• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

lill111 skrev 2017-12-15 13:41:07 följande:

Är det någon som vet varför dr d inte testar kir-receptorer och DQ-alfa match?

Det kan vara att han inte har tillräckligt med kunskap inom det området. Han sysslar ju heller inte med Ivig eller andra saker.

Men Dr Gorgy i London sysslar med det, så du kan kontakta honom om du vill. Jag vet att mom2012 reste till Dr Gorgy.
  • UndrandeSökare
    LadyMaria skrev 2017-12-15 14:50:29 följande:

Mitt blod HCG visade idag "mer än 5" alltså har det sjunka sedan igår då jag hade 11..... fy fan va jag är LESS!!!! 7e behandlingen nu 15 embryon totalt. Går sönder :(

Jag beklagar verkligen, jättetråkigt detta med så många misslyckade behandlingar.

Mitt förslag är att du gör något annorlunda inför nästa försök. Har du gjort hysto med inplanteringssnitt hos Serum? Om inte så kan det vara ett alternativ. flera här i tråden har lyckats efter det bla finee här itråden, efter hysto hos Serum väntar hon nu tvillingar. Prata med finee om du vill veta mer om det.

Sen måste du få koll på dina trombocyter. Det är inte alls bra med ökande trombocyter trots dubbla Fragmin. Prata med Serum eller Dr D och gärna med en koagulationsklinik i Sverige om det.

Trombocyterna jobbar med att läka sår och ett slags sår uppkommer när ett embryo försöker fästa. Då ökar trombocyterna och bildar proppar. Lyckas de så dör embryot och det blir missfall. Troligtvis behöver du högre doser Fragmin för att lyckas hålla trombocyterna under kontroll.

Men enligt min erfarenhet är Dr D inte så bra på koagulationsbiten, det är därför jag hoppas du kan få hjälp på en koagulationsklinik så du hamnar på rätt dos. De kan ta XA-prover och har mer expertis.
  • UndrandeSökare
    lill111 skrev 2017-12-15 15:21:49 följande:

[quote=78277228][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2017-12-15 13:55:33 följande:[/quote-nick]Det kan vara att han inte har tillräckligt med kunskap inom det området. Han sysslar ju heller inte med Ivig eller andra saker.

Men Dr Gorgy i London sysslar med det, så du kan kontakta honom om du vill. Jag vet att mom2012 reste till Dr Gorgy.[/

Japp vet om detta!

Frågan är ju om det är värt att åka till London och testa detta tro? Eller om neupogenet löser ev lågt lad-test...

Jag tror att det är värt att åka till Dr Gorgy och undersöka detta om du tror att det är ditt problem.

Läs bakåt itråden så hittar du mom2012s gamla inlägg och kolla också Dr Gorgys hemsida föreslår jag.
  • UndrandeSökare
    BusigaSyrran skrev 2017-12-15 16:55:38 följande:

Hej är ny här och blev nyfiken.

Vi är i Falun med deras garantipaket men blev inget med den första befruktningen utav ett 5 dagars blasto hade testdag idag.

Ett kvar i frysen, som vi hoppas på när de öppnar igen.

Vi har ett barn ihopa som gick snabbt men sen har de tagit stopp, är snart 27 år o mannen är snart 28. Inga fel hittas och jag är lite nyfiken på hur Aten fungerar då jag fick de tipset om inte de frysta fungerar. För då känns de som att något blockerar mig för att bli gravid.

Alla andra prover ser bra ut och inga fel hittas, har gjort blodprover, spolning, vul och tagit prover för att se om jag hade ägglossning vilket jag tydligen skulle ha.

Är det något Aten är bra på att kolla upp ang sekundär barnlöshet och även ofrivilligt där man inte hittar fel, iaf svenska läkare?

Välkommen hit till tråden !

