• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

STOR VARM KRAM TJEJEN!!!! Solig

• Zinfandel
    TWH skrev 2013-01-03 08:00:08 följande:
    Någon som har tips på hur man stoppar liten blödning efter fragmin i magen? Varje gång jag tar nu så blöder det från stickhålet och fortsätter under dagen.
    Isbit eller Venadoron från Weleda.
  • Zinfandel
    stumpan81 skrev 2013-01-03 18:18:46 följande:
    Förlåt, nu kommer nog många här bli sur på mig, men jag tycker Dr D verkar vara på gränsen till en skojare...Sorry att jag säger så!
    Tror ni att hälsporre kan påverka något? Det är ju en inflammation, och immunförsvaret borde bli aktiverat av det. Har haft det sedan i somras.   
    Då vet jag inte vad vi ska kalla svenska fertilitetsläkare & gyn...!! Nä du, det är tack vare honom som många av oss fått svar på vad felet är, vilket ingen annan kunnat hjälpa oss med tidigare. Man ska nog vara försiktig med vad man titulerar folk för att man är lite besviken själv (men jag antar att du bara ville testa känslorna lite här inne) DrömmerFlört.
  • Zinfandel

Greeneyes: välkommen! väldigt många lyckas med bara Levaxin så vi får hoppas att det är så för dig Glad Var noga med att kolla antikropparna ordentligt. Jodå, sköldkörtelproblematik i sig sätts i samband med infertilitet i Sverige men eftersom det är så "lättåtgärdat" så menar man officiellt att det inte har nån betydelse för så länge värdena är bra så ska ju allt funka.. Sen kommer nästa problem att den referensen du får av läkarna här som ska vara jättebra är inte korrekt Skrikandes.

Vilaa: på apoteket med utländskt originalrecept (EJ mail och obs att ALL info måste finnas med), via en läkare som översätter recepten eller så skickar Penny grejorna.

Holly: ja då, det kan det. Ska du kolla snart igen? 

• Zinfandel
    Prickigchokladmal skrev 2013-01-06 11:12:03 följande:

Mitt TSH var 1,8 när de kollade på Sophiahemmet för 1.5 år sedan. Tänkte jatt jag nog ska hålla lite koll på det nu när jag medicinerar och allt. Hur ofta brukar ni kolla?

Ungefär var 6:e vecka eller särskilt inför och under behandingar.
  • Zinfandel
    Prickigchokladmal skrev 2013-01-07 16:45:10 följande:

Tycker att själva nålen är lite grov, när jag sätter den får jag liksom en impuls att leta reda på något att drämma in den med - som en träsko eller något he he. Är Fragminnålen smalare?

Haha, jag tyckte det var kul Skrattande
    Saga33 skrev 2013-01-07 01:18:07 följande:
    Hej!
    Har följt er ett tag via en av er och har precis tittat på Zinfandels helt grymma hemsida! Jag har tänkt åka ner till Dr D ett tag, men äggdonation mm har tagit för mycket av min energi, men nu är det dags. Ni verkar veta det mesta och jag tänkte bara höra om det är ngn av er som har varit i London istället för Aten? Finns det ngn nackdel med att ta prover etc i London istället? Det känns enklare att åka dit, men jag vill självklart ha den bästa läkaren...  
    Tack på förhand! 
    Välkommen och tack!

Här kommer en superkort summering:

Dr Braverman : New York - ansedd som en av världens bästa, 2 kliniker. Många olika behandlingsalternativ, mycket noggranna utredningar. Kan vara svårt att få tag på alla hans mediciner men han samarbetar med europeiska läkare så att man kan få EU-recept. Dyrast men bäst.
    www.preventmiscarriage.com/About-Us.aspx

Dr Gorgy: London. Många svenskar har åkt dit. Aningen svår kommunikation men har bra statistik och bredare behandlingsalternativ än tex Dr D. Använder gärna Ivig & LIT, kollar även DQ match oisv. Tar betalt för varje telesamtal. Enklare logistik.
    www.fertility-academy.co.uk

A Beer Center: Los Gatos, San Fransisco. Kärnan  för reproduktionsimmunologi, här jobbade A Beer. Duktiga, nära labbet, bra resultat. Forskar mycket.
    www.repro-med.net/repro-med-site2/

Dr Dimitri: Aten. Fick en hype ifjol efter att många här på FL åkt dit och lyckats. Mycket trevlig, oerhört engagerad men lite för överarbetad och det tar tid att få svar på mail. Använder endast IL och inga blodprodukter. färre behandlingsalternativ än övriga. Billigast.  
  • Zinfandel
    greeneyes skrev 2013-01-07 20:55:04 följande:
    Såg att det skrevs en bra och överskådlig sammanfattning av de olika läkarna. Någon som har en ungefärlig prisuppskattning på övriga, framför allt i USA? Hur mkt dyrare är de? Om man inte räknar in resor och boende?
    Det är svårt att ange priser eftersom det beror på vilka prover du behöver ta, om du tar proverna overseas eller åker dit, hur mycket behandling du vill ha osv. Det bästa för att bilda dig en egen uppfattning är att efter att ha gått igenom deras hemsidor boka telekonsultation med kanske 2 av dem och sen låta magkänslan avgöra. Börja med att maila allihop och se vilka svar du får, hur fort de svarar och vilka priser de tar för konsultation, redan där brukar man få en feeling!
  • Zinfandel
    greeneyes skrev 2013-01-07 20:55:04 följande:
    Zinfandel: Först och främst vill jag tacka dig för en superbra hemsida, fattade just att det var samma som jag lusläste när jag fick svaret på vår utredning!
    Jag ska ju börja med Levaxin imorgon (!) men det förbättrar väl inte antikropparna? Är verkligen orolig, hade TPO-ak på 282. Har du något tips eller råd? Allt tas emot tacksamt!!!
    Det kan ofta funka med Levaxin men ibland sätts även Thacapsol eller Tiotil in för antikropparna. Det är bra att få ner tsh så nära 0 som möjligt OM man har TPO-antikroppar och vill bli gravid. Jag personligen hade nog behandlat med Levaxin & kortison.
  • Zinfandel

Vilaa: alla vi som inte går på den kliniken betalar inte 3000 spänn för IL, jag tror inte att nån av oss ens betalar nåt alls faktiskt! Så det finns alternativ om man har ork & energi att finna dem! Solig

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!