• mumskastrull

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

PeeWee44 skrev 2017-11-10 09:54:10 följande:
    Men det är väl ett jätte fint resultat! När ska du på ultraljud? Kram
    Jo det är ett fint resultat :) Är bara så förvirrad av det andra resultatet. Ulj är bokat till 17 nov (7+1). Känns så långt bort..
    Kram!
  • mumskastrull
    finee skrev 2017-11-10 14:58:55 följande:
    Grattis till ökningen av hCG!!! Jag kan gå med i din förvirrade och lite försiktigt optimistiska kör! Jag tog nämligen nytt hcg-prov imorse på min IVF-klinik, och det var på hela 24700!!!! Jag var ju där och tig hcg i förrgår eftersom jag fick en liten beige flytning/miniblödning, och då fick jag ju besked om att hcg var på 6470, och alltså hade gått ned från måndagens hcg-prov jag tog på werlabs i måndags (som var 6779). Nu säger ivf-kliniken att de lämnat fel provsvar i förrgår!!!!! Så jag har alltså fått ett missfallsbesked felaktigt!! Mirakel. Är ju jätteglad att de hade fel och att jag fortfarande verkar vara gravid. Men samtidigt arg på dem som lämnat ut felaktiga besked!!! Jag har ju varit helt nedbruten och knäckt de senaste två dagarna. Varit på vårdcentralen och blev sjukskriven för krisreaktion. Och nu detta. Faran är ju dock långt ifrån över, jag kan ju fortfarande få missfall, så är det ju. Men jag är ändå med i matchen fortfarande. Sen noijar jag ju över att ökningen inte är dubblad på två dagar, men jag har läst att efter typ hcg 5000-10000 nånting så dubblas det långsammare. Stämmer det..?

Vilken pers detta har varit alltså. Är helt manglad. Törs inte ta några fler blodprovs-hCG. Ska fråga Dr D om jag slipper.
    Men herrgud! Det får inte hända! Vad var värdet egentligen på? 
    Men det är ett jätte fint hcg-värde. Vilken vecka/dag är du nu på? 
    Jag tror att det kan gå något långsammare när det kommer över ett visst värde. Har läst massor nu efter mitt värde i måndags. Har tyvärr inte blivit så mycket klokare. 
    Kändes som om Dr D gav upp lite efter mitt förra värde eftersom han först sa att jag skulle ta ett dropp men sen ändrade sig. Väntar på att han ska svara efter det här hcg:t. 
    Har han svarat dig idag?

Det låter bra att du ändå är sjukskriven trots att det ser bra ut. Man kan behöva vilan!! När har du ulj?

Av ren nyfikenhet, vilket ivf-klinik går du på? Eftersom du fick sätta in två blastocyster också. Min klinik har sagt strängt nej till det...
    Skönt att du har en allmän gravidkänsla.. Tyvärr saknar jag den... Oron tar över. 
  • mumskastrull
    Yrla76 skrev 2017-11-10 11:54:39 följande:
    Det låter ju väldigt hoppfullt! Jag tyckte ditt förra resultat var rätt bra det oxå. Håller tummarna och väljer att tro på att det ska gå vägen för dig!!!
    Tack! Skönt att andra tycker det verkar positivt, när man själv har så svårt att göra det. 
    Hur går det för dig nu??
  • mumskastrull
    melina77 skrev 2017-11-11 06:56:15 följande:
    Tror du finee att implantationssnittet kan ha haft effekt och att det kan ha bidragit till att embryot fäste? Jag sitter och funderar på om jag borde testa något mera. Jag har bara två embryon kvar och är rädd för att mitt problem ligger hos slemhinnan eftersom mina embryon inte verkar fästa (endast mitt första embryo har tagit fast). Det är så himla svårt att bestämma var man ska satsa dom få pengar man har. Jag pendlar mellan hysto med implantationssnitt hos Penny före mina sista två FET eller spara pengarna till en ny plockning med samma rutin som jag kör nu. Om någon annan har tankar kring implantationssnitt så får ni gärna sprida dem här.
    Hej!
    Jag gjorde också en hysto med implantationssnitt i somras hos Serum. Jag fick även ta antibiotika i 25 dagar pga hidden chlamydia. Man såg på min hysto att jag har/hade en låggradig inflammation i livmodern (strawberry skin, kallade penny det). Förhoppningsvis är det borta nu, men kan inte helt veta. 
    Däremot har jag aldrig kommit såhär långt i en graviditet tidigare. Detta är ändå min 3:e immunbehandling me Dr D. 
    Jag skulle rekommendera att åka till Serum om man har möjlighet. 

