Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
undrandesökare- jag skrev pm till dig istället, hoppas att det är okej.
undrandesökare- jag skrev pm till dig istället, hoppas att det är okej.
Jo jag har ett nytt ulj imorgon.. Både skrämmande och spännande
Känns som om man kommer att bli beroende av att göra ulj, Jag trodde fram tills igår att största missfallsrisken var innan man såg ett hjärta slå (om embryot var i rätt storlek och så), men tydligen inte... Risken skulle vara störst mellan v 9-11.. och idag gick jag in i v9....
Äntligen hörde D av sig igår (eller om det var i onsdags)! Hur som, hoppas till er andra med.
Jag har en fråga kring omega3 då jag inte vet om jag under- eller överdoserar. I min plan står det:
? Fish oil supplement capsules 1500mg ? twice a day (before meals in the morning and in the evening)
Nån som har liknande instruktioner och hur har ni tolkat dem, 1500 eller 3000?
Tack! <3 Vad innebär hysto? Sorry, är inte så insatt i allt ännu... Vad kostar det och är det lång kö?
Kram
Det är precis som UndrandeSökare skriver man gör hysteroskopi men att göra det i Sverige hjälper inte. Serum är bäst på det och är helt underbara. Vi såg Penny men vi fick träffa Ioannis och Sofia som är helt fantastiska. Det var Ioannis som gjorde hyston på mig på ett sjukhus i Aten. Han har jobbat i England med fertilitet. Vi har som sagt ett försök kvar hos dr D i Aten, men vi valde att åka till Serum för hysto innan för att få dim bästa förutsättningarna. Passade även på att göra dnafragmentering på spermierna så vi vet att det inte är fel på dom.
Kram
Hej
jag tog två dropp i förra veckan, det senaste i fredags. Idag fick jag tillbaka blodprover med lymfocyter på 5,6 och leukocyter på 12,8 (båda värdena de högsta jag har fått hittills). Är det någon som har koll på hur relationen mellan lymfo och leukocyterna bör ligga för att det ska vara OK - jag har för mig att jag har läst att lymfocyterna inte ska utgöra mer än 25 procent av leukocyterna någonstans. Är det relationen mellan dem som styr mer än själva värdena?
Jag kommer försöka ta dropp så snart jag kan men det vore ändå skönt att veta mer vad det är som D tittar på med proverna, så vet jag hur bråttom det är. I förra veckan var mina lymfocyter över 5 och leukocyterna 12 men när han till sist svarade tre dagar efter att jag skickat provsvaren skrev han att jag skulle ta dropp "soon" och inte "asap" som veckan dessförinnan (då lymfocyterna var på 5 och leukocyterna på 10).
Toppen om någon har möjlighet att bringa lite ljus i detta mörker!
Tack
TantLinda- Hur många ägg och hur många embryon det blir vid donation är ganska indivuduellt.
Vissa kliniker har olika barngarantier, tex AvaPeter i Ryssland har en garanti att lyckas man inte få barn så får man tillbaka 70% av pengarna.
Andra kliniker i tex Tjeckien och Polen har garantier att om man inte får ut 3 insättningsklara embryon så får man 8 nya frysta ägg från kliniken på en garanti.
Vid färsk äggdonation brukar man få ut ca 10-12 ägg från donatorn hos AvaRiga. Jag och min man har gjort dubbeldonation hos AvaRiga och det blev 13 ägg från donatorn, 12 blev befruktade, 12st levde dag 3, dag 5 levde 8 som de gjorde PGS på (tillval, kromosomanalys av embryona) Av 8 var 7 normala. Så av 13 ägg blev det 7st 5-dagars embryon.
Kolla gärna runt på vad olika kliniker kan erbjuda er och be att få deras prislista så du kan jämföra. Vissa kliniker erbjuder bara frysta ägg, andra erbjuder både färska och frysta ägg. Hoppas ni hittar något som passar er.
Lycka till !
Hej ursäkta om jag klampar in i er tråd men undrar bara om ni får östrogen etc vid FET?
Är 43 år med lågt östrogenvärde.
Så tacksam för svar. Mvh