• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Peewee- Progesteron finns i sprutform utomlands (dock inte i Sverige), jag har läst att vissa som gått hos Serum fått det skickat från Aten. Det ska vara mer effektivt är Utrogest som jag fattat det.

• UndrandeSökare

Peewee- Tråkigt att du har problem med progesteronet. Du kan ju prata med både Dr D och Serum om progesteronsprutor om du vill. Jag vet säkert att åtminstone Serum använder sig av såna. Jag kommer inte ihåg nu vad sprutorna heter, men om du läser bakåt i tråden så hittar du säkert. Jag tror bland annat mom2012 använde såna.

Första donationsförsöket hos AvaRiga blev tyvärr missfall för oss, nästa försök blir preliminärt i september.

• UndrandeSökare

Nisse- Nej , man behöver inte vara gifta. Sambo går också bra, men då kanske man måste fylla i mer papper om man ska göra ÄD.

Däremot inga problem att vara sambo om man bara ska göra immunologi utredning hos Dr D iallafall.

Vill man ha kontakt med Serum så googlar man på ivfserum Aten och fyller i deras questionaire man hittar på deras hemsida. Så kommer man erbjudas ett gratis telsamtal med någon av deras läkare.

Vill man ha kontakt med Dr D (Life clinic) så mailar man honom han kommer då att maila ett formulär man fyller i. Sen har man ett telefonsamtal med honom som kostar ca 1000kr.

Hör av dig om du har fler frågor.

• UndrandeSökare

Peewee- Tsh 3,6 är för högt, man ska ha max 1.0 i fertilitetssyfte enligt vad andra sagt tidigare i tråden. Man kan få ner tshvärdet genom att ta Levaxintabletter. Försök få ta om Tsh, T3 och T4 här i Sverige hos din vårdcentral eller hos Werlabs och se vad du får för värden nu.

• UndrandeSökare

finee-Välkommen hit till tråden.

Låter bra att du gjort Serums mensblodtest.

Vi är många här som också gjort det testet

Enligt vad andra tipsat om är Lloyds apotek smidigast när det gäller att lösa ut Eu-recept. Kolla på deras hemsida så hittar du var de finns, de finns bland annat i Stockholm. När det gäller Eu-recept är det viktigt att de skrivs ut på en färgskrivare, namnunderskriften måste vara i färg.

Eftersom det inte är svenskt recept så gäller inte högkostnadsskyddet, utan man får betala 100% av kostnaden. Kom ihåg att både du och mannen måste behandlas samtidigt, annars bollar man bara infektionen mellan varandra.

Ett bra tips när man tar långa kurer antibiotika är att köpa receptfri Probiotika på Apoteket, det kan skydda mot ev. magproblem.

• UndrandeSökare

finee- Så bra att jag kunde hjälpa dig hitta hit till Atentråden och till Serum.

Ja, jag har löst ut EU-recept på Apotek i Sverige.

Hoppas det går bra med behandlingen, köp gärna Probiotika på Apoteket och ta samtidigt.

• UndrandeSökare

Melina- Ett alternativ är ju att du gör inte bara mensblodtest utan även hysto hos Serum också. De är omvittnat mycket skickliga på hysto och det kan ju vara så att de har mer erfarenhet än Dr D och kan diagnostisera dig. Enligt vad jag hört ska man kunna göra både hysto och mensblodtest samtidigt hos Serum.

• UndrandeSökare
    Mullvaden17 skrev 2017-08-06 17:17:27 följande:

Hej

jag undrar vad ni har för erfarenheter av dr Braverman och dr D? Hur skiljer de och deras behandlingar sig åt? vem rekommenderar ni att man anlitar för tester/behandlingsprogram? Hade bra första samtal med dr D som trodde på immunproblematik oxh ev lite bad match med min man.. trodde inre på ivf för oss utan köra på naturlig väg, rekommenderade hysteroskopi.

Jag tyckte det lät bra men blev lite fundersam när jag läste gamla trådar här, att dr d är "enkelspårig", svår att komm oxh få kontakt med mm. Braverman har bredare palett men är Å andra sidan så dyr. Men samtidigt vill man ju att det ska lyckas.. hur har ni tänkt? Men kanske är gammal intel som inte ens stämmer längre?

Förutom Dr D i Aten, och Braverman i Usa, så finns det fler som sysslar med immunproblem. Det finns bland annat en Dr Gorgy i London samt kliniken ivfSerum i Aten. Googla så hittar du deras hemsidor.

Jag har gjort immunutredning hos Dr D och tycker din beskrivning av honom stämmer. Han är duktig, men I hans ögon handlar allt om immunattacker...(även i de fall när det inte är orsaken). Många här har beklagat sig över att han är tidvis svår att få tag på och ibland svarar han inte alls på frågor man har (jag har själv råkat ut för det flera gånger). På mig fungerar tex intralipider helt bakvänt, och jag har frågat honom om det men han vägrar svara (kanske för att han inte förstår varför själv?).

Jag har även gjort Mensblodtestet hos ivfSerum och den kliniken har jag enbart goda erfarenheter av, de svarar snabbt på mail, har en stor stab och jag är mycket nöjd med dem.

Det bästa är nog om du kontaktar alla de kliniker du är intresserad av och ställer frågor till dem och fråga vad de kan erbjuda dig/er, och be att de mailar sina prislistor så du kan jämföra.
    Lycka till !
  • UndrandeSökare
    Hera B skrev 2017-08-06 23:21:44 följande:
    Tack!! Jag har fått sålla bort AvaRiga då de inte tillåter donatorer från ESB. De erbjuder bara sina egna, anonyma...
    Är det sperma donatorer du söker? AvaRiga har inga egna såna, de köper av en spermabank i Danmark har de berättat.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!