• pipperoni

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Har nu försökt få tag i Intralipiderna via Lloyds i 10 dagar, men status är fortfarande "tillhandahålls för närvarande ej". Jag har idag skickat ett mail till Fresenius Kabi och frågat om svårigheterna att få tag i produkten beräknas bli långvariga. Men tänker att det kanske är bra om någon mer kontaktar dem, så att det blir uppenbart att det inte bara är en galning (jag) som är desperat. 

Jag har en 250 ml påse kvar, som jag kommer att använda den här veckan. Men behöver ju minst en till runt återförandet. Så är det någon som har en eller ett par att undvara så får ni gärna pm:a! 

• pipperoni

Jag fick samma svar angående Intralipiderna från Fresenius och har nu varit i kontakt med Lloyds igen och de ska höra av sig när de har kommit in (de hade dock sökt på det nya artikelnumret redan från början, så problemet är nog att de inte funnits på lager). Jag har också recept från Dr D på ett A4, men det verkar inte vara några problem alls. 

Däremot är jag nu också lite irriterad på Werlabs. Tog FBC i måndags morse kl.9 och har bara fått delresultat. De första resultaten kom in redan efter en timme, men Leukocyter och monocyter saknas fortfarande. Så nu har jag skickat ett mail till dem och frågat hur de ser på sitt löfte att leverera provsvar inom 24 timmar... Poängen med att betala själv via dem är ju att det är smidigt och snabbt. 

• pipperoni
    Zinfandel - det är ju kanon! Bra jobbat! {#emotions_dlg.flower} Glad Och bra att de jobbar på förseningarna. Resultaten har ju kommit så snabbt tidigare, så jag har väl blivit bortskämd. Tungan ute
    Ann C - Det kan ju kanske förklara saken i så fall. Om jag inte har fått resultaten imorgon bitti ska jag maila och fråga om jag kan få dem innan läkaren har granskat. 
    Mom2012 - Gör det för att det är enkelt och smidigt att beställa själv och gå dit när jag vill. Min VC är dessutom överbelastad och generellt extremt svår att få tid hos. Borde byta, men vet inte vart. Någon som har ett bra tips i Göteborg så får ni gärna pm:a.
  • pipperoni

Då var äggplocket avklarat. 7 ägg blev det idag och det får jag väl vara nöjd med med tanke på min ålder. Glad

Tog ju mitt andra IL-dropp här hemma förra veckan och skickade nytt FBC till Dr D i onsdags morse och bad om råd när jag skulle boka in nästa dropp. Har inte fått något svar, så jag ringde idag och han hade inte hunnit titta på proverna men sade att jag kommer att behöva ett idag eller imorgon. Ringde Hagakliniken och frågade om de kunde hjälpa mig idag, men det kunde de inte. Har även försökt få tag i Barnmorskehuset, men får inget svar där. Imorgon är det ju lördag, så det känns ju ganska hopplöst... Rynkar på näsan Är det någon som har något annat tips så får ni gärna PM:a. Annars får det bli på måndag helt enkelt. 

Önskar att jag hade gått på min magkänsla och bokat in ett dropp igår, men det var ett par prover som hade stuckit iväg och jag känner mig för mycket nybörjare på det här för att våga göra det utan Dr D:s stöd. 

• pipperoni

Update - nu har jag i alla fall fått en plan från Dr D. Han vill fortfarande helst att jag ska ta ett dropp idag eller imorgon, men det verkar funka med måndag också, så nu är det i alla fall inbokat på måndag om det inte löser sig innan dess. Puh.

Har också fått besked från Apoteket att mina Intralipider har kommit. Hurra! En sten till som föll från mina axlar. Nu är det bara att hoppas att äggen och spermierna har det mysigt ikväll och att deras fortsatta resa går bra. Preliminärt återförande på måndag. 

Trevlig helg alla! Glad

PS - Pebble, jag känner inte till någon FB-grupp i alla fall, så det kanske kan vara en idé. Jag tycker visserligen att den här tråden fungerar fint, även om det inte är lika mycket aktivitet här nu som det var i början.  

• pipperoni
    pink lily skrev 2016-01-22 20:50:05 följande:

Pipperoni, jag tog mitt dropp dagen för ET, och det funkade ju bra :) Nu i drygt vecka 13, gjorde UL för kub idag och allt såg jättebra ut. Så lyckliga för det! Grattis till alla äggen! Det är kvaliteten som är det viktiga när allt kommer omkring :) Ja, man får hoppas på fredagsmys ... Lycka till på måndag!

Pink Lily - Tack och grattis till att allt såg bra ut på UL! Det låter ju bra att det funkade för dig med IL vid ET. Glad Fick ett nytt mail från Dr D där han skrev helst fredag, men att det även funkar med måndag och onsdag. Så får det bli. Försökte få en tid idag, men det gick inte. Han skrev i alla fall att min kropp börjar att lugna ner sig, så det låter ju bra i alla fall. Hoppas att det räcker... 
  • pipperoni

Mom2012 - hoppas att provresultaten ser bra ut nu då, så att ni snart är igång igen.

Trex - lycka till i Aten! Glad

Maraki73 - Du håller inte på att få urinvägsinfektion? Tranbärsjuice kan hjälpa. Jag har inte märkt av något sådant av Prednisolonet. Tycker däremot att jag har torra slemhinnor, men det kanske är en kvarstående effekt av Synarelan.

Missne - stort grattis!!! Baby{#emotions_dlg.flower}

Ego - ruvar sedan igår på två 3-dagars embryon, ett 12-celligt (som de gjorde assisted hatching på) och ett 7-cellligt. Håll tummarna. Nytt IL-dropp imorgon och nytt FBC på torsdag.

• pipperoni

Dag 9 efter transfer och det känns som att hoppet är ute. Gråter Tog hcg igår och fick resultatet nu, under 3. Testdag är på söndag. De första dagarna var jag tröttare än vanligt och kände lite "drag" i livmodern, men sedan i måndags har jag inte känt någonting, så jag hade inte så stort hopp innan heller. 

Just nu känns allt bara svart och tomt. Misslyckandet sammanfaller dessutom med att jag skulle varit i vecka 39 nu om jag hade fått behålla det pickande hjärta vi såg i somras. Det skulle ha blivit min 44-års present i mitten av februari. Hur ska jag orka ladda om igen? Jag vill inte ge upp än, men vet inte hur mycket mer av den här psykiska terrorn jag klarar... 

Sorry för deppigt inlägg. 

• pipperoni

Trex - Ja, det är väl bara att bryta ihop och komma igen. Jag är nog lite för dålig på att gråta ut... Känns som jag samlar på mig all besvikelse bara. Men jag håller  med om att det hjälper att börja med ny planering och förberedelser. Det får bli en resa till Aten och ett nytt försök hos Dr D i vår istället. Hoppas att det går bättre för dig.

Aylak - Vad tråkigt att du blöder... Kram till dig med. <3 Det är så svårt att inte tänka "om inte" ibland... Men det är väl bara att ladda om igen. Skönt att du kan sätta igång direkt igen i alla fall!

Pink Lily - Ja, det är ju trots allt bara första försöket med immunbehandling, och som du säger handlar det ju om att hitta rätt embryo också. Jag har nog tänkt ge de egna äggen en chans till innan vi överväger andra alternativ. Jag har fått 7-8 ägg vid alla 4 IVF:erna och 5-6 befruktade, vilket känns relativt bra ändå, även om jag vet att åldern är en faktor som inte går att bortse ifrån. 

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!