Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Så långesen jag var inloggad... det verkar ju hänt massa positivt den senaste tiden! Härligt! Vi har inte riktigt gett upp hoppet om syskon till sonen. Plusset i höstas efter embryodonations försöket gav ändå mersmak. Skickade för några veckor sen in till Prag att vi ville göra nytt försök. Står nu i kö för att de ska hitta fram två fina blasto åt oss igen. Var i kontakt med Dr i vintras. Han erbjöd sina tjänster med ED/spermiedonation med det kändes så dyrt o komplicerat jämfört med Prag där vi "bara" sätter tillbaks två upptinande embryon som de matchat ihop åt oss. Och Dr D förstod om vi ville fortsätta i Prag. Han är banne mig den mest sympatiska läkare jag träffat på. KOmmer köra enligt hans schema som jag haft tidigare. Han bad mig läsa på om nuepogen... men jag tycker det verkar lite för läskigt. Och dyrt. Känns skönt att tagit det beslutet. Jag gick ju förra våren med i föreningen Barnlängtan och nu förra månaden valdes jag in i styrelsen som ordinarie. Jag hoppas att jag ska kunna göra något för oss tjejer som försöker få barn genom att ta hjälp av immunbehandling. Men det är verkligen inte lätt att nå fram. Många anser det hokus pokus. Det finns så många andra frågor inom barnlöshet som pririteras "högre". Jag har ändock fått lite respons och finns det något Ni andra känner att ni vill "berätta" (ny forskning eller annat som kan få upp ögonen på de som har lite att säga till om eller bara berätta om hur det är att hålla på med immunbehandling) så får ni gärna inboxa mig. Inget är för "dumt" eller för litet....
ps: det planeras i Stockholm den 28:e maj en dag för att uppmärksamma ofrivilligt barnlösa. Bland annat kommer Åsa Sandell komma o berätta om sin tuffaste rond. På facebook sidan för Barnlängtan finns en första blänkare. Är Ni i närheten så varför inte komma förbi och säga "hej"? En del kliniker är inbjudna och jag och de övriga i styrelsen kommer vara på plats. Vore jättekul om man fick träffas live? :)