• Sammet

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

mom2012 skrev 2016-02-24 22:03:05 följande:

Jag har också ett minilager;

Ovitrelle x 3 sprutor

PM-at dig :)

Är det någon som har erfarenheter av tomatjuice för att sänka tnf-a ?
    Vilka mängder per dag är rimligt?
    Det smakar förfärligt, googlade för att se om tomatsoppa hade samma effekt (godare..) men hittade inget riktigt svr.
  • Sammet
    Lilly2013 skrev 2016-06-06 17:25:45 följande:

Nu har jag fått sätta igång med stimuleringen. Cystorna var nästan helt borta på vul i fredags.
    Såg att Falun hade en studie nu med Intralipider så jag mailade dom. Jag hade ju gärna provat hos dom om det var möjligt. Bor i Skåne men om man bara hade kunnat bli ordinerad det där ifrån så kanske jag kunde övertalat min läkare att sköta resten. Såg att de samarbetade med andra orter men inget här nere.
    Någon som vet om någon fått där ifrån.??
    Annars får jag hoppas på att prednisolonet, trombylen, omega3 och all annan hälsokost gör susen.

Lilly2013-menade du att du skulle göra behandlingen där?
    I så fall tror jag inte det ska vara något problem, jag fick ett recept nedskickat o löste droppet på hemmaplan :)
    De har använt intralipider länge, fick det redan 2014 av dem, men de skulle göra en mer strukturerad studie nu.
  • Sammet

Har inte varit inne på ett tag nu, en massa att läsa ikapp :)

Har varit lite nedstämd och inaktiv, men det lutar åt att jag testar en embryoadoption med immunsupport nästa år. 
    Har introducerat iden för maken och det kan nog accepteras.

Ska sortera upp de mediciner jag har hemma, en del är gömda längst bak i kylen/garderoben då det gjort för ont att titta på, om det är bra datum på dem kommer jag att kolla om nån här behöver tillskott.

• Sammet

Hej tjejer.
    Med mycket vånda ger jag nu helt upp tankarna på syskonförsök med vanligt ivf, utöver mina egna svårgigheter dök en ärftlig belastning vi inte visste om upp från makens sida och drabbade sonen..
     Så nästa syskonförsök blir med embryoadoption vid Reprofit.

Rensade ut min låda med mediciner, pm-a vid intresse:

Menopur, 3 förpackningar, kylförvarade så behöver antingen hämtas (kan avtala hämtning i Stockholm eller Norrköping) eller att jag gör i ordning flaskorna o postar, då håller de i rumstemp i 28 dagar. Bäst före nov 2016

Prasteron, 5 burkar, lite taget ut en av dem, men ca 450 tabletter. Man tar tre om dagen i minst tre månader för bästa resultat,effekten håller c.a 6 mån efter. 
    Så de räcker till en rätt rejäl kur på 150 dagar. Bäst före 06-2017 till 08-2017 beroende på burk

Innehep 4500 (ung som Fragmin) 10 st bäst före 09-2017

• Sammet
    MoM11 skrev 2016-08-15 20:57:29 följande:

Någon som har Menopur över? PMa gärna. Även en liten skvätt kan vara av intresse.

Har kollar pm nu, ledsen för sent svar. Kan posta imorgon om du pm-ar adress :)
  • Sammet
    PeeWee44 skrev 2016-09-06 15:20:56 följande:

Hej alla i tråden,

Fick tips från min gynekolog att ta Cyklo-f om man börjar blöda under ruvning eller under graviditeten för att kunna stoppa ett missfall. Kanske är värt att prova.

Kramar

Hur mycket/länge ska man ta?
    Låter ju fantastiskt att kunna ha ett halmstrå att försöka med.
  • Sammet

Tack för tips om IL-kliniker Pipperoni!
    Har du nån aning om de även kan tänkas vara positiva till att göra vul inför FET om det rör sig om embryodonation?

• Sammet

Dreamz- Stockholm, men kan ta mig en 15-20 mil vb, är ofta i Linköping med.

Har inte helt bestämt oss än, men om vi väljer att göra en embryoadoption blir det med fullt immunstöd, i Grekland eller Tjeckien. Alla utländska kliniker jag kollat med är helt med på immunstödsprogram, som jag tidigare haft vid egna IVFs.

MEN de vill att jag har en positivt inställd hemortsläkare.

Den jag pratat med gick i pension.
    Efterträdaren skällde ut mig för att jag ville göra en behandling som inte får göras i Sverige och jag blev rädd att fortsätta ringa runt, tänkte kolla här efter läkare som inte dömer min barnlängtan och har ett öppet sinne för embryodonation+immunstöd.

• Sammet
    Solkattan skrev 2016-10-15 15:21:28 följande:

Sammet: Varför vara totalt "ärlig".... jag körde en fuling och sa att det var inför äggdonation när vi gjorde embryodonation. Tycker inte de behöver veta exakt jämt...

Ja, eftersom gamla läkaren redan sagt att det rörde sig om en embryodonation var det ju lite kört att mörka där :)

Kör helst med öppna kort, men om det inte går så kan jag tänka mig att sy ihop en historia om äggdonation.
  • Sammet

Var ett tag sen jag tittade in i tråden, kul att se bekanta och nya profiler på väg mot plus :)

Själv har jag haft ett litet sorgearbete, sen jag kom till beslutet om embryoadoption.

Men talat med snäll läkare som lovat hjälpa till här hemma (fast jag vågade inte säga att det var embryodonation, höll mig till "äggdonation", gången för FET är ju samma ändå..

Så, rensning i lådan, nån som vill ha en julklapp i form av en 3-månader kur Prasteron? Mina ägg kommer den inte att behövas till.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!