Ja, det stämmer att för vissa kvinnor går det lätt att få första barnet men sen taggar immunförsvaret upp och försöker förhindra fler graviditeter. För andra kvinnor är det svårt att få första barnet.

Men många här har rest till Aten och gjort en bättre utredning än man fått i Sverige och sen med immunbehandling lyckats få barn.

Man börjar med att skicka ett mail till Dr Dimitri på Life clinic i Aten och säger att man vill bli hans patient.

Han mailar ett formulär som man fyller i och mailar tillbaka. Sen har man ett inledande telefonsamtal via telegon eller Skype och sen bokar man en tid för att träffa honom i Aten.

På kliniken gör Dr D vul och tar blodprover som skickas till ett specialabb i USA inriktat på immunologi för analys.

Tillbaka i Sverige betalar man hans faktura och får sen sina provsvar och behandlingsplan. Sen sätter man igång behandlingen.
  • UndrandeSökare
    LadyMaria skrev 2017-12-15 17:45:01 följande:

Tack... har inte ord. 

Gjorde en hysteroskopi med lasercut hos D i somras. Ska kolla upp det med mina trombocyter iallafall men känns som man kommer bli motarbetad som vanligt av vårdcentralen. Får se vad dem säger, annars kan man väl prova skriva en egenremiss. Trombocyterna låg idag på 530... Får du dina Trombocyter under kontroll med Fragminet? Har du också haft så höga värden?

Kram

Hej ! Ja, jag har också höga trombocyter, dock aldrig så högt som 500. Men får dem under kontroll med Clexane/Fragmin och Trombyl.

Ja, försök med egenremiss om det inte vårdcentralen vill hjälpa dig. Annars kan man byta vårdcentral om man hittar en som är bättre. I bland kan privata vårdcentraler vara mer hjälpsamma.

Enligt vad jag hört ska Serums hysto vara bättre och mer omfattade än Dr Ds. Om du vill kontakta Serum så gå in på deras hemsida. Fyll i deras Questionaire och maila in. Katie på Serum kommer då svara dig och erbjuda dig ett gratis telefonsamtal eller Skype med någon av deras läkare eller klinikchefen Penny. Då har du chansen att fråga allt du undrar över och vad de kan erbjuda just dig. Man förbinder sig inte för något om man bara tar ett gratis telefonsamtal med dem.

Jag hoppas att mina tips kan hjälpa dig på vägen.
  • UndrandeSökare
    BusigaSyrran skrev 2017-12-15 18:09:25 följande:

Tack för svaret, jag har fått imunnedsättande i Falun som dropp och tabletter men balstot ville inte fästa sig.

Har ett kvar i frysen jag ska få tillbaka efter julen när de öppnar igen innan vi får pengarna tillbaka om de ej fungerar då.

Vi vill gärna veta vad de är för fel och varför de inte tar sig trots att jag har ägglossing och min man har bra spermier. Men man kan alltså göra en utredning först för att se om man hittar fel? Åh Aten är långt framme i det med oförklarligt barnlösa?

Har ni tips på vad man kan läsa mer om Aten än deras hemsida, FB grupp eller liknande?

Vi längtar så efter fler syskon. Men jag är så rädd för att misslyckas. :(

Ja, om du vill läsa mer så kan jag verkligen rekommendera boken " Is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Han var den förste läkaren som började behandla kvinnor med immunproblem och fertilitetsproblem i USA på 1990-talet. Boken finns att köpa på Bokus och Adlibris för ca 200kr. Den behandling som görs i Aten bygger på den behandlingen.

Ja, när det gäller immunbehandling och fertilitetsproblem så är det kliniker i USA och Aten som de sysslar med det. Finns en klinik i London också.

De flesta av oss här inne har rest till Life clinic i Aten eller Serum i Aten.

