Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Jag/vi har bott på Dorian Inn. Hotellet helt okej. Det finns jättefina rum och lite mindre fina rum. Har bott på båda. När vi båda åkte i somras bodde vi i en minisvit. Jättefin.
Området är sisådär. Går man bara stora gatan upp till Omonia Metro (jättenära), och inga smågator är det inga problem. Jag har gått ensam åtnminstone vid 20-21.00-tiden.
Jag har precis varit för ett par timmar sedan varit och gått runt Omina Metro station. Det är som en stor rondell, där en massa större gator utgår ifrån.
Jag bor just nu mycket läskigare och jag är här ensam. Jag irrade lite och tilol slut gick jag in på en restaurang, för jag började tycka det var alltför mörkt och läskigt där jag var. Han tog av sig förklädet och följde mig hela långa gatan ända till hotellet.
Jag bor till lördag för endast 1023:- totalt, men då är en frinatt medräknad. Jag kom hit idag. Hoteller inget vidare dock, men det funkar. Jag fryser nästan ihjäl, får inte igång AC och värmen. Inga täcken, utan bara filtar, tagit dubbla av de mindre läckra filtarna på mig. Vill inte tänka vad det är för skit det är på dem, för rena är de inte.
Orkar inte klaga mera ikväll, för jag har tjafsat om det utlovade Wi-Fi, som inte funkar speciellt bra alls, särskilt inte på telefonen. Denna gång har jag dator med mig, och den verkar det funka bättre på. Till och med bytt rum, för det verkar funka sämre ju högre upp man kommer.
Från Omonia kan ni gå en gata rakt in till Plaka och alla restauranger, men ni kan också välja att åka en station. Det kostar 1, 40 EUR för en biljett och den räcker i en och halv timme. Ni köper biljetter först och sedan stämplar ni dem i små apparater. Det går säkert att fuska, men det är kontroller ibland. Endast råkat ut för det en gång och det var på en buss.