Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Jag tar FBC när han ber om det, oftast 10 dagar efter IL.
Jag tar FBC när han ber om det, oftast 10 dagar efter IL.
En undring till er tjejer som varit nere (nyligen)...
tog ni nåt FBC veckan efter att ni kom hem från Athen (efter ni fått IL) där?
Vi e två, sambon å jag, som "hört" olika... Jag tror ju givetvis att sambon har fel...
å vi har inte haft vårt samtal med dr. D än, sen vi var där... Fick IL i tisdags förra veckan...
FBC denna vecka eller inte...?
Han brukar mejla svar direkt efter FBC, och då ordinerar han antingen IL eller nytt FBC efter en viss tid.
Ja typ, fast jag kan inre riktig se logiken i när han ordinerar IL och när han vill avvakta. För mig är alltid leukocyterna och neutofila över referensvärdena.
Lycka till i Aten!
Vi köpte med oss så många påsar IL som Dr D kunde avvara, tror det var sju. Efter det köpte jag fler via en tjej här i tråden.
Vi blev gravida spontant i samma cykel sim vi var i Aten. Innan dess hade vi gjort mängder av inseminationer och sex IVF-återföringar utan att lyckas
Idag är jag i vecka 21 och har hittills under graviditeten fått IL sju, åtta gånger (tror jag...).
Ett tips till er som ska till Athen och/eller beställer Clexane därifrån!
Istället för att köpa Clexane i 2-pack för 60 kr/sprutan kan man tydligen köpa Fragmin i 10-pack för omkring halva priset.
Kors i taket, nu har även jag fått svar från Dr D. Men ärligt talat känns det som att hjag får exakt samma svar varje gång, nämligen: Allt ser mycket bra ut, men eftersom du befinner dig i en kritisk period under graviditeten så bör du få IL omgående.
Alltså, hur kan han anse att precis varje period är kritisk?