• supertjejen

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

mom2012 skrev 2017-05-30 13:32:56 följande:

Mediciner över om någon behöver. Skicka PM.

* Lutinus 12 paket lutinus progesterone vagiatorier
    * Serrapeptase 80 000 IE burk med 100 st kapslar.  3/4 kvar I burken.
    * DHEA 25 mg puritans pride 250 kapslar per burk. 1 oöppnad, 1 påbörjad med 3/4 kvar.
    * Prasteron APL 25 mg 100 kapslar. 3/4 kvar I burken.  
    * Agnus castus 1000 mg ca 20 tabletter kvar.

Hur gör man med PM? Måste man gå in på dator? Jag vill gärna ha serrapeptase!
  • supertjejen
    mom2012 skrev 2017-05-30 13:32:56 följande:

Mediciner över om någon behöver. Skicka PM.

* Lutinus 12 paket lutinus progesterone vagiatorier
    * Serrapeptase 80 000 IE burk med 100 st kapslar.  3/4 kvar I burken.
    * DHEA 25 mg puritans pride 250 kapslar per burk. 1 oöppnad, 1 påbörjad med 3/4 kvar.
    * Prasteron APL 25 mg 100 kapslar. 3/4 kvar I burken.  
    * Agnus castus 1000 mg ca 20 tabletter kvar.

Mom2012, du har PM!
  • supertjejen

Nu kan det vara möjligt för oss igen att göra ett nytt försök. Min sambo har varit mer än kluven men till slut har vi enats. Vi hsr två embryo i frysen hos serum och planen är för september. När jag gjorde förra insättningen hade det gått åtta månader efter hysto med implantationssnitt, ganska lång tid redan då alltså. Det fäste men hjärtat slutade slå. Nu eftersom jag vet att det är min sista chans vill man ju optimera och jag tänker ibland på om det skulle vara bra m en ny hysto. Känns helt galet egentligen, för pengarna och för att min sambo ogillade ingreppet skarpt. Men är det av stor betydelse tror ni? Jag tänker att den ärrvävnaden som de tog bort då har jag ju samlat hela livet och den har väl knappast kommit tillbaka? Vad säger ni? Har inte frågat Peny men när jag frågat om annat säger hon mest att det är bäst om jag kan slappna av....

• supertjejen
    PeeWee44 skrev 2017-07-04 19:41:55 följande:
    Åååh vad härligt att du får med dig mannen! Implantatiossnitt kan jag inget om. Dr D gör inte det vid Hysto.

Själv är vi på gång med ny donator hos dr D, planen är insättning den 19/7 om min kropp svarar bra på neupogen och progesteron.

Kramar och lycka till!
    Tack fina du! Ja då är det uppladdning nu! Håller alla tummar!
  • supertjejen
    Missne skrev 2017-07-20 22:33:32 följande:

Igår gjorde jag vul och fick se ett hjärta slå. Så himla skönt. Nu kanske man kan slappna av under semestern, åtminstone fram till kub-testet.
    Verkar som mitt immunförsvar är väldigt lugnt denna graviditet. Behöver inget IL på länge nu ????vilket är skönt.
    Tänkte också bara berätta att det fortfarande går att ta FBC (blodstatus + b-celler) på werlabs även där de inte har eget lab. Jag kunde både beställa och ta proverna och få resultaten utan några kommentarer. ??? Iallafall i linköping .

Men så himla härligt! Ha en riktigt skön sommar nu!
  • supertjejen

Nu är det snart dags att resa, sista gången. Mycket känslor och blandade. Förut har jag bott hos en kompis men hon är inte kvar så nu undrar jag- ett ok hotell i närheten av Serum?

• supertjejen

Nu är jag på Serum. Sjukt nervös, fått veta att jag ska lägga till Neupogen, tack och lov för trådarna, jag hade isf hört namnet. Vet inte om båda blastisarna klarat upptining.

• supertjejen

Är det någon som haft tjock slemhinna och lyckats? Min var nu 16-16,5 vid insättning. Känns som man bara har läst om tunna hinnor och att det ändå har lyckats. Serum ville helst ha 15 mm.

• supertjejen
    UndrandeSökare skrev 2017-09-11 18:30:39 följande:

Supertjejen- Min slemhinna var runt 14mm vid min förra insättning hos AvaRiga och det blev plus. Oftast hör man ju enbart om de som beklagar sig över för tunn slemhinna. Min slemhinna var över 10mm nu denna månad cd12, så slemhinnan är inget problem, däremot är det andra saker som krånglar för mig. Hoppas det går bra för dig på Serum !

Bara att sitta i båten antar jag. Håller tummarna för dig också nu i höst!
  • supertjejen

Ni som tagit neupogen i puregonpenna, kan man fylla samma ampull med nytt läkemedel? Jag fattade det så när jag fick instruktionen på Serum. Typiskt att det är helg när jag blir osäker! Om man kan återfylla, trycks den gråa gummipluppen bakåt när man sprutar in ny vätska?

• supertjejen
    mom2012 skrev 2017-09-16 16:43:21 följande:
    Ja du ska kunna använda den om och om igen MEN jag själv fick det aldrig att fungera. Du ska kunna ta neupogenet och spruta in den i pennan. Då ska gummipluppen liksom "backa" och följa med vätskan. Gummipluppen ska sedan följa med pennan när du trycker ut dina små doser.

Jag fick använda mina engångs sprutor jag hade hemma, och fick be Serum skriva ut recept på fler som jag hämtade ut på apotek I Sverige.
    Tack för svaret! Det gick efter mycket krångel och nervositet. Min sambo fick till sprutan så han kunde spruta in m hjälp från en video på youtube! Lättnad, men så dålig instruktion, både i förpackningen och från kliniken!
  • supertjejen

Hej alla! Jag har gått hos Serum men nu varit tvungen att ge mig. Vill bli av med medicin, trodde inte jag hade så mycket men där ser man vad mycket det är... skicka PM till mig om intresse finns. Lycka till alla som kämpar! Jag har
    Pregnyl
    Neupogen/Nivestim
    Serrapeptase
    Fragmin
    Trombyl
    Celebrex/Celecoxib
    Prednisolon 5 mg
    Clexane
    Folsyra 5 mg
    Cyclacur
    Prontogest
    Sprutor + gröna nålar
    ILdropp+ koksaltlösning

• supertjejen
    UndrandeSökare skrev 2017-10-06 22:42:11 följande:

supertjejen- Jag har läst om er resa, beklagar att det inte gick vägen med syskonförsöken. Ta hand om dig !

Tack snälla, det är en kamp nu också, hoppas på en annan utgång för dig!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!