• HollyGolightly

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Tuvalina: Jag beklagar, så fruktansvärt! Tack för infon, nu ska jag verkligen propsa på att få notch-UL.

Lotus: Vårt första FET efter besöket i Grekland misslyckades, inte på grund av att embryona inte klarade upptiningen utan det fäste helt enkelt inte. Vi behövde inte betala extra utan Dr D justerade bara doserna till nästa försök.

• HollyGolightly

Jag tog också sprutan. Frågade på VC om jag borde ta årets spruta med tanke på graviditeten, men enligt de direktiv de fått behövde man inte göra det om man tagit någon av de tidigare.

• HollyGolightly

Påskliljan: Hur menar du med IVF-support? I princip är det ju det alla fått (dvs vilken medicin och vilka doser, när de ska tas innan äggplock, ET och FET osv). Jag har tex inte gjort IVF alls hos Dr D, utan åkte bara dit för VUL och blodprover.
    Eller du kanske menar något helt annat?

• HollyGolightly

Jag hade lite flyt och fick tid för IL nästa onsdag och FBC på fredagen. Lite väl tätt inpå kanske, men det får gå - känns bra att få det avklarat innan alla helgdagar drar igång.

Zin: undrar också om du vet något särskilt om vaccinet? Jag ångrar nog inte att jag tog det då, det innebar ju en spruta mindre nu och jag kände inte alls av några biverkningar av den. (Men så hade jag så klart inte känt om jag hade fått biverkningar...)

• HollyGolightly

TWH: toppen! Ja, däremot är det först nyligen jag börjat ta T3 och T4 också. Jag fattar inte riktigt hur de hänger ihop, men Dr D får hålla koll åt mig. Om du ändå tar TSH så skulle jag nog rekommendera att ta de värdena också hela tiden. Strålande att ditt har sjunkit - fortsätt hålla koll, för jag har märkt att det kan svänga en del när man är gravid. Kram!

• HollyGolightly

Säga vad man vill om den svenska sjukvården, men högkostnadsskyddet är inte dumt! Hämtade idag ut 100 fragminsprutor värda nästan 3 000 kronor - och betalade 85,20 ...

• HollyGolightly

Hahaha, vad konstigt det blev ... Ni minns mitt kuvert med könen på tvillingarna? Well, hann aldrig öppna det, TUL-ultraljudssköterskan avslöjade könen för oss av misstag! Hon bad om ursäkt cirka 4000 gånger under våra 45 minuter där, men eftersom 1) allt såg perfekt ut, de ligger på +0,7 och +10 (!) viktmässigt och 2) vi fick precis vad vi önskat oss – en av varje – så förlät vi henne rätt snabbt. Mysteriet är över! Skrattande

• HollyGolightly

Tack allihop! Och precis, 10%, killen strax under 1200g och tjejen på 1280-nånting. Bestämd böna, hon satt dessutom på brorsans huvud.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!