Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hemma igen efter mycket bra möte m dr D!! 2timmar och 15 min, nytt rekord! Och någon som lyssnar, är intresserad, har egna frågor och idéer! Kan vi erbjuda honom jobb i Sverige ?? Fick typ 30 min VUL av honom, men tyvärr hittade han 2 saker... En polyp i livmodern... Så nu blir det att försöka få remiss till hysto innan IVF. Sen såg han något på vänstra äggledaren. Någon slags cysta, fibros eller samman växning. Och det är ju den äggstocken som ger många ägg för mig... Så om den är blockerad är det ju klart bidragande till att vi har svårt att bli gravida naturligt... Höger äggstock normal, men mycket mindre och färre ägg. Så dr D vill att vi hör HCG och röntgen och att jag kan skicka hono Kopior och det också innan iVF... Känns som att man behöver ledigt för att hinna ordna allt detta... Sen hade vi jättebra samtal om immunologiska orsaker, han tror att vi både har problem med inkompatibilitet och även överaktivt immunförsvar troligen både förhöjda NK celler och TNF-alpha. Men det får blod proverna visa... Så bra besök men lite omtumlande besked. Ska åka till Gyn imorn bitti och börja diskussionen, håll tummarna