Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Snart lycklig; angående pravidel - om jag vore du skulle jag sluta cykeln innan FET (fungerar det för dig?), ta FSH, LH, prolaktin och östrogen för att se att de inte föreligger obalans. Kram
Snart lycklig; angående pravidel - om jag vore du skulle jag sluta cykeln innan FET (fungerar det för dig?), ta FSH, LH, prolaktin och östrogen för att se att de inte föreligger obalans. Kram
Sorry alla för mina enskilda inlägg... Juliette; välkommen hit! Jag satt min man på vitaminer dvs 500mg C-vitamin, 200-300mg E-vitamin, 30mg zink, 200ug selen +multivitamin och hans simmare blev många fler, piggare och snabbare på några månader. Så ja, vitamin/mineral tillskott gör susen på spermierna! Har du kollat dina Tpoak värden? Ja, 3 i tsh är fortsatt högt. Ingrid; ledsen att du inte fått svar på dina frågor. Ibland är det sån himla aktivitet i tråden att vissa inlägg hamnar mellan stolarna. Jag har inte själv erfarenhet av antibiotika innan behandling men har förstått det är bara positivt eftersom det tar kål på det som inte ska finnas där! De som går hos Peny i Aten blir väl nästan alltid ordinerade antibiotika innan behandling. Viktigt dock att ta mjölksyrebakterier (4h före eller efter antibiotikan) för annars försvinner alla de 'goda' bakterierna ' från magen och det kan ta upp till ett år innan magfloran är återställd. Det sägs att 80% av immunförsvaret kommer från magen... Åh NinaCamilla; beklagar vännen! Åh hade verkligen hoppats att det är din tur nu. Som tur har ni fina embryon i frysen - håller tummarna hårt att nåt av dessa ska resultera i en fin liten bebis!
Solkattan; jag har aldrig tagit mina IL med koksalt och det har gått bra Det finns de som har känsliga kärl bara så har man inte koksalt kanske man ska ta droppet under längre tid. Utomlands ges IL oftast med koksalt för att kroppen upptar IL bättre då dvs utan koksalt kan IL dosen behöva justeras uppåt. Ingrid; jag kan gissa mig till vilken klinik du går på...men oavsett så är det ju härligt att höra att vi har en ivf läkare i Sverige som vill ge IL och 'testa' för aggressivt immunförsvar. Småningom kommer andra att följa samma spår! Tjohoo!
Foreverhope; välkommen hit! Har tyvärr inga tips i Gtb området.
Foreverhope; du hittar all info på fertilitetsguiden.com (se trådens tilläggskommentarer!) - här länken www.fertilitetsguiden.com/atgarder/blodprover.php Frk Röd; välkommen hit! Minns inte att nån här skulle gå på Embio - berätta gärna mer om kliniken! Kör de immuntestning också?
Frk Röd; roligt att du är nöjd med Embio. Hur kommer det sig att du valde just den kliniken? lelle; det bästa sättet vore att ta pravidel för att sänka prolaktinet eftersom även östrogentabletterna kan höja värdet. Jag vågar inte rekommendera dig att öka östrogenet - hur mycket tar du annars nu? Men du kan alltid öka din prog dos. Håller tummarna för dig! Men vad är det för trams med Prog mic?!! Grr!! Jag ska iaf maila dem!
Millan; dhea kan man få utskrivet av gyn i Sverige, det heter prasteron. Jag tog ca 800 mg/dag baserat på information från en studie (som skulle påbörjas) på ofrivilligt barnlösa kvinnor i Canada där man skulle ge 600mg Q10/dag. Studien påbörjades aldrig för ingen ville delta när de insåg att Q10 är lite av ett mirakelmedicin, äggkvaliteten förbättras Q10 kan man ta med alla andra mediciner/vitaminer/mineraler.
Frk Röd; ah ok, då hoppas jag Embio motsvarar fina förväntningar. Vi hör gärna om dem mer sen Fidelia; åh, underbart, grattis! Vet precis hur det känns att göra första VUL, man kan inte låta bli att gråta Håller tummarna hårt för dig!
Solkattan; hade du ringt runt till alla VC - ingen vill hjälpa med dropp? Och du känner ingen som känner en sjuksköterska som ville hjälpa? Snart lycklig; såg ditt meddelande
Hej lelle Det stämmer nog inte riktigt att prolaktinet inte har någon betydelse under graviditet eftersom det finns studier på sambandet mellan prolaktin och tidiga missfall, se här sites.google.com/site/miscarriageresearch/hormones-and-miscarriage/prolactin Senare i graviditeten spelar prolaktin inte lika stor roll (med avseende å missfall) eftersom kroppen naturligt höjer prolaktinnivån för att förbereda sig för amningen.