• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Mom11-Jättetråkigt att det blev så. Har du fler embryon kvar i frysen?

• UndrandeSökare

Mila- LAD betyder Leukocyte Antibody Detection.

Lad-test handlar om hur immunförsvaret i kvinnans blod reagerar på hennes mans blod. Det finns celler som ska skydda embryot från att bli angripet av kvinnans immunförsvar. Har man för låga nivåer så är behandlingen LIT.

LIT betyder Leukoyte Immunization Therapy

LIT-behandling innebär att man ska lära kvinnans immunförsvar att acceptera mannens gener, för att på så sätt skydda ett embryo som består av bådas gener.Man tar då blod från mannen och separerar de de vita blodkropparna ur blodet och injecerar sen dessa under skinnet på kvinnans armar. Behandlingen upprepas efter 3 veckor. 3 veckor efter den andra behandlingen tar man nya blodprover och skickar till Usa och ser om värdena har förbättrats.

LAD och LIT görs bland annat på kliniker i Usa och

i London hos Dr Gorgy. Googla på hans namn så hittar du hans kliniks hemsida.

• UndrandeSökare

Che71- Det är ok med mig. Första donationsförsöket hos AvaRiga slutade tyvärr med missfall. Nästa försök blir i höst.

• UndrandeSökare

lill111-Jag tror inte Dr D sysslar med LIT helt enkelt för att det är blodbehandling. Han sysslar ju inte heller med ivig som också är blodbehandling.

Ja, det är synd att LAD testet inte ingår i Dr Ds utredning.

Men Dr Gorgy i London gör LIT.

Kanske Serum i Aten också ? Nån som vet?

• UndrandeSökare
    Missne skrev 2017-06-28 21:36:56 följande:
    Hej
    Såg att du skrivit PM också, men jag kan inte svara på PM med mobilen och är nu på semester och har bara mobil med mig.
    Mitt första syskonförsök som jag gjorde i slutet på mars blev minus, men jag gjorde ytterligare ett nu i juni och har på midsommar testat positivt????. Detta trots att slemhinnan bara var 7 mm vid insättning och inte treskiktad. Så jag var verkligen inte beredd på plus, även om jag hoppades så klart . Får hoppas bara att det går hela vägen bara. kul att du är gravid också. Förstår att du längtar till du passerat v 12. Själv blir första milstolpen när man får se ett hjärta. Får se om man får tag o någon gyn som ej har semester när det är dags....
    Håller tummarna att vi ska få våra 2:Or nu.
    Ring Kvinnokliniken på sjukhuset, där kan man ju alltid får ett vul om man ringer och bokar i tid. Går ju på högkostnadskortet också.
    Frikort eller 200kr tror jag det kostar nu.
  • UndrandeSökare
    minaimaginärabarn skrev 2017-06-29 19:29:05 följande:

Hej!

Jag undrar hur ni som bor ute i landet löser blodprovstagning av blodstatus + B-celler? Via Werlabs går det ju inte....

Ja, tyvärr har Werlabs försämrat en del av sin service,
    men man kan fortfarande ta det via Werlabs om man åker till
    ett Werlabs som har eget labb.

Analysen kan endast erbjudas i
    Stockholm,
    På Carlanderska sjukhuset,
    Eskilstuna,
    Falköping
    och Nyköping.

werlabs.se/vara-tester/blodstatus-b-celler

Annars är alternativet att försöka hitta nån läkare/gyn som är hjälpsam med blodprovsremisser. Tror att vissa som går till Fertilitetplus för IL-dropp har kunnat köpa blodprovsremisser på papper via dem (som de kan använda på sin hemort).

• UndrandeSökare
    minaimaginärabarn skrev 2017-06-29 10:06:46 följande:

Hej!

Är det någon sim vet om Dr D har semester i sommar, tänker om jag inte skall förvänta mig något svar?

Jag behöver rådfråga er härinne om Dr D inte svarar mig. Jag tog blodprov igår och mina lymfocyter har stigit. De har legat stabilt runt 1,7 men nu ligger de på 2,8. Med den ökningen borde jag då ta dropp? Vet någon också om det är vanligt att lymfocyterna eller några av de andra värdena förändras m graviditetens gång?

Dr D brukar ha semester hela augusti månad varje år, även kliniken Serum har semesterstängt hela augusti.

Om du är orolig och inte får svar från Dr D, så kan du alltid ta ett dropp på egen hand. Det är bara näringslösning och som många sagt här i tråden tidigare så
    skadar det inte att ta ett extra dropp. Jag har själv brukat ta dropp på egen hand när Dr D inte hörde av sig i tid.
  • UndrandeSökare

Missne- Ja det går, jag har gjort det flera gånger.

Om de undrar varför så säg att du är tidigt gravid och

är orolig. Att du har haft fertilitetsproblem och dyl och att du vill kolla om det finns något levande foster därinne. De brukar ju inte ha semesterstängt heller

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!