Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Mom11-Jättetråkigt att det blev så. Har du fler embryon kvar i frysen?
Mom11-Jättetråkigt att det blev så. Har du fler embryon kvar i frysen?
Che71- Hoppas allt är bra med dig. Har du fått din operation nu?
Mila- LAD betyder Leukocyte Antibody Detection.
Lad-test handlar om hur immunförsvaret i kvinnans blod reagerar på hennes mans blod. Det finns celler som ska skydda embryot från att bli angripet av kvinnans immunförsvar. Har man för låga nivåer så är behandlingen LIT.
LIT betyder Leukoyte Immunization Therapy
LIT-behandling innebär att man ska lära kvinnans immunförsvar att acceptera mannens gener, för att på så sätt skydda ett embryo som består av bådas gener.Man tar då blod från mannen och separerar de de vita blodkropparna ur blodet och injecerar sen dessa under skinnet på kvinnans armar. Behandlingen upprepas efter 3 veckor. 3 veckor efter den andra behandlingen tar man nya blodprover och skickar till Usa och ser om värdena har förbättrats.
LAD och LIT görs bland annat på kliniker i Usa och
i London hos Dr Gorgy. Googla på hans namn så hittar du hans kliniks hemsida.
altea- Du hittar Missne i Ava Riga tråden, tror hon är mer aktiv där.
Che71- Det är ok med mig. Första donationsförsöket hos AvaRiga slutade tyvärr med missfall. Nästa försök blir i höst.
lill111-Jag tror inte Dr D sysslar med LIT helt enkelt för att det är blodbehandling. Han sysslar ju inte heller med ivig som också är blodbehandling.
Ja, det är synd att LAD testet inte ingår i Dr Ds utredning.
Men Dr Gorgy i London gör LIT.
Kanske Serum i Aten också ? Nån som vet?
Hej!
Jag undrar hur ni som bor ute i landet löser blodprovstagning av blodstatus + B-celler? Via Werlabs går det ju inte....
Hej!
Är det någon sim vet om Dr D har semester i sommar, tänker om jag inte skall förvänta mig något svar?
Jag behöver rådfråga er härinne om Dr D inte svarar mig. Jag tog blodprov igår och mina lymfocyter har stigit. De har legat stabilt runt 1,7 men nu ligger de på 2,8. Med den ökningen borde jag då ta dropp? Vet någon också om det är vanligt att lymfocyterna eller några av de andra värdena förändras m graviditetens gång?
Missne- Ja det går, jag har gjort det flera gånger.
Om de undrar varför så säg att du är tidigt gravid och
är orolig. Att du har haft fertilitetsproblem och dyl och att du vill kolla om det finns något levande foster därinne. De brukar ju inte ha semesterstängt heller