Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Har bara hunnit skumma halva lite snabbt - men såg att Lully fått sin pojke! Helt otroligt roligt! Stort stort grattis!
Och så håller jag så klart tummar och tår för trådens ruvare!!
Har bara hunnit skumma halva lite snabbt - men såg att Lully fått sin pojke! Helt otroligt roligt! Stort stort grattis!
Och så håller jag så klart tummar och tår för trådens ruvare!!
Lully: Men jösses vilken underbar liten pojke du fått - ett sant mirakel! :) Bamsegrattis igen!
Hjärtefröjd: Gör du IVF hos Dr D?
TMW: Har du gjort IVF hos Dr D - och betalat för uppföljning under graviditet?
Jag står i valet och kvalet inför att göra IVF med immunbehandling hos Dr D eller bara sätta tillbaka mina frysta blastocyster med immunbehandling av honom. (Dr D rådde mig till ny IVF för att spara blastocysterna - kanske ifall IVF:n misslyckas och behandlingen måste justeras, då har jag yngre ägg i frysen?)
Blir lite fundersam över att göra en hel IVF hos honom om det ska vara svårt att få kontakt och svar....
Dessutom undrar jag hur mycket man måste vara i Aten? Och hur många omgångar - det är ju först alla blodprover för att se hur just mitt immunförsvar fungerar. Sen själva IVF:n och sedan - om man har en himla tur - och blir gravid och vill ha uppföljning under graviditeten?
Håller tummarna krampartat för er som ruvar som bäst just nu!
TWH: Ok då förstår jag. Hoppas verkligen det fungerar denna gång! Också nyfiken på vad gravidpiller och lutinustabletter är för något?
Hjärtefröjd: Jättebra svarat till Dr D! Hoppas det ger resultat!
Snart lycklig: Tack för feedback på en hel IVF! Ja, det kanske är så att han prioriterar de som gör hel behandling hos honom lite mer.
Du får gärna berätta hur ofta och länge du behövt vara i Aten under behandlingen hittills. Från ruta ett så att säga. (Jag försöker få en överblick av hur min höst kan se ut om jag kör en hel IVF hos honom och är jättetacksam för all info jag kan få från "insidan" ;))
Födda:
Gravida på naturlig väg:
Gravida genom IVF:
Försöker på egen hand/alternativt i vänteläge:
Pågående IVF/"ruvare":
Cice: Vilken hemsk upplevelse. Förstår att du drar dig för mer IL.
Vad är det med IL som dämpar immunförsvaret egentligen?
Snart Lycklig: Blir så ledsen för din skull. Jag vet hur det känns, man känner sin kropp och vet när det inte funkat... Hoppas du har fel ändå.
Men Zin har rätt också. Och kanske behövs dosen bara justeras?
Dr D tycker ju att jag ska spara mina blastos och vad jag förstått är som förbehåll att ha yngre ägg ifall en IVF misslyckas för att dosen behöner justeras...
Stor kram till dig!
Oj här har det hänt saker på bara några dagar eller vad det nu är jag varit borta!
Jag gläds så med er som lyckats! Grattis!
Och känner med er som det inte gick vägen för - den här gången... (tänk på det!)
Jag måste säga att jag fascineras av hur ni lyckas få ihop livet allihopa, med jobb, provtagningar, IL-dropp, läkarsamtal, mejlande, övertalande och jag vet inte allt. Om omvärlden visste vilka hjältinnor som finns här.
Samtidigt skräms jag hur jag ska lyckas få ihop det.
Ni måste väl ha talat om för era chefer vad ni gör, hur lyckas ni annars komma iväg för blodprover och IL-dropp och Aten-resor som man inte kan planera mer än kanske någon/några dagar innan?
Jag fasar för att göra det men antar att jag måste...?
Hur gör ni?
Skulle också vilja vara egenföretagare just nu
Jag vill helst inte tala om för jobbet eller någon annan om vårt projekt, men jag ser inte hur jag ska få ihop hösten annars... tyvärr har jag en sådan tjänst att det märks - och måste ersättas - direkt när jag är borta, och jag kan inte jobba hemifrån heller... Suck.
Usch, jag har vaknat i ångest de senaste nätterna för hur jag ska göra, hur jag ska få ihop allt.
Tack för att ni delar med er hur ni gör!
Hallå allihopa!
Har googlat en del och hittade en svensk läkare, Leif Matthiesen, som fick forskningsmedel för att utreda detta om immunförsvarets påverkan på fertiliteten. Vet någon hur det gick med denna? Verkar som det beviljades pengar år 2008 så någon form av resultat borde ju finnas nu - någon som känner till detta?
Grattis Holly! Tvillingar vad roligt! :D