m tillbaka trombyl nu i v 37 och vill att jag tar det till 4 dgr innan snittet! Står på fragmin också. Det är dock D som vi har att tacka för att vi har kommit hit, hans support genom de första åtta månaderna har varit oslagbar. Om allt går väl nu ska han få ett fint tack🌺

Ja, Dr D är värd mycket, går ej att ersättas med pengar.
  • Snart lycklig
    OneLife skrev 2013-07-23 10:08:38 följande:
    Håller tummarna för er alla! Undrar..har för mig att Dr. D sa att dem har stängt hela augusti månad, stämmer det? Är det då ej lönt att skicka ner blodstatus?  

Tack! Åtminstone jag behöver tummar från alla håll. Ja, de stänger i augusti för en välförtjänt semester. Jag vet dock inte exakta datum. Om det är lönt att skicka FBC-resultat beror nog på överenskommelse med Dr D, beroende på i vilket läge man är i behandling etc. Visserligen tror jag att han tittar på alla provsvar, men han behöver ju semester för att orka med oss alla. Jag skulle inte lita fullt på att han tittar om det inte är överenskommet. Vilket skede är du i?
  • Snart lycklig

Jag tror att du ska stämma av med Dr D om du är osäker, annars ska du ju fullfölja er sedan tidigare överenskomna plan. Det är ju bra om du vet vad du ska förvänta dig, så du inte stressar upp dig i onödan.

• Snart lycklig

Tack alla! Grattis igen Lully (har nu landat i Sverige). Ja, jag har nu en liten samling nere i Aten som jag jobbat hårt för, men är glad för. Ps. Jag har inte råd!!!! ds. Mkt blir lidande. Kram alla.

• Snart lycklig

Lully, jag hoppas nu för att dina små utvecklas som de ska idag och därefter. (Jag har vid min två fulla IVF inte fått några besked från Dr D på dag två, bara så du vet.) Ha det så mysigt i dag på stranden eller vad det nu blir idag. Kram.

• Snart lycklig

Jag förstår dig, nerverna är på utsidan. Jag fick inte heller besked på dag tre innan jag kom till min bokade tid f transfer. Jag gick komma upp på ett rum, typ de som vi hade i måndags. Väntar och smådricker vatten. Helt plötsligt kom han in och viftade med ett foto, sa inget. På fotot fanns mina embryon. Sedan tog det en stund, han tvättade och bökade runt lite . Pratade och kikade väldigt nära, rakt in mellan mässingsatteraljerna (tror redskapet var av mässing). Pryd, vad är det?!? Sedan kommer en sköterska in med röret där embryona ligger. Har för mig att jag även fick se dem på skärmen och D kommenterade. Sedan är du gravid tills annat påvisas. Jag fick dropp efteråt och det tar ju lite extra tid, men jag tror absolut du hinner. (Då fick jag inte dropp ÄP-dagen, som vi nu fick.) Angenämt problem när de behöver sy in i midjan, för mig hade de behövt lägga ut den i midjan. Ångrar att jag inte köpte sandaler, kunde ju åtminstone ha glittrat fint runt fötterna som grekinnorna gör. Det låter ändå som en mysig dag, trots nervpirret. Själv är jag så trött, vet inte vad jag ska orka med idag. Kram.

• Snart lycklig

Tack Södertjej och stort grattis till dig oxå. Tänk på att de har mkt bra embryologer på kliniken. Jag har i stort sett haft 100% befruktning på mogna ägg och då har vi lite problem med spermierna och jag har varit 46 och 47 år vid uttag! Försök att slappna av och tro att det går jättebra (lätt att säga, jag vet....). Kram och njut av Aten och dess omnejd. Var bor ni?

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!