• HollyGolightly

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Lotus: Tack snälla! BF är 17 mars, så det är ett tag kvar.

• HollyGolightly

Snart lycklig: Tack! Jag känner ett par enäggstjejer i min egen ålder och tänker likadant, att det måste vara skönt att vara tvåäggs och dessutom av olika kön så att man slipper bli jämförd hela tiden. Vi hade så klart varit överlyckliga för två tjejer eller två killar också, men eftersom det troligtvis inte blir fler barn sen så känns det ju oerhört lyxigt att få en av varje.

• HollyGolightly
    enäggs81 skrev 2012-12-22 10:31:39 följande:
    Jag har inget i denna tråd att göra men jag brukar läsa den ofta och har märkt att ni besitter mycket kunskaper. Därför har jag en fråga till er experter! Jag gjorde en IVF behandling för 2 månader sen som sket sig. Fick 2 ägg i frysen. Nu är det ett FET på gång med ÄL tester. Har inte fått nån glad gubbe på ÄL testerna. Så nu lutar det åt FET i januari. Men vem säger att ÄL testet kommer ge utslag i januari?! Min läkare vill inte ge mig tabletter för att framkalla ÄL eftersom han anser mig frisk! Vadå ska man behöva vänta flera månader mellan försöken . Nej tack! Vad hade ni gjort? Han har inte ens kallat mig för någon undersökning efter förra IVF:en. Funderar på att byta klinik snart . Går på CVL privat....
    Kan du ha börjat testa för sent? Jag har gjort samma resa som du och någon månad har ägglossningen inte dykt upp, men när jag sen började testa tidigare så visade det sig att min normalt ganska långa cykel hade kortats av lite av färskförsöket så jag hade nog bara varit för sent ute. Jag förstår absolut att du blir otålig, men jag hade också gett det någon månad och testat oftare, du har två guldägg i frysen - var rädd om dem! Bättre att kroppen är helt redo och i naturlig cykel, tror chanserna ökar då. Om du däremot inte får utslag i januari heller trots tidig testning så hade jag bett om att få kolla upp det. Ett ultraljud strax efter ägglossning kan ju visa om du trots allt haft det. Lycka till!
  • HollyGolightly

Svar från Dr D på 50 minuter, lördagen innan jul! Inte illa! Mitt minskande av Prednisolon på eget bevåg verkar inte ha gjort någon skada heller, är nu nere på 7,5 mg/dag från 15 mg/dag och allt såg bra ut enligt honom. Däremot vill han att jag ska ta ett nytt FBC om en vecka, vi får väl se om det ens är möjligt ... Men skönt att inte värdena har skenat, nu känns det som att jag med gott samvete kan minska till 5 mg precis som du Hjärte, och stanna där tills vidare!

• HollyGolightly
    enäggs81 skrev 2012-12-22 12:22:09 följande:
    Tack för alla svar! Jag har börjat testa redan på dag 9 i min cykel. ibland även på kvällen:/ får ge januari en chans. Sen kräva en undersökning.
    Hur länge testar du? Kanske det har blivit tvärtom, att cykeln har blivit längre istället? Synd att de där testerna är så dyra, det blir ju svindyrt att testa många dagar tyvärr ...
  • HollyGolightly

God jul alla fina kämpar i den här tråden! Jag är så oerhört tacksam att jag hittade hit, det förändrade ju faktiskt mitt liv, och jag hoppas och tror att det blir många plus här under 2013!
    Stor kram till alla hjälpsamma, stöttande och peppande tjejer!

• HollyGolightly
    siolina skrev 2012-12-26 17:41:12 följande:
    Och kan inte även akupunktur också hjälpa om man har problem med immunförsvaret? Det är ju billigare om mindre krångligt. 
    Jag testade akupunktur innan jag gjorde utredningen i Aten, men blev tyvärr inte gravid ändå trots flera försök så jag tvivlar på att jag hade lyckats bli gravid utan immunbehandling.
    Det som hände var dock att jag fick hela sju embryon till frysen (jfr med ett vid IVFet dessförinnan) så jag säger absolut inte att det inte är värt att prova, det kan ju ha andra positiva effekter. Jag har också en vän som haft flera missfall och som fick sin bebis efter att ha gett akupunktur en chans, sen är det ju så klart svårt att veta om det var akupunkturen som var avgörande eller om hon hade "tur" denna gång. På det stora hela är dessutom inte heller akupunktur så värst billigt, jag betalade 7500 kr för 10 gånger och dessutom flera tusenlappar till för olika naturmedel, teer etc som var en del av behandlingen. Det är inte direkt svårt att göra av med pengar när man försöker bli med barn ...

• HollyGolightly
    siolina skrev 2012-12-26 20:08:10 följande:
    Det är sant. Vad kostar en utredning i Aten då? Inkl resa och hotell, ca?
    Kolla uppe i TS, där hittar du massor av basinfo om detta. :)
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!