Lycka till!
  • mumskastrull

Hej!
    Har en fråga ang clexane. Såg att jag bara hade sprutor tom måndag kvar.. Så klantigt att inte upptäcka det tidigare! 
    Någon som vet vad man kan vända sig för att få mer utskrivet? Bor i Göteborg/Kungsbacka

• mumskastrull
    Yrla76 skrev 2017-11-11 16:34:07 följande:
    Ja det är lättare att se ljust på andras situation än sin egen :-/

Jag har inga symptom alls längre, inga ömma bröst och illamående har jag inte varit denna gång. Lite värk i magen ibland men inga långa stunder. Tog ett nytt test idag för att se om hcg sjunkit ngt men det var ännu starkare än i början av veckan så hcg fortsätter öka. Rädd för X ännu men det kan ju vara ett segt ma bara. Är väldigt låg idag, känns som att det inte är meningen att vi ska få ett barn till och jag fyller 42 nästa år så det går inte att bara ?pausa? fler ggr. Samtidigt tänkte jag lite fånigt innan idag; tänk om det finns mirakel på riktigt, tänk om det ändå finns ngt därinne. Men sen vaknar förnuftet.
    Det har du nog rätt i! Tror tyvärr att det är mycket pga rädslan. 
    Ska du ta ett nytt hcg snart?
    Inte konstigt att du är låg. Det som andra tar för givet, är så himla svårt när det inte vill fungera. Detta trots alla ansträngningar man gör. Klart att man får en kris, livskris. Inte alls konstigt.
    Hur ska man gå vidare? Finna sig i situationen? Finns det andra alternativ? 
    Tiden är en faktor som man tyvärr inte kan frångå.. Har ni provat äggdonation? Kan det vara något alternativ? 
    Mirakel kan ske. Hoppet är det sista som överger en!
  • mumskastrull

Hej!
    Har tyvärr väldigt svårt att få tag på Clexane 4000IE. Sista tar slut imorgon och Dr D vill inte svara!!
    Är det någon som har några över som kan tänkas skicka eller att jag kan hämta? (bor nära göteborg) Självklart mot betalning!

Hoppas ni har haft en fin helg! Glad

• mumskastrull
    pipperoni skrev 2017-11-12 22:09:51 följande:
    Har tyvärr inga Clexane, men har Fragmin 5000ie om det krisar.
    Det funkar superfint med Fragmin 5000 IE. Hade varit jätte tacksam! Jag kommer inte kunna träffa min dr förens fredag och då få ett recept utskrivet.. Om inte Dr D skriver ett recept till mig snart. 
    Bor du nära Göteborg? :) 
  • mumskastrull

Hur ska man tänka kring hcg-värden.. Mina är ganska svajiga + att jag har lite symtom.

Tog ett nytt hcg och FBC igår. HCG var 22350 (6+5).. Var 8676 v 5+6.. Ska det går såhär långsamt. Läser man på amerikanska sidor så står det att det kan ta längre tid för värdet att gå upp än vad det står på svenska sidor.. Känner mig så förvirrad. Gråter
    Har fått för mig att detta är en ofrostig graviditet..

Sen har mina leukocyter skjutit i höjden till hela 19.0!?! från 15.6.. Lymfocyterna har i alla fall gått ner från 3.4 till 2.7..

Ursäkta för mitt gnällinlägg Rynkar på näsan
    Hoppas det går bra för er andra!! 

• mumskastrull
    Yrla76 skrev 2017-11-17 19:44:22 följande:

Hej på er! Jag fick konstaterat missed abortion i onsdags och har nu börjat blöda. Var i v 8 men graviditeten var avstannad i v 5. Nytt ivf försök i Jan-feb. Håller tummarna för er som är gravida och i fas att göra ivf försök snart.

Nej vad tråkigt. Beklagar verkligen! 
    Ska hålla alla min tummar och tår för er i början av nästa år!! Hjärta
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!