Vissa har till och med besökt båda klinikerna under samma resa. Som tex finee här i Atentråden. Hon gjorde immunutredning hos Life clinic och sen under samma resa gjorde hysto och mensblodtest hos Serum och satte sen in sina sista 2 embryon i Falun och nu väntar hon tvillingar ! finee kan säkert berätta om du undrar något om hysto hos Serum. Man går då in med kamera i livmodern och ser hur det ser ut därinne, samt gör inplantationssnitt så att embryona får bättre fäste.
  • UndrandeSökare
    BusigaSyrran skrev 2017-12-15 22:55:21 följande:

Tack för svar, ja i Falun går vi också till. Men vi har bara ett ägg kvar som de vill sätta in efter julstängt.

Fick garantipaket o då ingår tydligen bara de färska och frysta från första plocket och vi fick bara ett till frysen. Kör vi på de frysta och de inte tar sig får vi pengarna tillbaka. Men egentligen vill jag inte göra IVF jag vill gärna bli gravid i min egna cykel när ingen hittar fel på oss. För vill gärna ha tre barn till, tvillingar hade varit härligt men de skulle man behöva tjata på klinikerna om pga vår "unga" ålder om man väljer IVF ändå.

Om Aten kan hjälpa en med det också eller de är bara IVF de vill hjälpa en med?

Är de bäst att då göra behandlingen där för att veta felen, åker man dit för att bara ge blodprover o göra undersökningar och sen hem för ev IVF eller försöka själva i egen cykel?

Får kolla in boken, tack för tipset.

Ja, köp gärna boken och läs den. Jag tyckte att den var mycket bra. Dr D brukar föreslå att man testar naturligt med hans behandling i ett halvår om inga andra problem finns för att försöka naturligt.

Hör av dig om du vill ha Dr Ds personliga epostadress om du vill maila för att bli hans patient.
  • UndrandeSökare
    BusigaSyrran skrev 2017-12-15 23:22:14 följande:
    Ja det vill jag gärna ha. :)

Frågan är väl om man ska ge Falun en chans med de befruktade i Jan/februari och sen hoppa på Aten tåget?

Vi har försökt själva aktivt i 3år och ytterligare 3år innan dess på ett hoppsan. Men inte fått ett enda plus, vikten är normal hos oss båda också.

Kan du skicka den till mig som meddelande då? <3

Så härligt att jag fick tips om denna tråden när allt hopp var borta idag med blödning o negativt test. :(
    Här kommer Dr Ds epostadress, skicka ett mail till honom och säg att du har fertilitetsproblem och vill bli hans patient. Då kommer han maila dig sin prislista och ett patientformulär som du/ni fyller i och mailar in.

sweden.lifeclinic@gmail.com

Annars finns också alternativet att du kan göra som finee gjorde, hon försökte inte naturligt utan gjorde Dr Ds behandling och satte in frysta embryon samtidigt.
    Funkar inte det, så kan man försöka naturligt sen.

Jag beklagar verkligen ditt negativa test, men vi är många här som kan stötta varandra och komma med goda råd och tips. Så jag hoppas du får hoppet tillbaka efter en utredning i Aten. 

Hör av dig om du har fler frågor om behandlingen så finns det många här som kan försöka svara på dem.

Lycka till !
  • UndrandeSökare

Busiga syrran-

Dr Ds utredning och support brukar gå på ca 20.000kr.

Sen tillkommer mediciner (de köper du själv receptfritt på Apotek i Aten eller via Dr Ds EU-recept i Sverige)

Flyg och Hotell i Grekland

Droppsättningskostnader i Sverige

Regelbundna blodprover här i Sverige som man tar och mailar provsvaren till Dr D. Man kan ta blodproven via tex www.werlabs.se om det finns ett werlabs labb i närheten av där du bor.Dr D brukar oftast vilja ha blodstatus plus b-celler, det kostar ca 300kr/gång men blir billigare med rabattkod.

Det är tyvärr omöjligt vad allt exakt kommer att gå på totalt för att få ett barn, men detta är de olika delar som behövs.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!