Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Är det någon som vet varför dr d inte testar kir-receptorer och DQ-alfa match?
Men Dr Gorgy i London sysslar med det, så du kan kontakta honom om du vill. Jag vet att mom2012 reste till Dr Gorgy.
Är det någon som vet varför dr d inte testar kir-receptorer och DQ-alfa match?
Mitt blod HCG visade idag "mer än 5" alltså har det sjunka sedan igår då jag hade 11..... fy fan va jag är LESS!!!! 7e behandlingen nu 15 embryon totalt. Går sönder :(
[quote=78277228][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2017-12-15 13:55:33 följande:[/quote-nick]Det kan vara att han inte har tillräckligt med kunskap inom det området. Han sysslar ju heller inte med Ivig eller andra saker.
Men Dr Gorgy i London sysslar med det, så du kan kontakta honom om du vill. Jag vet att mom2012 reste till Dr Gorgy.[/
Japp vet om detta!
Frågan är ju om det är värt att åka till London och testa detta tro? Eller om neupogenet löser ev lågt lad-test...
Hej är ny här och blev nyfiken.
Vi är i Falun med deras garantipaket men blev inget med den första befruktningen utav ett 5 dagars blasto hade testdag idag.
Ett kvar i frysen, som vi hoppas på när de öppnar igen.
Vi har ett barn ihopa som gick snabbt men sen har de tagit stopp, är snart 27 år o mannen är snart 28. Inga fel hittas och jag är lite nyfiken på hur Aten fungerar då jag fick de tipset om inte de frysta fungerar. För då känns de som att något blockerar mig för att bli gravid.
Alla andra prover ser bra ut och inga fel hittas, har gjort blodprover, spolning, vul och tagit prover för att se om jag hade ägglossning vilket jag tydligen skulle ha.
Är det något Aten är bra på att kolla upp ang sekundär barnlöshet och även ofrivilligt där man inte hittar fel, iaf svenska läkare?
Tack... har inte ord.
Gjorde en hysteroskopi med lasercut hos D i somras. Ska kolla upp det med mina trombocyter iallafall men känns som man kommer bli motarbetad som vanligt av vårdcentralen. Får se vad dem säger, annars kan man väl prova skriva en egenremiss. Trombocyterna låg idag på 530... Får du dina Trombocyter under kontroll med Fragminet? Har du också haft så höga värden?
Kram
Tack för svaret, jag har fått imunnedsättande i Falun som dropp och tabletter men balstot ville inte fästa sig.
Har ett kvar i frysen jag ska få tillbaka efter julen när de öppnar igen innan vi får pengarna tillbaka om de ej fungerar då.
Vi vill gärna veta vad de är för fel och varför de inte tar sig trots att jag har ägglossing och min man har bra spermier. Men man kan alltså göra en utredning först för att se om man hittar fel? Åh Aten är långt framme i det med oförklarligt barnlösa?
Har ni tips på vad man kan läsa mer om Aten än deras hemsida, FB grupp eller liknande?
Vi längtar så efter fler syskon. Men jag är så rädd för att misslyckas. :(
Tack för svar, ja i Falun går vi också till. Men vi har bara ett ägg kvar som de vill sätta in efter julstängt.
Fick garantipaket o då ingår tydligen bara de färska och frysta från första plocket och vi fick bara ett till frysen. Kör vi på de frysta och de inte tar sig får vi pengarna tillbaka. Men egentligen vill jag inte göra IVF jag vill gärna bli gravid i min egna cykel när ingen hittar fel på oss. För vill gärna ha tre barn till, tvillingar hade varit härligt men de skulle man behöva tjata på klinikerna om pga vår "unga" ålder om man väljer IVF ändå.
Om Aten kan hjälpa en med det också eller de är bara IVF de vill hjälpa en med?
Är de bäst att då göra behandlingen där för att veta felen, åker man dit för att bara ge blodprover o göra undersökningar och sen hem för ev IVF eller försöka själva i egen cykel?
Får kolla in boken, tack för tipset.
Då är detta boken?
www.bokus.com/bok/9780978507800/is-your-body-baby-friendly/
Busiga syrran-
Dr Ds utredning och support brukar gå på ca 20.000kr.
Sen tillkommer mediciner (de köper du själv receptfritt på Apotek i Aten eller via Dr Ds EU-recept i Sverige)
Flyg och Hotell i Grekland
Droppsättningskostnader i Sverige
Regelbundna blodprover här i Sverige som man tar och mailar provsvaren till Dr D. Man kan ta blodproven via tex www.werlabs.se om det finns ett werlabs labb i närheten av där du bor.Dr D brukar oftast vilja ha blodstatus plus b-celler, det kostar ca 300kr/gång men blir billigare med rabattkod.
Det är tyvärr omöjligt vad allt exakt kommer att gå på totalt för att få ett barn, men detta är de olika delar som behövs.