• supertjejen

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

NinaCamilla: Underbara nyheter! Stort grattis! Jag vet ju att du tidigare gått hos serum. Hur gick kombinationen till, för viss har du kombinerat m Doktor D? Vad fick dig att söka honom och vad gjorde ni för skillnad till denna gång?

• supertjejen

SaJoH:
    1. Du är inte dum i huvudet. I den här svängen känns det bara så ibland-ofta.
    2. Jag har vänt mig till Serum i Aten utan att ha någon känsla för att ha problem m immunologi. Dock har jag många plus med kemiska graviditeter och tidiga missfall. Nu när det stått mycket om immunologi i tråden stärks min känsla av att jag inte har de problemen men det går ju inte att veta. Jag vill eg bara säga att det inte var så krångligt som man kan tro att göra behandlingen utomlands. Har provat i Tjeckien också.
    Om jag skulle gått in i behandling hos dr D skulle det ha krävt en mycket större mängd prover än hos serum, och jag vet inte hur jag skulle fått till det. Jag bor i Umeå och har långt till närmaste werlab. Senast fick vi isf se ett hjärta slå och det är svårt att inte sätta det i samband med den stora mängd mediciner som man får i Grekland. Samtidigt tycker jag att det är lite svårt att förhålla sig till, ex att ta antibiotika i så stor utsträckning, men det är bara att svälja om man väljer behandling där.
    Har inga råd eg och du verkar vara väldigt insatt i vilka värden som spelar roll, jag ville bara berätta min syn och önskar dig stort lycka till hur du än gör.

• supertjejen

Nu är det tamejfan katastrof! Min sambo vill lägga av, han vill inte genomföra vår sista insättning. Vi har två fina embryon kvar. Inget jag säger hjälper, han klarar inte mer säger han, han går sönder. Och det gör jag också! Vad ska jag göra????

• supertjejen

Tack för ert stöd, Mom2012, MissWe, och PeeWee. Det hjälper att någon hör en. Vi pratar och pratar och jag hoppas att vi kommer att ta oss igenom detta. Båda vägarna har stora konsekvenser. Det är bara att hoppas att det går bra. Tack igen.

• supertjejen

Tack alla för stöttning! Verkar som att det är ganska vanligt. Inte så konstigt för det är ju sjukt jobbigt detta!

• supertjejen
    UndrandeSökare skrev 2017-05-07 11:04:01 följande:

Yrla76- Beklagar dina missfall. Jag har haft 5missfall och väntar nu på att det 6e ska komma ut (trots dubbeldonation, PGS, mediciner etc)

Jag har gjort utredning och behandling genom Dr D och jag märkte att jag blir lätt gravid naturligt utan mediciner, men de månader jag tog IL- dropp så plussade jag aldrig. Sen första månaden utan dropp plus direkt. IL fungerar alltså som p-pilller för mig. Har mailat Dr D flera gånger och frågat om detta men han vägrar svara. Kanske du har liknande problem?

Undrande sökande, inte väntar du missfall? Håller tummarna att allt är bra!
  • supertjejen

Undrande sökande: så himla ledsamt! Ett tag tyckte jag att det var många som blev gravida i tråden, nu tycker jag det har varit många missfall. Inget är säkert här i världen. Tänker på dig!

• supertjejen

Är det någon som har Serrapeptase över? Vi står och väger om vi ska fortsätta så jag tänkte att det är enklare att kunna köpa från nån i Sverige än att skicka efter från Grekland.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!