Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Jag menade slang & nål
Jag menade slang & nål
Ni kan också hämta ut IL på era apotek med recept från Dr D. Lite klurigt, Sverige är Sverige men ni har EU-rätten på er sida. Var alltså förberedda på ett nej och att ta striden. Se till att receptet är original, (email duger inte...), att er födelsedata står med, medicinen & dosen korrekt angiven och Dr Ds uppgifter.
Tack
Ja, det gäller allt. Det ska funka men innebär inte att det gör det. Apoteken kommer antagligen göra allt för att slippa men du har rätten på din sida. Ta tipset från en annan i tråden som klokt nog sökte sig till ett apotiek i ett invandrartätt område, de var lite mer vana vid utländska recept och se, det funkade! Man får vara finurlig
Många av dessa mediciner är dessutom receptfria i många länder, utnyttja därför bekantskapskretsen som ska ut och resa!
Hjärte: Jag är ju inte alls där men jag hade inte väntat en dag för mycket.
Anemon: det är inte särskilt ovanligt. Det verkar vara väldigt svenskt att tänka "patienten mår inte bättre, vi ger mer medicin", vilket inte alltid är det rätta. Många som får höga doser får istället bara en massa tomma äggblåsor, som att få vatten att bubbla utan att koka. I våra sammanhang visar det sig att en del kroppar oftare slår hårdare tillbaks vid högre doser, den hinner inte med medan andra kräver det, och svarar bättre på lågdosstimulering som efterliknar den naturliga processen så mycket som möjligt, något man ofta praktiserar även i DK. Jag antar att Dr D sätter det i relation med dina övriga ganska låga värden. Jag tycker du ska lita på Dr D.
Gardnerella = bakteriell vaginos
Vet inte vad det är för en massa grejor ni håller på med på nätet?! Ja men i USA är rören 10 ml, i Sverige 3 ml, därför behöver du minst 8 st.
Här kommer tillvägagångssättet! Jag testar att lägga in länkarna här. Om det inte funkar så inboxa din mail så ska du få länkarna till de 2 dokument som behövs.
Öppna ett Fedexkonto.
Rören i USA är med grön hatt men i Sverige innehåller de gröna en gel för att blodet inte ska koagulera. Det går bra men rören får i så fall inte centrifugeras.
Skicka en måndag eller tisdag så de hinner fram innan helgen. Kolla helgdagar!!
Emballage: Liten låda för rören + absorberande material + bubbelplast. Därefter Clinical Pac som kan beställas här:
2 dokument ska bifogas:
Det kostar ca 1000 kr att skicka blodet till Chicago (labkostnad tillkommer såklart).
Adress på Fedex invoice:
Rosalind Franklin University of Medicine and Science
Clinical Immunology Labratory
3333 Green Bay Rd
North Chicago, IL 60064
(847) 578-3000