Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
I morse vid 9-tiden såg Atenbebis nr 6 och 7 (räknade jag rätt nu?) dagens ljus! Det blev l
I morse vid 9-tiden såg Atenbebis nr 6 och 7 (räknade jag rätt nu?) dagens ljus! Det blev l
Oj, där smet det inlägget iväg för mig, ehum... Alla mår rätt bra nu, det blev lite kaosigt eftersom läkarlaget som skulle utföra snittet av någon anledning inte visste att ena moderkakan låg fram, så blodflödet vände när de skar igenom den och lillkillen förlorade lite blod. Han ligger på neo för övervakning men verkar må bra trots allt, och tjejen har mått toppen hela tiden. Jag lyckades förlora blod, få ett astmaanfall och en kroppstemp på 34 grader samtidigt, men till slut fick de ordning på mig och nu mår jag fint. Inga namn än på de små, vi måste få lära känna dem lite mer först - framför allt lillkillen.
Vill också passa på att tacka er alla för ovärderligt stöd och kunskap! Jag är så ofantligt lycklig att jag hittade hit, och nu håller jag alla tummar jag har för att alla ni tappra kämpar också får uppleva detta mirakel.
Stor kram!
Tack alla! Allt går åt rätt håll så lillkillen blir nog utskriven från neo i morgon. Vi hälsade precis på och lungorna verkar friska om man säger så...
TWH: Tydligen hade det inte gått att undvika att skära igenom moderkakan i vilket fall son helst, men eftersom de inte var beredda på det då de bara fått höra att moderkakorna låg i bakvägg så kom blodmängden som en total överraskning och därför blev det lite mer kaotiskt. Sen kan man ju fråga sig hur de lyckats missa hur moderkakorna låg, hade någon bara frågat mig hade jag kunnat berätta det...
Tack alla, det värmer så otroligt mycket! Lillkillen mår bra, han har blivit av med katetern men hade inte riktigt orkat äta som han skulle i natt så de ville behålla honom lite till tills matningen funkade. Och tjejen har både hunnit lära sig hur man gör när man ammar och glömma bort det igen, så där är vi tillbaka på ruta 1...
Tack igen för alla fina hälsningar! Det känns konstigt nog både som att vi alltid haft dem och att vi bara fått låna dem - antar att det sistnämnda beror på att vi är kvar på SÖS och fortfarande inte haft barnen i vår egen miljö. Men vi åker hem i morgon eller senast på fredag, och kanske, kanske kommer det att sjunka in då...
Vill bara rapportera att än så länge är allt bra med mig och barnen med tanke på medicinerna. Jag ska ta Fragmin en vecka totalt efter snittet med tanke på propprisken och jag fortsätter med Levaxinet tills jag ska på återbesök hos BM även om läkarna här helst vill att jag sänker dosen (mår dock bra så det oroar mig inte). Har inte märkt några bieffekter alls varken på mig eller barnen i övrigt, vilket känns superskönt!
TWH: Jajamensan, det här är andra natten vi bor ihop allihop, och allt ser bara fint ut!
Singoalla, jag har! Inte jättemycket men lite grann. Inboxa mig så ska jag kolla hur mycket det är.
siolina: Jag är inte helt hundra på att jag fattat rätt, men eftersom man sätter in två- resp femdagarsembryon på olika dagar så tror jag att man helt enkelt tajmar insättningen med det naturliga förloppet så att embryot hamnar i livmodern på rätt dag?
Och jag utan koksalt, fast på närmare två timmar eftersom sköterskan på VC var noga med att följa rekommendationerna.