• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Vilaa skrev 2012-12-16 20:13:53 följande:

Jag har också hört det men jag har ju tyvärr redan testat att göra en koll i livmodern då man tog bort sammanväxningar och såg att limodern är hjärtformad, dock hjälpte det ju inget och sen har missfallen rullat på och vägrar komma ut så det blir nya skrapningar. Jag har förvisso fått mindre mens sen första gången jag hade ett missfall men samtidigt är det rätt mycket ändå, även om jag hade extremt mycket mens innan. Jag har själv propsat på skrapningar i början men även sen nu på senare tvingats göra skrapningar för tabletter inte funkar på mig och kroppen gör sig ändå inte av med det fast jag har väntat i flera veckor.
    Då hade jag insisterat på laporaskopi!
  • Zinfandel

Kan också tillägga att när jag fick resultatet av min gyn efter röntgen så var beskedet att höger äggledare var blockerad men inget annat. Jag begärde ändå ut röntgenplåtarna och det utlåtandet som medföljde förtäljde mycket mer, bla förmodad salpingit (äggledarinflammation) på båda. Vid laporaskopin ett tag senare visade det sig mycket ritkigt att båda äggledarna var blockerade, + vätska + endometrios. Vad lär man sig av detta? Jo, att ta reda på allt själv.

• Zinfandel
    HollyGolightly skrev 2012-12-20 15:13:46 följande:
    Hahaha, vad konstigt det blev ... Ni minns mitt kuvert med könen på tvillingarna? Well, hann aldrig öppna det, TUL-ultraljudssköterskan avslöjade könen för oss av misstag! Hon bad om ursäkt cirka 4000 gånger under våra 45 minuter där, men eftersom 1) allt såg perfekt ut, de ligger på +0,7 och +10 (!) viktmässigt och 2) vi fick precis vad vi önskat oss – en av varje – så förlät vi henne rätt snabbt. Mysteriet är över! Skrattande
    Jaaaa!!! Vem sa inte det av oss?!?! SkämsOskyldigSkrattande Grattis!!!
  • Zinfandel

Prickig: maila Holly ang Clexane (Levanox)! Är det bara Pred också du behöver eller hela IVF-behnadlingen?

• Zinfandel
    TWH skrev 2012-12-26 21:44:52 följande:
    Enäggs och Siolina, jag rekomenderar er att läsa Zinfandels hemsida där hon har sammanställt massor av info, mkt läsvärd - där får ni säkert svar på många frågor! Fertilitetsguiden.com Zin, jag skulle precis gå in på den och kommer inte in😳
    Jag kommer in utan problem?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!