• canada

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

UndrandeSökare skrev 2016-11-19 15:15:16 följande:

Hej Canada ! Det första blodprovet kan du ta vilken dag du vill innan du tar IL, (jag tog mitt före jag började med kortison) och det blodprovet skriver du in resultatet på i excelarket du fick av Dr D. Du kan vänta med stt maila iväg det tills du även fått resultatet på blodprovet efter IL. Sen mailar du iväg det och väntar på Dr Ds svar. Sen kommer Dr D höra av sig om du behöver ändra din medicinering eller tex behöver nytt dropp snart. Lycka till med Dr Ds behandling ! Ps:Ska du ta FBC hos Werlabs så heter provet hos dem Blodstatus plus B-celler(det är ett paket). Använder du rabattkoden "fertilitetsguiden" blir det billigare ! Ds

Toppen, då vet jag! Tack snälla du <3
  • canada
    pipperoni skrev 2016-11-22 09:03:47 följande:
    Det var jag, men det var TBC-provet och inte borrelia. När jag hade misstanke om borrelia fick jag antibiotika direkt, utan att ens ta prover. Din värk stämmer ju också med borrelia, så om jag var du Mom11 skulle jag definitivt ta penicillin! Fattar inte att du inte fick det direkt om du har ont i nacken!! Däremot vet jag inte om det är Vibramycin du ska ta? Jag fick Kåvepenin. Har läst att djupare infektioner behandlas med doxycyklin (Docyferm).
    Jag hade borrelia i somras o dr D var orolig att jag hade lite rester kvar av den när jag tog mina prover i höstas så han ville att jag skulle köra en omgång till av doxyferm! ( nu hoppade jag det pga pc allergi). Så en omgång borde väl inte skada? Hoppas du får ordning på det <3
  • canada
    MoM11 skrev 2016-11-21 23:06:32 följande:

Lill, inga svar tyvärr,men lycka till!

Jag skulle börja nedreglera för FET imorgon men fick igår svar på ett borreliaprov där det fanns antikroppar och detta skulle betyda att jag "kan varit utsatt för smitta" - de vill ta om proverna om 3 v.

Nu tycker D det är bäst jag väntar tills kroppen Är i balans.

Jag hade tänkt ta dubbel dos Vibramycin i 2 v och då borde det vara borta till transfer.

Har otur varje månad, alltid något som gör att det ställs in.

Självklart vill jag att kroppen ska vara i balans. Men stressen är stor över att inte komma framåt, att vår deadline kryper närmare, att få stuva om i jobbschemat

Måste bestämma imorgon bitti om jag ska köra igång med Synarela. Måste även bestämma mig för att köra igång antibiotikan innan jag pratat med läkarn (känns onödigt att vänta 3 v)

Någon som har tips och råd?

Nu blev det konstigt i inlägget tidigare, var ju dig MoM11 jag skulle skriva till :)

Jag hade borrelia i somras o dr D var orolig att jag hade lite rester kvar av den när jag tog mina prover i höstas så han ville att jag skulle köra en omgång till av doxyferm! ( nu hoppade jag det pga pc allergi). Så en omgång borde väl inte skada? Hoppas du får ordning på det <3
  • canada
    Vallmo78 skrev 2016-12-08 19:31:09 följande:

Tack Peewee. Jag har svensk recept och fick inte ut det förra året men kanske kan få ut den nu alltså?!

Vallmo, var det ett recept från Falun? Isf beror det på att de endast skriver ut på tre st och på Apoteket måste man köpa 10 st åt gången, blev också nekad att köpa när jag lämnade in Faluns recept.
  • canada
    Vallmo78 skrev 2016-12-08 20:12:11 följande:

Aha är det därför. Ok hur gjorde du då? Jag har frikort så jag skulle vilja plocka ut de...

Jag fick en annan läkare att skriva ut, men det går aldrig att få ut på frikortet, även om du har en svensk läkare som skriver ut. Det är inte subventionerat av svenska staten(eller vem det nu är som bestämmer där). Kostar ca 600:- att hämta ut 10 st har jag för mig.
  • canada

Hoppas någon kan hjälpa mig här lite snabbt, fick tillbaka mina blodprov idag och de var inte bra, mejlade ner till dr D och fick tillbaka att jag skall ta 200ml il dropp asap, menar han dubbel dos il då, eller bara att det blir 200ml när man spätt ut det med nacl? Min tidigare ordination är 100ml il utspätt med 100ml nacl. Någon som fått samma ordination o vet?

• canada
    PeeWee44 skrev 2016-12-09 12:38:38 följande:
    Hej, då måste du ta två påsar. Se till att du får recept av Dr D på 250ml utskrivet, så du har när dom mindre påsarna tar slut.

Lycka till och trevlig helg.
    Tack snälla du för svar :)
  • canada
    UndrandeSökare skrev 2016-12-09 15:46:21 följande:

Canada- Hur mycket hade dina lymfocyter och monocyter stigit med
    eftersom du ska ta dubbel dos IL akut?

Lymfocyter från 1,8 till 5,4. Neutrofila från 2,6-6,1. Mono var inte så farligt, tror jag iaf, från 0,4-0,58. Leukocyter från 4,8 till 12,2.
  • canada
    pipperoni skrev 2017-01-08 17:07:34 följande:

Hej! Skulle precis beställa prover på Werlabs, men det verkar inte som rabattkoden "Fertilitetsguiden" funkar längre... Rynkar på näsan Den gjorde det förra veckan. Någon som vet någon annan rabattkod? Zinfandel - vet du om de har tagit bort rabatten?

Funkade inte för mig heller, jag googlade o tog en annan rabattkod.
    Typ WERLABSOK15
  • canada
    MS81 skrev 2017-01-25 19:38:28 följande:

Hej!

Någon som har tips på var man kan beställa tex droppaggregat och permanentkanyler (till IL dropp). Via apotek? annan hemsida?

Tacksam för svar.

medshop.dk/en/search&orderby=position&orderway=desc&search_query=102469&submit_search=

Här brukar jag beställa, har funkat väldigt bra!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!