• Vallmo78

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Åh va roligt dreamz! Stort grattis! Försök njut av detta nu..litegrann :)). Håller alla tummar och tår nu:D

• Vallmo78

Hej! Nu börjar det närma sig för mig också att åka ner. Jag och min vännina åker ner på söndag till Aten. Jag är lite orolig, Dr D har inte svarat på mina 2 senaste mail (en original och en påminnelse). Ska jag verkligen vara nojig eller ?! Egentligen orkar jag inte bry mig mer att tänk om HAN inte finns på riktigt. Jag vet ju att han finns...alla ni har varit där ellerhur. Hur som helst....jag tar gärna emot tips och råd om vad jag ska fråga och vilka tester förutom Chicago testet är bra att ta där nere Drömmer 
    Jag vill passa på TACKA Zinfandel för att kunskap och vänlighet. Du är bäst och förtjänar allra bästa i livet! Hjärta

• Vallmo78
    dreamz skrev 2016-11-10 14:50:44 följande:

Idag fick vi se världens finaste hjärta slå!

Åh va underbart dreamz. Grattis :)
  • Vallmo78

Ni som har fått rek av Dr D att använda angus caktus vet ni vilken dag man ska börja med Angus Cactus? Tacksam för svar :)

• Vallmo78

Tack! Jag har den som han rekommenderade men visste inte om jag skulle börja direkt eller invänta mensen. Men nu vet jag ;)

Ok jag har haft dhea typ 6 mån enl Faluns rekommendation men slutade för 2 månader sedan. Så nu ska jag börja med AC. Hoppas verkligen på inga biverkningar. Med dhea såg jag ut som en fjortis i ansiktet haha...

UndrandeSökare skrev 2016-11-23 10:50:05 följande:

Hej Vallmo ! Det heter Agnus CASTUS eller Munkpeppar och Dr D vill att man ska ta det hela cykeln alla dagar, alltså inga uppehåll. Gärna den starkaste sorten man hittar sa han till mig när jag frågade. Jag köpte via Gravidkollen.se och tog en tablett per dag i 2-3 månader. Sen övergick jag istället till dhea och då fick jag sluta med Munkpeppar. Vissa får biverkningar av Munkpeppar, men jag kände inte av något. Hoppas det går bra för dig.

• Vallmo78

Vi lyckades bli gravid 2 ggr men missfall båda gångerna :( ( dock provade vi med immunbehandling då oxå så svårt att säga vad är vad) Jag brukar oxå få spottingar och de är kvar fortfarande tyvärr. Dr D förklarade att spottingar berodde på dålig ägg och låg progrestron...typ...

Ok så vi gör lite tvärtom ... håller tummarna för oss båda då

lill111 skrev 2016-11-23 14:25:59 följande:

Hej! Ser att du ätit dhea! Fick du bättre ägg? Övriga positiva saker? Jag lider av spottings, hoppas bli av med dem med hjälp av dhea. Åt AC på inrådan av dr D, över ett år, ingen förbättring för mig, tyvärr - vare sig graviditet eller bättre ägg:((

• Vallmo78

Ja det blev det! Det kändes faktiskt bra nu efterhand. Precis där och då var jag rätt förvirrad över vad jag gjorde där. Men som ni alla andra har beskrivit honom så är han helt underbar jmf vilken bemötande man får hemma i Sverige! Kortsagt såg ul bra ut. Troligen kommer jag har tel konsultation redan imorgon angående mina resultat. Jag är jättenervös över det.... det jag kunde läsa själv så låg mina CD3 höga ( 86,4), CD19+cells, CD5+ låga ( 1,0) och mina IFN-g:IL-10 (CD3+CD4+) låga (5,5). Vet ni vad betyder detta?!

Jag måste bara berätta att han var hur punktlig som helst. Tog in oss på pricken och väntrummet var fullt med patienter.

angels8 skrev 2016-11-24 19:05:37 följande:

Vallmo78

Så det blev tillslut Aten hur känns det?

• Vallmo78

Hej! Är det nån som vet om man kan få ut IL påsar från Apoteket på recept? Jag vet att de hade slutat med med det förra året...

• Vallmo78

Tack Peewee. Jag har svensk recept och fick inte ut det förra året men kanske kan få ut den nu alltså?!

PeeWee44 skrev 2016-12-08 19:10:25 följande:

Jag lämnade in eu-recept på riktiga apoteket och fick hämta 10st påsar dagen efter. Betalade runt 1100:- för det i somras.

Lycka till!

• Vallmo78

Aha är det därför. Ok hur gjorde du då? Jag har frikort så jag skulle vilja plocka ut de...

canada skrev 2016-12-08 20:05:07 följande:

Vallmo, var det ett recept från Falun? Isf beror det på att de endast skriver ut på tre st och på Apoteket måste man köpa 10 st åt gången, blev också nekad att köpa när jag lämnade in Faluns recept.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!