Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Redan: ser strålande ut ! Kan det vara två ?!
Redan: ser strålande ut ! Kan det vara två ?!
Vilket flow i tråden !
Så himla roligt med alla positiva besked ... :)
Här tror jag att det är kört. Visst inget blod men nada känningar. Slappa ljusa bröst. Inget drag i ligamenten. Bara väntar blodet nu i helgen/måndag. Om knappt tre timmar sitter jag o sambon förhoppningsvis i samtal med kliniken i Tjeckien om embryodonation. Känns lite overkligt. Sambon noll peppad. Tycker det tar tid o pengar. Tjatade igår om att detta mååååste vara det sista "mötet" på arbetstid. Iom sonens autism diagnos för ca tre veckor sedan så har våra jobb blivit "lidande". Massa möten på arbetstid! Önskar jag kunde klona mig eller nåt sånt. Att det inte lyckas just nu beror nog till stor del på stressen. Känns som om jag går runt som en duracellkanin. Sen så gick jag med i en föreningsstyrelse nyligen. Känner att jag borde jobba med det också... ! Men när?! Klockan ett på natten ..? Hade möte inbokat med min kurator igår. Fick ringa o avboka då jag inte törs vara borta från jobbet mer. Hade känns skönt att bara få sitta ner o andas nån gång ... Ibland är jag så s*tans trött på detta liv... Andras största problem tycks vara vilken nyans på ögonskugga de ska välja ... Här .. "Kommer sonen kunna gå i vanlig skola?", "hur ska pengarna räcka till både tågbiljett o dropp", "kommer jag få åka själv till Tjeckien i sommar?", "hur var när får jag till ett VUL inför ed ?"... Och ständigt dessa pengar. Som bara rinner iväg... :(.
Sorry för deppigt inlägg. Ja just det "kommer dr d svara på mitt FBC mail?" Är ytterligare en punkt. Mailade igår. Hoppas han inte föreslår dropp... :(.
Redan : hurra !! Vilket härligt besked !
Redan : hurra !! Vilket härligt besked !
Röda blodstrimmor på pappret nu ... 10 onde ägget också dåligt alltså. Redan på ruvardag 9-10 med 4 celligt embryo har jag aldrig börjat blöda tidigare.. ? Såg tecken ännu tidigare. Fattar inte vad som händer med min kropp? Cykeln minskat från 32-34 dagar nu ner till 30 ? Eller tom 28? Är det klimakteriet ?
Telefonkonsultation med Tjeckien gick väl hyfsat. Men alltid dessa extra saker. En liten hysto vore bra. Ultraljudsbild på myomet osv. Blir alldeles matt. Sen lite kalldusch över ytterligare 5 månaders väntetid... :(. Sambon ändå rätt nöjd. Speciellt tjeckiska läkarens dissande av betydelse av immunsupport för min del. Men visst ... Med ruttna ägg blir det inga barn. Ska få en to do lista på mailen av kliniken. Ser tusenlapparna flyga iväg. Suck.
SL : vet inte riktigt ..? Inget blod eller rosa på två dagar ? Idag eller imorgon brukar det starta igång vid misslyckande. Men känner inget ? Förutom en hemsk halsbränna från morgon till kväll !
Avskyr detta att hoppas ... Varje toabesök utan blod väcker det där fåniga hoppet. Kan ingen slå nåt hård i huvudet på mig och väcka mig om nån vecka ?
Mom11: Jag skulle inte riktigt våga... men så är jag väl en fegis av högre rang...
Usch här syntes det lite rosa igen. Jag vet ju instinktivt att det egentligen är kört. Men vill ändå inte se nåt rosa/rött.
Ni som besitter så mycket kunskap härinne... jag sitter och försöker översätta delar av min svenska journal till engelska för Tjeckiska kliniken. Är en förkortning som jag inte hajar. De står om ett nytaget ultraljud att:
Anteflekterad. Endometrium 7mm. Tydlig mitteko. Subseriöst ses ett myom på cirka 3 cm i anslutning till höger tubarhörn.
Vad sjutton menas med mitteko? nån som vet..?
Hre: skönt att kunna ta ett beslut !
Tycker det låter helt ok ( fast jag har inte så stor koll på neopogen ). Lita på din känsla !
Så konfunderad här... Inget blod ?!!
Imorgon om det fortsätter såhär får jag nog ta min blodprovsremiss för FBC och HCG o knalla iväg! Känns ju inget i kroppen ? Mina ligament är lika döda som en dö fisk ?? Får ångest för utomkveds igen. När jag hade det för 8 år sen minns jag att det inte kändes något heller i livmodern. Min andra teori är att ueroplasman nu är borta är min kropp. Att den kunde skapa allehanda "värk" i kroppen ? Idag är det 15 -16 dagar sen transfer. Med 4 dagars. Tidigare har jag börjat blöda 12-15 dagar efter... Mysko. Kommer jag tillbringa 50% av tiden idag på dass letadandes blod ? Japp !
Tack för alla peppande svar !
Håller med HRE om kortisonet där. Trappa ner så långsamt du bara kan. Läste i redan tråden om nån som trappat ner ( kanske för fort?) och drabbats av biverkningar. Kan ju inte vara värt det ?
Själv så känner jag nada av kortisonet ? Tar 20 mg om dagen. Enda är väl att det är lätt att vakna mitt i natten? Men inget extra hunger eller svullnad ? Ska väl inte klaga. Kanske tillhör gruppen som mår fin fint av lite extra kortison ? :).
Snart dags för toabesök nr 5 eller nåt. Alltså kommer börja blöda av jobbet sträva toapapper .., !